|

فقط چیدن خونه مهم نیست برو ببین تو حموم چی کم داری / با انواع پرده آشنا شو و دلبرش کن

زیبایی خونه تنها به داشتن مبلمان گرون در هال و پذیرایی نیست و شما میتونید خیلی راحت و تنها با یک پرده مناسب ظاهری جذاب به حمام بدید.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- به قطع میشه گفت پرده از دست آیتم هایی تو خونه محسوب میشه که بود و نبودش به شدت اهمیت داره و مهمه. اخه اصلا مگه میشه اینهمه وسیله چیده باشی بعد پنجره برهنه بمونه و نه تنها هیچ حریمی بین داخل و خارج به وجود نیاد، بلکه زیبایی دکوراسیون خونه با نبود پرده و دیدن یه پنجره نه چندان زیبا نقض بشه! واقعیت اینه که شما هر چقدر هم که پنجره خونتون، اتاقتون و غیره خوشگل باشه، باز یه جای کار میلنگه چرا که زیبایی که یک پرده طرح دار یا ساده میتونه به فضا بده رو هیچ پنجره ای نمیتون. مگه اینکه اون پنجره رو به جای پرده یه کارای خلاقانه دیگه ای انجام بدیم و پنجره رو دیزاین کنیم.

اما بیاین کمی ریزبین تر بشیم. مثلا اینکه کی گفته فقط هال پذیرایی و اتاق ها و آشپزخونه باید پرده داشته باشن؟ مگه حمام آدم نیست؟ اتفاقا استفاده از پرده داخل حمام میتونه خوبی های بسیاری داشته باشه که شاید بپرسین چیا؟ و اینجاست که ما در پاسخ میگیم در ادامه مطلب همراه ما بمونید تا با انواع پرده حمام آشناتون کنیم و ببینید چقدر خوبه وجود این آیتم داخل حمام!

4603_Arden_Ave_024-copy

حمام خونت رو به پرده ساده محدود نکن؛ رها باش!

اینکه میگیم رها باش قطعا به منظور رهایی در انتخاب پرده هستش. شما قرار نیست برای پذیرایی پرده دیزاین کنید که میخواین مجلل انتخابش کنید! فرقی نداره حمام شما یه اتاق فسقلی دو سه متری باشه و یا یک مستر بزرگ داخل یک ویلای چند اتاقه و چند صد متری.

خوشبختانه این روزا تنوع پرده و البته دیگر وسایل خونه خیلی بالا رفته و دیگه قرار نیست شما خودتون رو به پرده های طوسی و سفید و آبی محدود کنید. اگر مثل من عاشق طرح و رنگ هستید پس حتما به ندای دلتون گوش بدین و با کمی زمان گذاشتنه بیشتر، پرده ای جذاب تهیه کنید. مثلا مثل پرده هایی که مثل پوستر هستند و طرح های بزرگ و کارتونی دارند.

shower-urtain

یکی دیگه از سبک مدل هایی که برای پرده حموم میتونه خیلی خوشگل باشه پرده های با طرح راه راه هستند که شما چه مینیمال پسند باشید و چه طرحدار پسند، از این سبک خوشتون خواهد اومد. 

کوچیک یا بزرگ بودن حموم هم در انتخابش تاثیری نداره و اونچه که کمی مهم هستش اینه که شما میتونید طرح و خطوط رو متناسب با کاشی حموم انتخاب نمایید.

Untitled

طرح های پرده گلدار از قدیم ندیما تا به همین حالا برای فضای حموم مورد پسند بودند و محبوب. شما نیز میتونید با استفاده از یک طرح گل تو سلیقه خودتون یه فضای روشن و روم به حمومتون ببخشید. فراموش نکنی که طرح های شلوغ و یا تیره خیلی جالب نیستند.

Untitled

انواع پرد حموم کدوما هستن؟ اولی کتان

خب قطعا پرده های حموم متریال و جنس های مختلفی میتونن داشته باشن. قبل از رایج شدن پلاستیک اون قدیم ندیما و دهه های گذشته، بیشتر پرده‌ های حموم از کتان دوخته میشدن. کتان یه پارچه بسیار موندگار و بادوام هستش که خیلی هم راحت تمیز میشه.

Untitled

پرده وینیل هم نشونت میده هم نشونت نمیده!

وینیل یه نوع پلاستیک هستش که این روزا تو بازار زیاد ازش می بینیم. البته که به دلیل مرطوب بودن فضای حموم پرده پلاستیکی باشه بهتره که خب پرده‌ های وینیل نیازی به تمیز کردن تو ماشین لباسشویی هم ندارند و خیلی راحت با آب میشه لکه و کثیفی ها رو از روشون پاک کرد. البته که قیمت این پرده‌ ها هم به نسبت کتان کمتره!

Untitled

پرده بلند مناسب کدوم حموم هستش؟

در واقع این سبک پرده بیشتر برای حموم هایی استفاده میشه که وان دارند. به جهت اینکه افراد در داخل وان یک حریم شخصی داشته باشند، از پرده بلند استفاده میشه طوری که ممکنه حتی زمین هم بخوره پرده. به همین جهت بهتر که پرده های این مدلی رو پلتستیکی انتخاب کنید و یا اینکه اگر پارچه ای هستند یه دوخت پلاستیکی در قسمت پایینش بزنید.

220-10002

پرده کوتاه چیکار میکنه؟

پرده کوتاه در قسمت جلوی دوش زده میشه تا بتونه فرد رو در حال دوش گرفتن پوشش بده اما با این فرق که تنها پاهای شخص معلوم میشه. این پرده اصلا واسه قسمت وان خوب نیست و میشه گفت فایده ای نداره!

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی