|

هم مبل استیل میخوای هم راحتی ولی خونت کوچیکه؟ / مبلمان کلاسیک جفتشو بهت میده دلبرانه

اگر دلتون یومخواد همزمان هم مبلمان راحتی داشته باشید و هم مبل استیل، پس بهتره که مبلمان سبک کلاسیک رو انتخاب کنید که بهترینه.

لینک کوتاه کپی شد
3

شایانیوز- خب میدونیم که سبک های دکوراسیون زیاد هستند و هر خونه ای مطابق با اونچه که خودش و خونوادش دلشون میخواد پیش میره. اگه بخوایم یه کلین بگیم باید یادآوری کنیم که ما ایرونی ها در واقع ذاتا عاشق تجمل گرایی هستیم. از کمش گرفته تا خیلی زیاد و این موضوع زیبا دیده شدن و زرق و برق تو خیلی از موضوعاتمون شاید دیده بشه. مثلا آرایش یا طرز لباس پوشیدن و دکوراسیون منزل. مثلا تو خیلی از کشورهای دیگه احتمالا فقط تو خونه های به شدت پولدار مبلمان مجلل و استیل ببینیم، در حالی که تو هر خونه ایرانی حتی شده به زود و با کمبود جا، اما دو دست مبلمان چیدن که یکیش هم استیله!

البته که این گفته ها برای همه نیست اما بسیاری هستند که این مدلی دوست دارند که خب باید اعتراف کرد واقعا هم خوشگل نمیشه! چرا چون شما فضای کافی نداری اما هم میخوای به زور و فشار مبلمان راحتی رو جا بدی و هم مبل استیل رو؟ بهتر نیست به جاش یه فکر به روز تر و جذاب تر کنید؟ مثلا اینکه از دست مبلمان کلاسیک استفاده نمایید. این سبک مبلمان اینجوریه که یه چیزی بین راحتی و سلطنتی هستش و که خب همین خصوصیتش باعث میشه تا برای خونه هایی که فقط به میزان یک دست مبل جا دارند ایده خوبی باشه! به نظر من که اینجوری قشنگ ترم هست چرا که میتونید باقی فضا رو با دیگر لوازم مثل میز ناهارخوری کوچیک یا حتی آینه و کتابخونه و اکسسوری ها چیدمان کنید تا ظاهری بسیار زیباتر و البته مدرن تر به خونتون هدیه بدید.

مبلمان کلاسیک

مبلمان کلاسیک چه مدلین؟ چجوری بین راحتی و استیل هستن؟

احتمالا وقتی اسم ملمان کلاسیک به گوشتون میخوره فکر میکنید که یک مبل لاکچری و گرون هستش، و یا اینکه تصویری از مبل های خیلی کار شده و سنتی طور میاد به ذهنتون که خب باید بگیم در مورد همشون سخت در اشتباهید.

در واقع کلمه کلاسیک،  تلفیق اصالت و سادگی هستش. مبل کلاسیک یه ظاهر اصیل و ظریف و زیبا داره که بیشتر شبیه به اثر هنریه! مبل کلاسیک یه تلفیق خوشگل و خوش استایل از راحتی و استیل هستش که خصوصیات بارز هر دو مبلمان رو هم داره.

مبلمان کلاسیک

مبلمان کلاسیک ویژگی های راحتی و استیل رو داره؛ یعنی چی؟

مبلمان کلاسیک رو میشه یکی از ظریف ترین نوع های مبل دونست. فراموش نکین که ظرافت در اینجا به معنای شکننده و یا ضعیف بودن نیست، بلکه هماهنگی تک تک اعضا با هم دیگه رو توصیف میکنه. فرم کلی بدنه، رنگ و نوع پوشش و البته نقش و نوع پارچه ای که درش استفاده شده تو یه سرویس مبل کلاسیک باید در نهایت دقت و هماهنگی رو داشته باشه. شاید یکی از آیتم هایی که مبل کلاسیک رو از دیگر مبلمان متمایز میکنه همین ظرافت در انتخاب و طراحیش باشه که در ظاهر زیبایی خیره کننده‌ ای به اونها میبخشه.

مبلمان کلاسیک

چوب مبل کلاسیک از چه جنسیه؟

همونطور که از ظاهر این سبک مبلمان مشخصه، چوب تنها ماده ای هستش که در اسکلت مبل کلاسیک به کار رفته و اون رو ساخته. البته که چوبش هم از دست چوب های گرون و مقاومی هستش میتونن سختی رو تحمل کنند. مثلا چوب راش، فندق، گردو و چنار. به جهت ساخت این مبلمان هیچ وقت از چوب‌های ام دی اف، ملامینه یا چوب روس استفاده نمیشه چرا که این چوب‌ ها قابلیت منبت‌ کاری و طرح پذیری و انعطاف لازمه رو ندارند.

جالبه که بدونید هرچقدر رنگ چوب تیره تر باشه نشون از کیفیت بالاتر و مقاومت بیشتر می باشد.

مبلمان کلاسیک

منبت کاری و پارچه مبلمان کلاسیک که با قلبت بازی میکنن

قطعا منبت کاری ها و طراحی که بر روی مبلمان انجام میشه تاثیر به شدت بالایی در زیبایی ظاهرشون داره. طراحی‌ های پیچیده و ریزه‌ کاری‌های به شدت دقیق از دست ویژگی‌ های بارز مبلمان کلاسیک می باشد. خب به طور معمول این کنده کاری و منبت کاری ها بر روی دسته‌ ها و پایه‌ و تاج مبل به کار برده میشن و حس لوکس و خوشگلی رو به مبلمان سبک کلاسیک اضافه می کنند. دقت داشته باشید که این منبت کاری ها همشون کار دست هستند و به همین دلیل باعث میشه که قیمت مبل کلاسیک بالاتر بره. این کنده های ها و طراحی معمولا یه جورایی پیچیده اند اما با دقت و ظرافت بالایی انجام میشن و یه هارمونی و متناسب خاصی پیدا می کنند که در نهایت شما هنری منحصر به فرد خواهید دید. 

پارچه: اغلب برای پوشش رویه مبلمان کلاسیک از پارچه های گرانبها و نفیس و یا چرم طبیعی استفاده میشه. زربفت، ساتن، حریر، کتان، کرباس و مخمل از دست پارچه هایی هستند که معمولا در ساخت مبلمان کلاسیک مورد استفاده قرار می گیرند. 

مبلمان کلاسیک

ناگفته نمونه که معمولا پارچه های این سبک مبلمان ساده انتخاب میشه و هیچ گونه طرح و نقشی نداره. اما اگر شما دلتون طرحدار میخواد میتونید از انواع‌ طرح‌ های شطرنجی، راه راه و گلدار برای مبلمان خود استفاده نمایید.

مبلمان کلاسیک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی