|

معرفی سبک مختلف کابینت / هر آشپزخونه‌ای مدل خاص خودشو میخواد اول اینجوری بسنج

کابینت ها از نظر زیبایی شناسی انواع مختلفی دارند که در این مطلب قراره با اونها آشنا شده و طراحی های مختلفشون رو بشناسیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کابینت ها اسکلت هر آشپزخونه محسوب میشن و دقیقا به همین دلیل هم باید در انتخاب جنس، رنگ و طرحشون وسواس زیاد خرج کنیم. معمولا خانوم های ایرونی در هر کجای دنیا که باشند، باز هم به دلیل خلق و خوی ایرانی که در درون ذات خود دارند، دلشون میخواد یه ریز تجملات رو تو خونه زندگیشون به راه بندازند. اصلا تجملاتی بودن تو ریشه و خون ما ایرانی هاست و سنتی طور شدن دیزاین خونه و دیتیل دار بودن اجزا رو دوست داریم. کابینت ها نیز از این قافله عقب نیستند و اتفاقا نقش بسیار مهمی در زیباسازی منزل ما دارند. خانوم خونه در یک شبانه روز اغلب ساعات رو در این فضا به سر میبره که خب به همین دلیل هم زیبایی و یا زشتیش واسش خیلی مهمه.

کابینت ها سازنده فضای آشپزخونه هستند و درواقع باید گفت اگر کابینت نباشه اصلات آشپزخونه معنایی نداره. انتخاب طرح و رنگ و البته جنس کابینت اونقدری مهم هست که شما باید چند رو راجبشون تحقیق کنید. قطعا اشتباه رو اون دست از افرادی می کنند که از روی احساسات عمل کرده و چون می بینن که فلان خونه فلان کابینت رو داره، برای خونه خودشون هم میخوان! در حالی که انتخاب کابینت باید بسته به فضای موجود و همچنین سبک دکوراسیون کلی منزل باشه و در غیر این صورت ظاهری نه چندان هماهنگ و زیبا پیدا خواهد کرد. کابینت ها از نظر طرح و زیبایی شناسی انواع مختلفی دارند که در این مطلب قراره با اونها آشنا بشیم.

معرفی انواع سبک کابینت

سبک کابینت نئوکلاسیک

در واقع سبک نئوکلاسیک یه ترکیبی از ظرافت کابینت های کلاسیک هستش که با رنگ های خنثای سبک مدرن نمایی بسیار زیبا در کابینت ساخته. کابینت های نئوکلاسیک یکی از پرطرفدار ترین طراحی ها محسوب میشن که با ظواهر زیبا و یکدست شون، مورد توجه قرار گرفته اند. کابینت های نئوکلاسیک هم میتونن از جنس ممبران باشند و هم PVC ، اما مغزی‌ها اغلب MDF هستند.

معرفی انواع سبک کابینت

سبک کابینت کلاسیک

کابینت های کلاسیک اینجورین که معمولا ظرافت و پیچیدگی های زیادی دارند همراه با رنگ های گرم و دلچسب که زیبایی ور در فضای آشپزخونه متعادل می کنند. در این سبک از کابینت عموما حکاکی ها و پیچیدگی های ریز بافتنی می بینید که نشون از ویژگی های این دست کابینت ها می باشند. نکته قابل توجه در رابطه با این سبک از کابینت اینه که اغلب برای خونه های لاکچری و مجلل طراحی میشه  و به دلیل حکاکی های گفته شده، از جنس چوب خام با رنگ هایی مثل پلی اورتان تولید میشن. فراموش نکنید این سبک به دلیل ظاهری که داره میطلبه که دیگر بخش های خونه رو هم هم شکل خودش بکنه و به زبان ساده تر اینه که بقیه دکور خونه رو هم باید کلاسیک کنید!

معرفی انواع سبک کابینت

سبک کابینت مدرن

این روزها اکثر مردم به دلیل مدل و اسمی که سبک مدرن داره به سمتش میرن، چون به نظرشون جدید ترینه. به همین دلیل کابینت ها نیز از این موضوع عقب نمانده و بهترین کار اینه که آشپزخونه هم از این سبک پیروی داشته باشه. کابینت‌های مدرن عموما ساده هستند و از خطوط راست پیروی دارند و دارای دیتیل و جزئیات نیستند. کابینت هایی که سبک مدرن دارند بیشتر از جنس پلی اورتان و های گلاس می باشند، چرا که ظاهری شفاف و رنگی روشن دارند که باعث میشه خونه و فضای آشپزخونه دلباز تر دیده بشه. 

معرفی انواع سبک کابینت

سبک کابینت روستیک

برخی افراد هستند که به آشپزخونه های باحال و هوای روستایی علاقمندند. در اینجا ما به شما سبک روستیک رو پیشنهاد می کنیم که خب اولین و مهمترین رکن این سبک استفاده از چوب های خام و طبیعی می باشد. به همین دلیل جهت رسیدن به این سبک ممکنه که هزینه زیای بر دوش شما بیفته و از طرفی هم پالت رنگی که این چوب ها دارند اغلب به رنگ چوب هستند و با سایه های روشن تا تیره. 

معرفی انواع سبک کابینت

سبک کابینت بوهمین

در مجموع سبک بوهمین از فرهنگ و هنر های متفاوت تلفیق شده چرا که از سبک زندگی کولی ها گرفته شده هستش. به همین دلیل سبک کابینت بوهمین نیز شکل، رنگ و طراحی متفاوتی داره در حالی که تو ظاهرشون تزیینات و ظرافت زیاد دیده میشه. از طرفی هم از اونجایی که بوهمین باید با طبیعت پیوند داده بشه، میتونید از متریالی مثل چوب رنگ روشن استفاده کنید. بازی با رنگ ها میتونه کابینت ها رو به این سبک نزدیک کنه.

معرفی انواع سبک کابینت

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی