|

واسه عید آبچکان آشپزخونتو عوض کن یه قیافه اساسی به فضا بده / این مدلای جدید خیلی شیکن

آبچکان از دست آیتم هسا ضروری تو هر آشپزخونه ای محسوب میشه که البته شاید انتخابش کمی سخت باشه و اینجا با انواع مدلاش آشنا خواهیم شد.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- تو خونه همه ما یه عالمه وسیله هست. آشپزخونه از دست فضاهایی تو هر خونه محسوب میشه کلی وسیله ریز و درشت در خود جای داده و هزار سوراخ سنبه داره. خب خیلی از این وسایل ممکنه صفر تا صد ضروری باشن و برخیشون هم نیمه ضروری که مثلا میشه گفت ماشین ظرفشویی و یا ماکروویو از دست دومی ها به حساب میان و یکسری آیتم ها به مانند آبچکان و یا یخچال و گاز و غیره تو دسته اولی ها قرار میگیرن. قطعا شما بدون ماکروویو هم میتونید کارتون رو راه بندازید، اما بدون مثلا آبچکان کاراتون مشکل میخوره. 

آبچکان محل نگهداری ظروف در زمان خشک شدن هستش که خب اگه نباشه احتمالا مجبورید یک آبکش کنار ظرفشویی بزارین که هم از نظر زیبایی برای آشپزخونه خیلی بدقیافست و هم به لحاظ کاربردی جادار نیست و قطعا همه ظروف رو نمیتونه تو خودش جا بده. آبچکان ها مدل و جنس های مختلفی دارند که بر حسب سلیقه و نیاز و البته بودجه شما انتخاب میشن. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر و بیشتر با این آیتم به درد بخور آشنا بشیم.

انواع مدل آبچکان

با آبچکان جان بیشتر آشنا بشیم

در واقع قرار دادن ظرف ها داخل کابینت ها به‌ شکل خیس، یه ظاهر زشت و پر از لکه بهشون میده و در زمان استفاده هم باید حسابی وقت بزارید تا تمیز و خشکشون کنید. حالا پس از معرفی انواع آبچکان و کاربردشون دیگه نگران این مشکل نخواهید بود.

انواع مدل آبچکان واسه آشپزخونه

اولین قدم واسه انتخاب و خرید آبچکان یا همون قفسه خشک کننده، مدلشونه. این روزا دیگه تنوع زیادی تو مدلای آبچکان می بینیم و خرید واسه خانوما دیگه حسابی راحت شده. این شما هستید که با توجه به فضایی که تو آشپزخونتون دارین و البته حجم ظروفی که تو زندگی روزمره میشویید انتخاب مدل آبچکان رو انتخاب می کنید.

در ضمن حتما و حتمااا حواستون باشه که نصب یا جایگذاری کدوم مدل از آبچکان برای فضای سینک شما مناسبه و اینجوری میتونید بهترین انتخاب رو داشته باشید. 

انواع مدل آبچکان

انواع مدل آبچکان؛ داخل کابینت بالای سینک

همونطور که از اسم این محصول هم مشخصه، به شکل توکار . داخل کابینت بالای سینک نصب میشه که خب متداول ترین نوع آبچکان نیز هست. این سبک آبچکان در صورتیه که شما فضای کافی برای نصب رو داشته باشید، چرا که خب تو طراحی برخی از آشپزخونه ها کابینت در این فضا محلی برای چینش ظروف هستش و به جهت نصب آبچکان خالی شده نیست! از خوبی های این سبک اینه که به صورت پنهان هستش و از لحاظ زیبایی شناسی هم از دیده شدن ظروف جلوگیری میکنه و اینجوری آشپزخونه نمیا جمع و جور تری داره.

انواع مدل آبچکان

آبچکان داخل پنجره

شاید هم سینک شما جایی باشه که نه در قسمت چپ و راست فضایی برای گذاشتن ابچکان رو میزی داشته باشید و نه کابینت بالای سینک! معمولا اینجور مواقع سینک زیر پنجره نصب شده که خب برای این روند هم راه چاره هست. در چنین شرایطی به راحتی میتونید از آبچکان روی سینک استفاده نمایید که به شکل قفسه یا هستش و میاد رو سر سینک و از دو طرف به دیوار متصل و ثابت میشه. تازه اینجوری گردش هوا هم بیشتره و کمک خوبی به خشک شدن ظروغ داره. 

انواع مدل آبچکان

آبچکان آویز یا دیواری

در واقع به مانند مورد قبلی وقتی فضای اطراف سینک کم باشه شما باید به سراف دیواره ها برید. در اینجا میشه که از آبچکان های دیواری استفاده کرد که با توجه به سایز بندی های متفاوتشون انتخاب میشن. میتوید اونها رو بالای کانتر یا سینک نصب کنید که با پیچ و رول پلاک در جای خود محکم میشن. اگر آشپزخونه ای کوچیک دارید این سبک براتون ایده آل ترینه.

انواع مدل آبچکان

آبچکان تاشو

این مدل از دتس مدل هایی محسوب میشه که ساده نیست و کمی قر و فر دار شده! ویژگی منحصر به فرد این سبک آبچکان اینه که میتونه تا بشه و در صورتی که نیازش نداشته باشید جمع کرده و در گوشه ای قرارش بدید. این مدل در دو شرایط کاربرد داره: 

- فضای آشپزخونه خیلی کوچیک باشه و نشه از مدل‌ آبچکان های ایستاده، رومیزی و یا حتی دیواری استفاده کرد.

- وجود قفسه خشک‌ کننده ظروف بر روی سینک یا کانتر، باعث از بین رفتن زیبایی محیط آشپزخونه خواهد شد.

انواع مدل آبچکان

و اما انواع جنس بدنه آبچکان

- پلاستیک

- استیل ضد زنگ

- آلومینیوم

- فلز آبکاری شده

- چوب بامبو

انواع مدل آبچکان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی