|

اصلا وجود مطبخ یه چیز دیگست آشپزخونه رو مثل یه خانوم لاکچری نگه میداره / انواع مطبخ

اگر دلتون میخواد مطبخ تو آشپزخونه داشته باشین اما نمیدونین چطور میشه این فضا رو ایجاد کرد پس حتما با این مطلب همراه بشید که انواعشو گفتیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- اصلا انگاری هیچ چیز این قدیمیا الکی و بی فایده نبوده! مثلا اینه قدیم ندیما میومدن قسمت آشپزی رو از آشپزخونه جدا میکردن و یه جورایی این فضا رو تافته جدا بافته میدونستن. حالا چرا؟ چون دلشون میخواست فضای کثیف آشپزخونه از پذیرایی مشخص بشه و به همین دلیل هم فضاهای جداگانه ای داشتن که البته با گذشت زمان و آپارتمان سازی های فراوون، قسمت مطبخ داخل آشپزخونه متولد شد. البته مطبخ هایی که در ابعاد کوچیکی هستن اما میتونن قسمت شلوغ کاری آشپزخونه رو به دست بگیرن و مانع از کثیف نشون دادن آشپزخونه بشن. 

مطبح آشپزخونه

آشپزخونه مطبخ دار چی هست اصلا؟

آشپزخونه مطبخ دار که به آشپزخونه کثیف هم مشهوره در واقع یه فضا جداگانه از خود آشپزخونه اصلی هستش که توش پخت و پزها انجام میشه و در برخی از مطبخ ها یه سینک ظرفشویی هم تو مطبخ وجود داره تا سینک اصلی هم به دور از کثیفی ها باشه و خیلی خانمانه دست به هیچ کاری نزنه! خب میدونید که به هنگام آشپزی، به هر حال خیلی از کثیف کاریا هستش و بوی غذا و پیاز و غیره هم وجود داره. البته نه اینکه کل آشپزخونه پر از اشغال و کثیف کاری بشه، خیر! اما بالاخره یکسری خرد کردنی ها هستش و یا اینکه روغن میپاشه و خلاصه اینکه از خوشگلیه آشپزخونه جلوگیری میشه. چنین نمایی مخصوصا تو آشپزخونه هایی که کوچیک و اپن هستن خیلی خوشایند نیست. 

مطبح آشپزخونه

اینجوریاست که بهترین راه حل واسه جلوگیری از این موضوعات استفاده از مطبخ خستش. جایی شبیه به یه اتاق جداگانه که به دور از چشمم هست وجود داره که بسته به بزرگی و کوچیکیش میتونید خیلی از لوازم مثل فر، گاز، سینم و حتی ماشین ظرفشویی رو درش قرار بدین.

البته که این سبک مطبخ هم باز نیاز به فضای مورد توجهی داره و تو یکسری از آشپزخونه های کوچیکتر هم اتاقکی وجود نداره و در واقع یه قسمت دو در سه مثلا در نظر گرفته میشه که حالا یا توسط یک دیوار داخلی یا پارتیشن از دید اصلی پنهان میمونه.

مطبح آشپزخونه

مدل مطبخ در آشپزخونه بدون اپن

مطبخ ها بسته به مدل آشپزخونه انواع مختلفی دارند. مثلا یکی از راهکارها که تو بعضی از آشپزخونه وجود داره اینه که آشپزخونه بدون اپن هستش و فضای داخلی این سبک آشپزخونه ها هم طوریه که میشه میتونید قسمت داخلی رو به دو قسمت تقسیم کنید و به این شکل که محیط جلویی بشه اشپزخونه اصلی و فضای پشتی بشه مطبخ که خب بسته به سلیقه و نیاز شما کابینت کاری میشه یا نمیشه و لوازم مورد نیاز درش قرار داده میشه.

مطبح آشپزخونه

مطبخ تو آشپزخونه L شکل اینجوریه

مثلا آشپزخونه ما مدل L داره و اگر برای شما هم اینچنین باشه میتونید قسمت پشتی یعنی تیکه کوچیک L رو تبدیل به مطبخ کنید و اگر هم مربع شکله، با یه پارتیشن جذاب مطبخ و آشپزخونه اصلی رو از هم جدا کنید! اما فراموش نکنید که مدل کابینت آشپزخونه مطبخ‌ دار رو باید متناسب با پلان آشپزخونه انتخاب کنید تا بتونه طراحی کلی فضا، هماهنگی و کارایی مطلوبی واستون داشته باشه.

مطبح آشپزخونه

اگه آشپزخونه تراس دار دارید، شما برد کردین!

مثلا یکی از ایده هایی که برای ساختمون های جدید به کار رفته استفاد از مطبخ در تراس می باشد، البته برای اشپزخونه هایی که تراس دارند! اینجوریه که طراح اون ساختمون یه تراس بزرگ در قسمت اشپزخونه ایجاد کرده که شما میتونید با خیال راحت این قسمت رو به عنون مطبخ دیزاین کنید. البته که بای دقت کنید تراس شما اینجوری باشه توسط دیوار شیشه ای از فضای بیرون جدا بشه و هیچگونه هوایی از بیرون وارد نشه چرا که امکانش هست تو برف و بارون و کردو خاک هوای آلوده و بارون ورار مطبخ نازنینه شما بشه! خوب نیست دیگه نه؟ در عوض فکر کنید این فضا رو مطبخ کرده باشید و د حالی که دارین برف زمستونی رو نگاه می کنید آشپزی هم بکنید! خیلی جذابه. 

مطبح آشپزخونه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی