|

چیز کیک یخچالی یه دسر ساده و خوشمزه / خیلی سریع درستش کن تا یه جون بهت اضافه بشه

اگر تو هم خیلی دسر دوست داری، توی این مقاله طرز تهیه یه دسر خوشمزه رو یاد میگیری که پخت و پز نداره و خیلی راحت درست میشه؛ چیز کیک یخچالی!

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- تو هم معتقدی دسر بعد از غذا باعث هضم راحت تر میشه و به اونایی که میگن این تصور اشتباهیه، میخندی؟ تصور کن یه دیس زرشک پلو با مرغ یا پلو و قرمه سبزی یا پلو و خورش قیمه خوردی و بعدش یه دسر میاد روی میز! چه حالی پیدا میکنی؟ حتما بال درمیاری از خوشی! آره میدونم اینا فقط تصور بود و شاید با خودت بگی دسر درست کردن سخته! اگر تو هم خیلی دسر دوست داری اینجا میخوام طرز تهیه یه دسر خوشمزه رو بهت یاد بدم که پخت و پز نداره و خیلی راحت درست میشه. چیز کیک یخچالی! فقط مواظب باش انگشتاتو همراهش نخوری!

cheescake8

مواد لازم برای تهیه چیز کیک یخچالی

بیسکوییت پتی بور ۲۵۰ گرم

خامه صبحانه یک بسته

پنیر خامه ای ۴۰۰ گرم

پودر ژلاتین یک قاشق مرباخوری

کره ۸۰ گرم

پودر قند ۲ قاشق غذاخوری

ژله یک بسته

وانیل ۱۰ گرم

آب ۲٫۵ لیوان

cheescake7

طرز تهیه چیز کیک یخچالی

مرحله اول

برای شروع بیسکوییت پتی بور رو با غذاساز یا گوشتکوب کاملا خرد کرده و داخل یک ظرف گود می ریزیم، سپس کره رو که به روش بن ماری با بخار آب روی کتری ذوب کردیم، به بیسکوییت اضافه کرده و کاملا مخلوط می کنیم تا یکدست بشن.

مرحله دوم

ته قالب کمربندی مورد نظرمون رو فویل می ذاریم و مخلوط بیسکوییت و کره رو داخل قالب می ریزیم و با پشت قاشق این مخلوط رو کاملا فشار میدیم تا منسجم بشه و کف قالب بچسبه، سپس به مدت ۴۵ دقیقه داخل یخچال یا 20 دقیقه داخل فریزر قرار می دیم.

cheescake6

مرحله سوم

تا مخلوط کره و بیسکوییت سفت بشه و ببنده مواد میانی چیز کیک یخچالی رو آماده می کنیم. داخل یک ظرف پودر ژلاتین رو به همراه یک لیوان آب مخلوط می کنیم و روی بخار کتری قرار می دیم تا پودر ژلاتین به طور کامل در آب حل بشه از روی بخار برمیداریم تا خنک بشه.

مرحله چهارم

در یک ظرف مناسب خامه رو به همراه پنیر خامه ای، وانیل و پودر قند مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست بشن، سپس مایه ژلاتین رو اضافه کرده و مواد رو مخلوط می کنیم تا یکدست بشن.

cheescake3

مرحله پنجم

حالا بیسکوییت ها رو از یخچال یا فریزر خارج کرده سپس مخلوط خامه و پنیر رو داخل قالب و روی سطح بیسکوییت پخش می کنیم. با یک پشت قاشق سطح خامه رو کاملا صاف کرده و به مدت ۲ ساعت در یخچال یا نیم ساعت در فریزر قرار می دیم تا سفت بشه و ببنده.

مرحله ششم

پودر ژله با طعم دلخواه رو با یک ونیم لیوان آب جوش مخلوط می کنیم تا پودر ژله به طور کامل در آب حل بشه. سپس در دمای آشپزخانه قرار می دیم تا خنک بشه. بعد از اینکه مایع ژله از حرارت افتاد قالب رو از یخچال یا فریزر خارج کرده و مخلوط آب و پودر ژله رو روی لایه خامه ای چیز کیک می ریزیم و حدود دو ساعت در یخچال قرار میدیم.

cheescake4

مرحله هفتم

بعد از اینکه ژله کمی خودش رو گرفت، روی اون رو با میوه دلخواهمون تزئین می کنیم و مجددا داخل یخچال قرار میدیم تا کاملا سفت بشه. چیز کیک یخچالی خوشمزه ما آماده‌ست!

cheescake1

توی این مقاله با طرز تهیه یه دسر خوشمزه به نام چیز کیک یخچالی آشنا شدی. اگر به آشپزی علاقمندی اینجا میتونی دستور غذاهای زیادی رو ببینی و بخونی.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی