|

بوهو سبک دلبریه تو دیزاین ولی خانوما اشتباه میزنن / بوهو اینجوری نه اونی که تو میچینی

سبک های دکوراسیون زیادن اما سبک بوهو از اون محبوب هایی هستش که بی شک طرفداران زاید داره ولی خب اشتباهات زیادی هم درش ایجاد میشه که خوب نیست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دکوراسیون خونه هم درست به مانند استایل انواع مختلف داره. سبک دکوراسیون های بسیاری هستند که توسط طراحان داخلی از روی اصول و البته چاشنی سلیقشون ساخته شدن و مردمان هم طبق این سبک ها برای چیدمان خونشون پیش میرن. مثلا یکی از هصا ترین سبک دکوراسیون ها بوهو نام داره که به دلیل حال و هوای جذابی که به هر خونه ای میده، محبوبیت زیادی در بین افراد داره. اما مشکل اینجاست که اگر بخوایم این سبک رو تو خونمون اجرا کنیم احتمالا به مانند اغلب افراد دچار اشتباهاتی خواهیم شد. 

اما نگران نباشید! چرا که قراره در این مطلب با این اشتباها روبرو بشیم و رفعشون کنیم. اینجوری یه خونه جذاب واقعا به سیبک درست بوهو داریم.

سبک-بوهو-26

سبک بوهو چی هست اصلا؟

سبک بوهو یا بهتره بگیم "بوهمین" یا "بوهمیان" از دست سبک هایی هستش که برای مخاطبش فضایی بسیار خلاق و ساده اما در عین حال به شدت جذاب ایجاد میکنه. تو این سبک هر کدوم از وسایل و اجزا قصه و روایت خاص خودشون رو دارند و ظاهری متنوع به فضای شما می بخشند. مثلا مثل پارچه‌ های تزیینی شبیه به گلیم و جاجیم، و یا مبلمان راحتی و لوسترهای چوبی.

البته که سبک بوهو برای اتاق خواب ها هم خوبه، به خصوص اون دست از اتاق هایی که میخواین یه فضای آروم و دلنشین داشته باشن.

From-8x10-to-9x12_-4-Reasons-to-Upsize-Your-Room-Rug-2

اما چجوری سبک بوهو رو تو خونمون اجرا کنیم؟

سبک بوهو از عناصری تشکیل میشه که آرومن اما در عین حال جسور و غیر متعارف! در واقع هیچ قانون سخت و سریعی برای دیزاین این فضا وجود نداره، اما خب با این حال با اجرای یکسری چیز میز های خاص میشه به این سبک بی نظیر رسید. مثلا بیایم از پارچه‌ های مخمل طور و نورپردازی های ملایم به جهت ساخت یک فضا دنج استفاده کنیم. تو مرحله بعد هم رنگ و طرح فضا رو با کوسن‌، فرش‌ و همینطور پرده‌ های درخشان تزیین کنید. و اما در نهایت هم از آیتم هایی به مانند شمع و گیاهان استفاده کنیم تا سبک بوهوی ما تو خونه تکمیل و ناناز بشه!

به همین راحتی و شیرینی!

boho-decor-tips

اما اشتباهات در سبک بوهو؛ زیاد حصیر استفاده نکن

یکی از اشتباهات رایجی که افراد انجام میدن اینه که از وسایل حصیری تو سبک بوهو زیاد استفاده میکنن. اگه دلتون میخواد حصیر رو تو خونتون ببیند خب استفاده کنید مشکلی نداره، اما به اندازه نه بیش از حد! به جاش بیاین از عناصری که بافت های مختلفی دارند در کنارش کمک بگیرید اونوقت ببینید چقدر دلبر میشن.

مثلا در کنار وسایل حصیری از اقلام فلزی یا چوبی هم استفاده کنید. مثلا اگه میخواین تو نشیمن این حرکت رو بزنید فقط مبلمان حصیری باشن کافیه.

Untitled

بوهو مینیمال نیست! تو رنگا تنوع بدید و خنثی پیش نرید

خب بوهو اغلب رنگ هایی مثل برنزه، بژ و کرم رو میطلبه و تزیین میکنه. مثلا مثل آویز های مکرومه، که البته اگه تو این لوازم فقط از رنگهای خنثی استفاده کنید بوهو رو زیر سوال بردین چون مینیمال نیست که از این میزان سادگی در رنگ پیروی کنه.

مثلا پیشنهاد ما استفاده از رنگایی مثل مرجانی، مریم گلی یا خردلی برای اتاق خواب هستش و برای نشیمن هم اگر شیفته رنگای خنثی هستین پس حتما برای حاشیه از الوار ها و ملحفه های طبیعی استفاده نمایید و با یه چیزایی مثل وسایل رنگارنگ و بالشتک و آثار هنری به شادابی خونتون اضافه کنین تا خونه بولد بشه و ملیح پیش نره.

Untitled

به سبک های دیگه هم توجه کن؛ بوهو زندانیت نمیکنه

اصلا شهرت سبک بوهو به گرم بودن و پر جنب و جوش بودنه و خیلی خوب هم میتونه با دیگر سبک ها ست بشه. اصلا قرار نیست شما برای مثلا دیزاین اتاق خوابتون دست و بالتون رو محدود کنید و به راحتی میتونید از دیگر سبک های دکوراسیون هم کمک گرفته و به اونچه که دلتون میخواد برسید. 

مثلا اگه دوست دارین فضای مدرن خونتون رو با چاشنی ارامش مخلوط کنید میشه که از گیاهان آویز، بافت‌ های طبیعی، مبلمان با رنگ مسی و فرش ایرانی استفاده کنید. بله بوهو به شما آزادیت میده!

Untitled

به هم ریختگی فضارو اینجوری اوکی کن

بوهو دلش میخواد یه فضای دلپذیر و راحت تقدیم ما کنه. اما ممکنه از این ویژگی بوهو جوری استفاده کنید که یهو از دستتون در بره و فضا رو شلوغ و درهم کنید. البته که این موضوع به طور کامل تقصیر شما نیست و بوهو جان هم کمی فضا رو شلوغ پلوغ میکنه.

اما در نهایت این شما هستید که باید در نهایت این شما هستید که بادی سبک بوهو رو با مینیمال مخلوط کنید و به جهت مرتب نگه داشتن از شلف و کمد و کشو استفاده نمایید. 

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی