|

اصلا آدم عشق میکنه وقتی این میز جلو مبلی های جذاب رو می بینه / ایده هایی نو واسه خرید

اگر قصد خرید میز جلو مبلی رو دارید پس باید بدونید که به هنگام خرید به چه نکاتی باید دقت کرد و در این مطلب ریز به ریز همه چیز رو یاد میگیریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بی شک مبلمان تو هر خونه ای علاوه بر خوشگل کردن فضای هال و پذیرایی، به شدت کاربردی هم هست. تازه اینکه استفاده از این آیتم چقدر راحت هستش هم فاکتوریه که باید در نظر بگیریم و اینجوری هم برای خودمون و هم برای مهمون همه چیز جذاب تر میشه. مثلا دیدین آدم رو یه مبل میشینه میبینه چقدر سفت و زمخته، اصلا احساس راحتی نذاریم و دلمو میخواد هر چه زودتر پاشیم بریم. اما در عوض اینکه اون مبل ظاهر زیبای داشته باشه و بعد هم راحتی و نشیمن نرم و سایز متناسبی داشته باشه چقدر حالمون رو خوب میکنه. خستگیمون رو در میکنه. 

به همون میزان که انتخاب مبلمان مهمه انتخاب میز جلو مبلی هم اهمیت داره. احتمالا تا به امروز خیلی بهش توجهی نداشتین، اما اگر قراره خرید مبلمان داشته باشین بدونین که انتخاب میز جلو مبلی اهمیت بسیار بالایی داره، پس به یکسری نکات دقت کنید. 

میپرسین چه نکاتی؟ مثلا برای اینکه بتونید راحت روش میوه بچینید، شیرینی یا حتی شمع و وسایل دکوری قرار بدید، برای اینکه استفاده ازش به هنگام پذیرایی آسون باشه، یا اینکه مهمون شما یا اصلا حتی خودتون وسایلتون رو به خوبی و راحتی روش بزارین.

81cb6ab41ea3d7ec354bf5d52c214e23

خانوم خانوما دقت کن میز جلو مبلی شکل مبلمانت باشه

اینکه میز جلو مبلی شما راست بره و مبلمانتون چپ بره که درست نیست و باید یه شکل و فرمت هماهنگ داشته باشن! منظور اینه که مثلا اگه مبل شما به سبک ال هستش بهتره که از میزی استفاده کنید که مستطیل و یا مربع باشه، میز گرد نه تنها برای این سبک زیبایی نداره بلکه استفاده از مبلمان رو هم دچار مشکل میکنه چرا که اون سمتی که افراد تو قسمت طولیش نشستن هیچ دسترسی به میز ندران. البته اگه مبلمان ال شما از هر دو سمت یکسان هستش میز گرد اوکیه.

Untitled

اگر مبلمان شما به شکل هلالی یا نیم دایره هستش اوضاع متفاوت میشه! برای این سبک مبل، میز وسط گرد انتخاب کنید خیلی شیک تره.

اگر مبلمان شما به صورت نیم ست هستش یا نحوه‌ چیدمانش تو فضای خونه به صورت U هست، میز جلو مبلی شما باید یا گرد باشه یا مربع! اصلا سمت میز مستطیل نرید که بهش نمیاد.

exclusive-white-sectional-sofa-with-chrome-stool-and-center-coffee-table

حواستون به اندازه میز باشه

طول میز جلو مبلی باید در اصل دو سومه طول مبل سه نفره باشه و اگر میز شما گرده قطرش باید به این شکل و اندازه باشه. این یک معیاره و نباید تغییر کنه! اگر میز جلو مبلی رو جدا از مبلمانتون تهیه می کنید حتما و حتما در اندازه دقت لازم رو داشته باشید و تنها قیافه جذاب میز شما رو مسحور خود نکنه.

مبل-راحتی-کلاسیک-جدید-2022

ارتفاع میز هم خیلی مهمه و بهترین میزی که میتونید انتخاب کنید اون میزی هستش که ارتفاعش 5 سانتی متر از مبل سه نفره شما کمتر باشه. تو چنین شرایطی استفاده از وسایل روی میز خیلی راحت تره و زیبایی نشیمن یا پذیرایی شما هم بیشتر خواهد شد. 

اما یادتون نره که شرایط برای میز عسلی فرق داره! ارتفاع میز عسلی شما حتما باید تا حدودی به اندازه ارتفاع دسته مبلمان باشه.

Untitled

میزت واست کاربرد داشته باشه، نه فقط زیبایی

اگر خونه شما اینجوریه که فضای کمی دارید، با درنظر گرفتن تموم شرایطی که گفته شد، میزی رو انتخاب کنید که بهتون دیگر امکانات رو هم بده. مثلا یکی از استفاده های خیلی خوب و کاربردی که میشه از میز داشت کشو هاش هستند که شما میتونید داخل این کشو ها وسایل پذیرایی رو قرار بدید. 

برای خونه کوچیک این نکته خیلی مهمه که میزهای گرد فضای کمتری رو اشغال میکنن پس خوبه که توجه ویژه ای بهش داشته باشیم.

Untitled

دلبندم سبک دکوراسیون خونت رو در نظر بگیر

یادتون نره اینکه میز شما ابعاد مورد نظر رو داشت و مستطیل و گرد بودنش هم رعایت شد و ارتفاعش هم بهترین حالت باشه کافی نیست! موضوع مهم سبک دکوراسیون خونه و دیزاین فضای شماست. مثلا اگر مبلمانتون کلاسیکه، میزهای مدرن و اسپرت انتخاب نکنید و همچنین همین مورد برعکسش هم صدق میکنه. حتما این تفاوت ها رو در نظر بگیرید و بعد برید واسه خرید. 

شما خانوم با سلیقه حتی باید به متریال میزتون هم توجه داشته باشید که به نسبت مبلمان و دیگر وسایل خونتون انتخاب بشه. میزهای فلز، چوب، شیشه در مدل‌های مختلفی وجود داره که دقت نظر شما رو می‌ طلبن!

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی