|

5 راز درباره مبلمان که فروشنده بهت نمیگه / اینارو بدونی چشم بازارو کور میکنی با خریدت

اگر قصد خرید مبلمان رو دارید پس حتما به یکسری نکات توجه کنید تا پس از خرید از اونچه که اومده خونتون پشیمون نشید!

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- تو خونه همه ما یکسری لوازم وجود داره که خب برخیشون به شدت ضروری هستند و اصلا امکان نداره شما بری محل زندگی یه نفر و اون لوازم و نبینید. یکسری وسایل هم هست که خب نیمه ضرورین و برخیشون هم اصلا بود و نبودشون اهمیتی نداره از نظر کاربردی، و فقط به جهت اینکه به خوشگلاسیون خونه کمک میکنن خریداری میشن. مثلا مبلمان از اون نیمه ضروری ها محسوب میشه که البته دیگه تو هر خونه ای بری کم کمش یک دست ازش می بینی و حتی بودن خونواده هایی که به دلیل متراژ پایین خونشون سخت بین مبلمان حرکت میکرد، اما خب به جهت لاکچری بازی دو دست مبل هم گذاشتن!! خب چرا؟

مبلمان از دست آیتم های تاثیر گذار تو هر خونه ای هستش که قیمت نسبتا بالایی هم داره و به هنگام خریدش باید دقت های لازمه رو داشت. آخه میدونید که همخونی وسایل خونه با هم و اینکه چقدر به هم بیان هم از لحاظ رنگی و هم از نظر جنسی، خب به شدت اهمیت دارند. به همین دلیل مبلمان که یکی از اصل ترین قسمتای خونه محسوب میشه یه جورایی بزرگ همشون به حساب میاد و باقی لوازم هو محورش انتخاب میشن.

نکات مهم خرید مبلمان

واسه خرید مبلمان به چه نکاتی باید توجه داشت؟

درسته که مبلمان رو نیمه ضروری خطاب کردیم، اما از طرفی هم چنین آیتمیه که تو هر خونه ای خیلی خیلی زیاد ازش استفاده میشه و کاربرد بالایی داره. وقتی شما میخواین مبلی رو برای خونتون و یا محل کار خود انتخاب کنید باید حواستون به یکسری نکات باشه. مثلا اینکه علاوه بر ظاهر زیبا باید مبل مورد نظر از برخی ویژگی‌ ها همچون کیفیت بالا، لطافت، راحتی و… نیز برخوردار باشه. شاید بهتر باشه بگیم خرید مبلمان یه کار تخصصیه و بهتره پیش از خرید از یک متخصص کمک بگیرید و یا کمی تحقیق کنید.

برای اینکه بتونید یک دست مبل با همه ویژگی‌های گفته شده رو تهیه کنید، نیازه که با برخی از نکات آشنا بشید. چرا چون متاسفانه فروشندگان برای اینکه محصول خودشون رو به فروش برسونن به این نکات اشاره ای ندارند، پس بهتره که این موارد تو ذهنیت خودتون باشه.

نکات مهم خرید مبلمان

حواست به محل چیدمان و متراژ فضات باشه

دم عیده و شاید دلتون میخواد مبلمان رو عوض کنید. اما وقتی میرین به بازار و تنوع مبلمان رو می بینید، ممکنه یهو از مدلی خوشتون بیاد که اصلا فضایی براش ندارید. پس بهتره که ابتدا فضایی که قراره اون مبلمان درش قرار بگیره رو انتخاب کنید و سپس نسبت به همون انتخاب داشته بشید. مثلا برای نشیمن یا اتاق پذیرایی و شاید هم فضایی از محل کار و …!

حتما دقت داشته باشید که ابعاد فضای مورد نظرتون رو در نظر بگیرید. اگر فضا بزرگه یه مبل فسقلی انتخاب نکنید و اگر فضا کوچیکه روی اون مبلی که حجم زیادی داره دست نزارید! آخه اینجوری شما دارید به طور مستقیم اون محیط رو کوچیکتر از اونچه که هست نشون میدید!

نکات مهم خرید مبلمان

نگاه به جیبت کن بعد برو واسه خرید مبلمان

حتما حواستون به میزان هزینه ای که میخواین داشته باشین باشه. چرا که گشت و گذار میون مغازه های مبل فروشی واقعا لذت بخشه و از طرفی ممکنه ساعت ها وقت خود را برای پیدا کردن مبل نظرتون صرف کنید و بعد متوجه بشین که اصلا توان پرداخت رو ندارید. پس اول بودجه ای رو برای اینکار تعیین کنید و سپس به دنبال همون میزان خرید باشید. فروشندگان خب از اونجایی که شغلشون اینه و میخوان جنسشون رو بفروشن، همه جوره تعریف و صحبتی از اومن دست مبل میکنند تا شما قانع بشید، اما بهتره که حتما گوشه ذهن بودجتون رو هم در نظر بگیرید. 

نکات مهم خرید مبلمان

به تم خونت نگاه کن، پارچه و راحتی یادت نره 

تم و رنگ بندی مبلمان از اهمیت بالایی برخورداره. آقای فروشنده براش فرقی نمیکنه کدوم رنگ برای دکوراسیون شما بهتره پس اشاره خاصی ه بشه نمیکنه. اما خودتون حواستون باشه که رنگ مبلمان بادی همخونی خوبی با تم و طیف رنگی خونه شما داشته باشه.

در ضمن فراموش نکنید که اگر خونواده ای پرجمعیت و پر رفت و آمد هستید دور مبلمان رو با رنگ روشن رو خط بکشید چرا که میدونید خیلی زود کثیف میشه و از اون قیافه اولیش میوفته. به هنگام خرید مبل از فروشنده بخواهید که اطلاعات کاملی در مورد رنگ، نحوه شستشوی مبل و چنین مواردی رو به شما ارائه بده.

نکات مهم خرید مبلمان

شما قراره یه وسیله برای حداقل چند سال استفاده بخرید، پس حتما به جنس و کیفیت پارچه مخصوصا به هنگام نشستن دقت کنید تا خیلی زود تند سریع بعد از گذشت مدتی دچار خرابی و پوسیدگی نشه. از طرفی هم به راحتی مبلمان با دقت توجه کنید و تنها بعد از دیدن ظاهرش که یک دل نه صد دل عاشقش شدید انتخاب نهایی نداشته باشید. شما قراره روی اون مبلمان بنشینید و حتی دراز بکشید و استراحت کندی. مهمان میاد قراره که روی اون مبلمان بشینه که خب همه اینها باز برمیگرده به اینکه راحتی و کیفیت مبلمان چجوری باشه.

نکات مهم خرید مبلمان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی