|

مهمون میخواد بیاد ولی خونت کوچیکه و مبلاتو زشت چیدی؟ اصول داره اینجوری بچینی قشنگه

اگر شما هم خونه ای با متراژ کم و کوچیک دارید و نمیدونید چجوری مبلمان رو بچینید، پس حتما با این مطلب همراه باشید که مختص شماست.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- درسته که دکوراسیون خونه میتونه روح آدمو نوازش کنه و خیلی حال میده که همه چی سرجاش با دکوری خوشگل باشه، اما قبلش باید یه سلیقه و دانشی داشت برای چیدمان تا بتونیم به اون حس خوبه برسیم. قطعا اینکه هر وسیله ای هر کجا که دلش خواست بشینه نمیتونه انرژی جالبی در نهایت به کل دکوراسیون بده و بیشتر شلخته طور به نظر میرسه، اما اگر با دونستن یک سری موارد وارد عمل بشیم قطعا نتیجه جذابی خواهیم داشت. 

اما چیدمان خونه حالا جدا از اینکه دو گزینه مورد نظر یعنی خلاقیت و دانش میخواد، مشکل کوچیکی و بزرگی فضا رو هم داره. قطعا تو یه خونه بزرگ  و متراژ بالا دست و بال شما باز تره و راحت تر میتونید مانور سلیقه بدید، اما تو خونه ای که کوچیکه کار سخت تر میشه. این روزا هم که دیگه همه خونه ها شدن آپارتمانی و قوطی کبریتی، که خب فضای کوچیک خونه باعث میشه تا گاهی نه تنها زیبایی خلق نشه بلکه یه حس آزار دهنده شلوغی هم القا کنه. اگر شما هم خونه ای کوچیک دارید  و مشکلاتی مثل چیدن مبلمان ناراحتتون کرده، اصلا نگران نباشید چرا که فقط کافیه تا با این مطلب همراه باشید و به اونچه که میخواید برسید. 

چیدمان مبل خانه کوچک

اصلا کدوم مبلمان ضروری ترن و باید باشن؟

در چیدمان خونه کوچیک اگر شما تو خونه یه مبل با طول زیاد دارید میتونید اون رو وسط اتاق و رو به دیوار قرارش بدید. بعد هم روبروی مبلی که چسبیده به دیوار تلویزیون و میز تی وی رو بگذارید و در اطراف نیز از دیگر مبل های کوچیک به صورت زاویه دار استفاده کنید و بچینید. اینجوری هم همه میتونن به هم دید داشته باشند و هم اینکه فضای دورهمی همراه با تلویزیون برقراره.

تو خونه کوچیک به سبک ال مبلمان بچین

اما خب یکسری هم هستند که به دلیل ارزان تر بودن و جمع و جور بودن مبلمان ال، ال دارند در اینجا شما نباید مبلمان ال خود را به کنج دیوار هدایت کنید، بلکه قطعات کوچیک تر مبل رو با فاصله از دیوار کنار هم قرار بدید. البته که بینشون هم میتونید میز عسلی بگذارید تا قرار دادن لیوان و لوازم بر روی اونها توسط مهمان راحت باشه.در قسمت روبرو نیز مبل بزرگ تر رو جوری بگذارید که نصفش مقابل مبل های کوچیک و نصف دیگش مقابل تلویزیون باشه. اینجوری همه میتونن تلویزیون ببینن و در قسمت وسط هم یک میز قهوه خوری قرار دهید.

چیدمان مبل خانه کوچک

نقطه کانونی مناسب انتخاب خوبیه

هر موقع تصمیم گرفتیم یک مبل که ترجیحا بزرگه باشه، رو در قسمت مرکزی نشیمن قرار بدید، یک صندلی تک نفره و یا مبل کوچیک هم روبروش بگذارید تا این کانونی بودنه برجسته تر بشه. اینجوری وقتی کسی رو هم دعوت می کنید که بر روی آن بنشیند، ناخودآگاه جلب نظر بیشتری دارد.

چیدمان مبل خانه کوچک

تو چیدمان تعادل فراموش نشه

تو چیدمان خونه تعادل به شدت اهمیت داره پس به این نکته دقت زیادی کنید و هر وسیله رو با ابعاد درست خریداری کنید. به طور مثال وقتی یه فضایی کوچیکه نمیشه که چند تا مبل بزرگ درش بگذارید و بهترین ایده ایه که از یک مبل بزرگ و چند مبل کوچیک استفاده کنید.

چیدمان مبل خانه کوچک

مبلمان تو خونه کوچیک مربعی

اگر فضای مورد نظر شما تو خونه یه محیط کوچیک و مربعی شکله، بهترین کار اینه که از سه قطعه مبل استفاده کنید و بزرگ‌ ترین مبل رو در جهتی از اتاق قرار بدید و دو طرفش هم میز عسلی بگذارید. در مقابل مبل بزرگ هم دو یا نهایت سه قطعه مبل کوچیک قرار بدید و در فضای وسط هم یک میز باریک بگذارید.

چیدن مبلمان تو نشیمن مستطیل کوچیک 

اما تو فضاهای مستطیلی بهتره که دو مبل بزرگ رو روبروی هم بگذارید و در سمت راست اونها دو صندلی تک نفره گذاشته و در قسمت چپ هم یک مبل تک نفره قرار دهید. میتونید کنار هر مبل دو نفره هم از یک میز عسلی کوچیک استفاده کنید و در مرکز مبل‌ ها نیز از یک میز مستطیل و نسبتا باریک استفاده داشته باشید، که فضای زیادی گرفته نشه و تمام.

چیدمان مبل خانه کوچک

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی