|

هرچی مبلا رو اینور اونور میکنم خوشگل نمیشن / بیا و یاد بگیر انواع سبک چیدن مبلمان رو

اگه تو خونه بزرگ یا کوچیکت واسه چیدن مبلمان دردسر داره، پس حتما با این مطلب همراه شو که مخصوص خودت نوشته شده.

لینک کوتاه کپی شد
13

شایانیوز- قطعا تو هر خونه ای چه کوچیک و چه بزرگ، اینکه وسایل زندگیمون خوشگل و لاکچری باشه و یا اصلا ساده و متوسط، نیمی از جذابیت خونه رو تشکیل میده و نیم دیگر آن چیدمانی هستش که خانوم خونه واسه وسایلش در نظر داره. مبلمان تو هر خونه ای شاید بشه گفت بزرگ ترین آیتمی هستش که از اصل کاریاست و بودنش علاوه بر اینکه حجم زیادی از خونه رو میگیره و دکوری هستش، به شدت کاربردی نیز هست و میشه گفت لازمه هر خونه ایه. اما خانوما همیشه تو چیدمان مبلمان سه دسته هستند. یا نمیدونن چجوری بچینن که خب سردرگمن، و یا اینکه چیدن اما به شدت بدون مدل و در ساده ترین حالت که خب به شت شدن خونه هم کمک میکنه. و یا اینکه به خوبی بلدن و خلاقیت و هنرش رو دارن که به زیباترین شکل ممکن بچینن. 

دسته سوم که خب هیچ، اما اگر از دست اول و دوم هستید، باید بگیم که چیدن مبلمان چه به صورت تکی و چه دو دست مبل، سختی خودش رو دار که هم خوشگل باشه و و هم اینکه مزاحم دیگر فضاهای خونه نباشه. هر چیزی قواعد و اصول خودش رو داره و چیدمان مبلمان نیز اینچنین است. اگر نیاز به کمک دارید و نمیدونی چه کنید که به اصول چیدن مبلمان برسید، پس حتما با ادامه مطلب همراه باشید تا با انواع مختلف چیدن مبلمان آشنا بشیم.

سبک چیدمان مبل در خانه

واسه خونه های مربع مستطیل اینجوری بچین

چیدمان مبل همیشه چالش های مخصوص به خود را داشته. شاید شما مبلمانی داشته باشید که دو دست هستند اما خب مثلا یکی دو تاشون خراب شدن و دیگه قابلیت استفاده رو ندارند. در اینجا میتونید از سبک چیدمان روبروی هم استفاده داشته باشید. با این روش شما به راحتی میتونید رنگ، جنس و تفاوت مدل ها رو نشون بدید اما خب فراموش نکنید که این سبک چیدمان برای خونه هایی هستند که فضای نشیمن یا پذیرایی مربع و یا مستطیل می باشد.

چیدمان ال شکل یکی از پرکاربرد ترینا واسه خونه کوچیک

خب خیلی از خونه ها هستند که یا فضای خونه یه شکل دیگست و مربع مسطتیل نیست، و یا اینکه فضا خیلی کوچیکه و اگه به طور عادی چیدمان بشه کل محیط رو میگیره. در اینجا بهتره که از سبک ال استفاده داشته باشید. به این شکل که یک مبل رو روبروی تلویزیون قرار بدید و دیگری رو سمت چپ یا راستش بگذارید. سمت دیگه باید خالی باشه و یا اینکه می تونید از پاف و یا آباژور و مبل تک پذیرایی استفاده کنید و تمام، زیبایی نشیمن شما کامل شد.

سبک چیدمان مبل در خانه

چیدمان زاویه باز رو واسه خونه بزرگ دیدی؟ چیدمان مثلثی چی؟ 

قبل از هر چیز بگیم که چیدمان زاویه باز برای خونه هایی کاربرد داره که متراژ قابل توجه و بزرگی دارند. در این روش شما میتونید کل مبلمان رو به شیوه ای بچینید که دور تا دور اتاق پذیرایی رو بگیره و همگی روبروی هم باشند و دید کافی رو به هم داشته باشند. چیدمان زاویه باز تفاوت رنگ و مدل مبلمان رو به خوبی نشون میده اما به گونه ای که اصلا توی ذوق مهماونا نمیخوره چون مبل‌ ها از هم خیلی دور هستند و با توجه به ابعادی که دارند متناسب به نظر میان.

سبک مثلثی نیز برای خونه هایی که اتاق پذیرایی بزرگ دارن نیز به شدت پر کاربرد است. در اینجا مبلمان باز هم روبروی هم هستند اما با این فرق که  یکی از اونها در زاویه ای قرار میگیره که مثلث میسازه و به دلیل همین ویژگیش برای دورهمی های دوستانه و یا رسمی مورد پسنده. اگر اهل بازی های دورهمی هم هستید این سبک بهترینه.

سبک چیدمان مبل در خانه

سبک چیدمان مبل در خانه

چیدمان دور از هم و البته پشت به پشت

در اینجا ما دو دست مبلمان کامل داریم که خب قطعا برای خونه هایی با فضای بزرگ مناسبه. در چیدمان دور از هم شما می تونید به راحتی دو دست مبلمان رو بچینید در حالی که میونشون فضایی مثل شومینه و ای تلویزیون وجود داشته باشه. و یا اینکه نشیمن ور از پذیرایی جدا می کنید و اینجوریه که دو فضا و کاربرد کاملا جداگانه دارید. 

البته که در نوع پشت به پشت هم بادی فضای کافی و بزرگ وجود داشته باشه اما خب این فرق که دو دست مبل دقیقا پشت به پشت هم قرار داره و در اینجا هم گرچه دو فضا رو از هم جدا کردین، اما با فاصله یا بسیار ک و تقریبا چسبیده به هم.

سبک چیدمان مبل در خانه

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی