|

هرکی بیاد خونت آشپزخونه رو دید بزنه پرده تو چشمه / پس اینجوری انتخابش کن که حظ کنه

پرده واسه آشپزخونه خیلی مهمه که از چه جنس و طرحی باشه اما شاید برخی از خانومها این دو آیتم رو بلد نباشن که در این مطلب یاد میگیریم.

لینک کوتاه کپی شد
5

شایانیوز- خوشگلیه خونه وابستگی زیادی به زیبایی دکوراسیونش داره. به حدی که شما اگر کل یافت آباد رو هم بیارید تو خونه و انواع و اقسام لوازم لاکچری رو خریداری کرده باشید، باز هم اگر به درستی و تناسب خوب اونها رو چیدمان نکنید احتمال اینکه تو خونتون رنگی از زیبایی نبینید هست! زیبایی خونه به تک تک قسمتاش ربط داره، از حموم و دستشویی بگیر تا هر آنچه که شما در اتاق خواب ها و هال پذیرایی و آشپزخونه میچینید! برخی از خانوما هستند که مثلا حموم و سرویس بهداشتی رو یه فضای دور از چشم و کثیف میدونن برای همین ماهی سالی یکبار تمیزش میکنند و یا برای رسیدگی و خوشگلاسیونش اصلا تلاشی ندارند. برخی هم هستند که فکر میکنند چون آشپزخونه یه فضای خدماتی محسوب میشه و هال و پذیرایی تو چشمه پس نیازی به خوشگلاسیون و دکور درست حسابی نداره، که خب باید بگیم سخت در اشتباهند!

مثلا همین آشپزخونه، درسته که همه پخت و پزها و شستشوها درش انجام میشه، اما زیبایی و دکور بندی درستش میتونه تو روحیه اول خانوم خونه و بعد هم دیگر اعضای خونواده تاثیر خوبی بزاره و از طرفی هم مهمان با ورودش به خونه و اینکه چشمش بخوره به آشپزخونه، حظ میکنه نه اینکه بگه چه خانوم بی سلیقه ای! یکی از آیتم های مهم تو این فضا پرده هستش که تو دید قرار میگیره و از طرفی هم قسمت قابل توجهی از محیط رو در اختیار خودش گرفته و نظرات رو جلب میکنه. اما سوال اینجاست که چه پرده ای واسه آشپزخونه خوبه؟ که خب باید بگیم اگر این سوال شما هم هست، پس حتما با ادامه مطلب همراه ما باشید.

b9cb5a80b7d6c0b12de8117a8773d428

پرده آشپزخونه باید چه ویژگی هایی داشته باشه؟

در ابتدا بهتره بدونیم اصلا پرده آشپزخونه باید دارای چه ویژگی هایی باشه! مثلا اینکه پرده این فضا باید قابلیت انتقال نور رو داشته باشه چرا که احتمالا شما هم از آشپزخونه کم نور و تاریک خوشتون نمیاد و نور میتونه فضا رو بزرگ تر و دلباز تر و البته شادتر نشون بده. و یا اینکه پرده باید در مقابل رطوبت مقاومتی خوب داشته باشه چرا که فراموش نکنید شما دارید برای یک فضای تقریبا مرطوب پرده انتخاب می کنید. از طرفی هم پرده آشپزخونه باید به گونه ای باشه که بشه راحت شستشوش کرد و دوباره نصبش کرد، قطعا دلتون نمیخواد که هر ماه نصاب بیارید خونه؟

یادتون نره به خصوص اینکه اگر گاز شما کنار پنجره قرار داره به جنس پرده توجه کنید که مانع از ایجاد شعله وری بشه، مثلا مثل جنس پلی‌استر. طراحی زیبا و رنگ دلنشین پرده میتونه باعث ایجاد روحیه ای خوب بشه چرا که قطعا پرده خیلی مشکی برای این فضا دلگیره و مناسب نیست و البته اندازه درست پرده که باعث ایجاد ظاهری ناخوشایند نشه.

turkish-kitchen-curtains-cover-1024x683

پارچه مناسبش چیاست؟

پرده هال و پذیرایی از خیلی موارد در امان هستند و اونچه که خیلی اهمیت داره ظاهر خوشگلشون و البته جنسی هستش که باید درش دقت بشه تا نور به خوبی رفت و آمد کنه. اما در رابطه با جنس پرده آشپزخونه یکسری فاکتورها وجود داره مثل مواردی که در قسمت بالا ذکر شد، که خب به همین دلیل میشه گفت بهترین جنس پارچه برای پرده آشپزخونه "پارچه پلی‌ استر، پارچه کتان، پارچه‌ پنبه‌ ای و پارچه پلی‌ وینیل" می باشد، پس بانوی عزیز در هنگام حتما خرید دقت کنید.

Untitled

انواع مدل پرده برای آشپزخونه کوچیک و بزرگ

- پرده زبرا: ساختار این مدل پرده شامل لایه های تور و پارچه می بادش که همین مدلش باعث شده تا شما کنترل خوبی بر روی میزان نور داشته باشید. خب گفتیم که نور برای آشپزخونه خیلی مهمه و از طرفی هم به دلیل مدل ساده و شیکش برای بسیاری از فضاها سازگاری دارد و چون یه عالمه طرح و رنگ داره، دست شما رو برای انتخاب حسابی باز گذاشته.

- پرده شید: از اونجایی که خانوم خونه تایم زیادی رو در آشپزخونه سر میکنه، خب پرده های شید به دلیل پوشش کاملی که دارند میتونن برای خونواده های حساس تر مناسب باشند. این سبک پرده با بالا و پایین رفتنش قابلیت کنترل داره و میشه نور رو تنظیم کرد. این مدل پرده صفحه ای قابلیت شستشوی آسان و عملکرد قابل اطمینان داره.

zPX20ahJPTV9eW2jeibVdrF9rSEZTIHbOrWxaAIm.jpeg_512X512X70

- پرده ورتیلاین: قطعا این مدل پرده رو زیاد دیدین چرا که هم برای اتاق خواب ها و هم برای آشپزخونه زیا استفاده میشه که خب باید بگیم خوبی این سبک پرده اینه که اگر کنار پنجره آشپزخونه، در حیاط خلوت هم دارید میتونید به یک شکل همرو پرده بزنید با ارتفاع های متفاوت. این پرده از تور و پارچه ساخته میشه که قابلیت تنظیم ور رئو هم داره.

- پرده سان اسکرین: این نوع پرده یکسری خوبی بدی های جذاب داره که میتونه برا آشپزخونه به شدت مناسب باشه. پرده سان اسکرین جایگزینی مناسب برای پرده‌های سنتی است و از ورود اشعه ماوراء بنفش (UV) به داخل محیط جلوگیری میکنه و در عین حال که نور رو به خونه میاره، مانع از ورود گرمای خورشید میشه.

Untitled

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی