|

حساباتو واسه خرید مبل خالی کردی ولی به خونت نمیاد؟ این مدل مبلمانو هرجا بچینی عالین

مبلمان از اجزای مهم در دکوراسیون خونه محسوب میشه که پیش از خرید ابتدا باید اول با انواعش آشنا شد تا انتخابی درست داشته باشیم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دکوراسیون خونه از بخش های بسیاری تشکیل میشه که خب باید بگیم مبلمان از دست قسمتای اصلی تو هر خونه ای به حساب میاد. آخه خونه به همه چی نیاز داره. از لوازم خیلی مهم و ضروری مثل یخچال و گاز گرفته، تا لوازم نیمه ضروری مثل مبلمان و تلویزیون، و البته وسایلی که دکوری هستند و تنها کاربرد زیبایی دارند مثل قاب ها دیواری و تابلو و …! به نظرتون چرا مبلمان رو نیم ضروری خطاب کردیم؟ چون اگه یخچال نباشه تمام مواد غذایی خراب شده و آدمی هم که بدون غذا دار فانی رو وداع میگه! اما بدون مبل چی؟ قطعا این اتفاق نمیوفته و اصلا خیلی از قدیمیا بودن که مبل نداشتن و با پشتی و تکیه دادن کارشون رو راه می انداختن!

585b860e-5d75-42a8-a4d2-56506806d90e

اما امروزه مبلمان تو هر خونه ای هست و می بینیم با توجه به اینکه خیلی از خونه ها متراژ نه چندان بالایی دارن و نقلی محسوب میشن، اما دو دست دو دست مبلمان گذاشتن که خب این حرکت چندان درست نیست و میتونه نه تنها فضا رو زیبا و لاکچری نکنه، بلکه میتونه فضایی شلوغ و گیج کننده هم برای شما بسازه. در این مطلب قراره با انواع مبلمان و کاربردشون آشنا بشیم که خب به نظر میرسه اینجوری بهتر میشه به هنگام خرید مبلمان انتخاب کرد. پس با ادامه مطلب ما همراه باشید.

مبل راحتی کابریول

مبل کاریول از دست مبلمان شیک و به شدت محبوبی محسوب میشه که یه مدل مبل راحتیه و اوایل دهه هفتاد میلادی بود که تو کشور فرانسه برای اولین بار تولید شد و بعد از گذشت یه مدت کوتاه ترند همه کشور های اروپایی شد. از اصلی ترین ویژگی ایی که این سبک مبلمان داره میتوان به پایه های منحنی و مدور آن اشاره داشت که خب این نشونه، نشون میده این مبل کابریول است. 

شما میتونین از این سبک مبل راحتی و کاناپه برای هال و پذیرایی خونتون استفاده داشته باشید که خب هم یه جلوه تجملاتی میده و هم راحته. مبل کابریول علاوه بر پایه های متمایل به بیرونش، روکشی معمولا پارچه ای هم داره که باعث افزایش راحتی درش خواهد شد. پس اگه یه مبل راحت و در عین حال لوکس طور میخواین، این مبلمان مختص شماست.

مبل

کاناپه کوهان‌ دار

اسمش براتون عجیب نیست؟ دلیل نام گذاری این کاناپه تکیه گاهش هستش که شباهت زیادی به کوهان شتر داره و باعث شده تا این اسم بر روش گذاشته بشه. کاناپه کوهان دار رنگای خیلی متنوع و جذابی داره که علاوه بر تکیه گاه خاصش، یکی از دلایل محبوبیت زیادش اینه که برای انواع دکوراسیون ها مناسبه و به خوبی میتونه خودش رو هماهنگ با فضا کنه. 

قسمت میانی این مبل حالتی قوس دار و خمیده طور داره و مثل کوهان شتر متمایل به بالا هم هست. این روزا این سبک مبلمان در اشکال متفاوتی تولید میشه که مثلا بای مثال، تولید کنندگان به جای زدن یک کوهان، دو یا سه کوهات میزنن و برای طرح این کاناپه در نظر میگیرن. این کاناپه دسته‌ هایی هم‌ جنس با روکش تشک‌ ها داره که خب باعث راحتی هرچه بیشترش میشه. این کاناپه برای انواع دکوراسیون‌های مدرن، کلاسیک و سلطنتی مناسبه، پس اگر از خرید مبل چنین نیتی دارید این سبک مناسب شماست.

مبل

کاناپه نیمروزی

از دیگر مدل های کاناپه تک، کاناپه نیمروزی هستش که تفاوت این محصول با بقیه مبلای راحتی تک نفره، پشتی قوس‌ داری هستش که داره. همچنین معمولا در ساخت کاناپه نیمروزی از میزان قابل توجهی چوب هم استفاده میشه که علاوه بر راحتی افراد، باعث بیشتر شدن زیبایی دکوراسیون با جلای طبیعی میشه. بعضی موقع ها روی بخش چوبی این سبک کاناپه، حکاکی و البته نقش و نگارهای جذابی انجام میشه که باعث شده تا برای استفاده در انواع و اقسام دکوراسیون ها یکی از انتخاب های عالی میون مبلمان به شمار بیاد. اما چرا اسمش اینجوری گذاشته شده؟ که خب باید بگیم اولین بار این محصول توسط قشر مرفه تو فرانسه بود که استفاده میشد و ایده این سبک مبلمان در واقع برای گذراندن اوقات فراغت و استراحت بانوان در نیمه روز بوده است! جالبه نه؟

342

مبل راحتی لاوست

اما اسم این مبل از روی طراح آن برداشته شده است. این سبک مبل تو همه جای دنیا شهرت داره و میون ایرانی ها نیز به شدت محبوب است. این روزا مبل لاوسن فروش زیادی دارد چرا که تنوع رنگی و نقشی زیادی داره و مطابق با هر سلیقه ای پیدا میشه. اصلی‌ترین ویژگی این مدل کاناپه، شکل مستطیلی ظاهریش می باشد. مبل لاوسن به‌ دلیل پشتی کوتاهی که داره، و البته دسته‌ های پهن و کم میتونه مبلی مناسب برای استراحت باشه و از طرفی هم به دلیل پارچه ای که داره میتونه برای محیط های رسمی و نیمه رسمی خوب باشه.

مبل

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی