|

نزدیک عیده با این گیاهان برگ پهن خونه رو خاص و زیبا کن/ معرفی و نحوه نگهداری

توی این مقاله گیاهان برگ پهن بهتون معرفی میشه تا اگه طرفدار این مدل گیاهان آپارتمانی هستید، واسه سال جدید یه تغییر اساسی توی خونه بدید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در اینکه گل ها و گیاهان میتونن فضای گرم و دلنشینی رو توی خونه به وجود بیارن هیچ شکی نیست. این روزها گیاهان آپارتمانی متنوع و زیبایی وجود دارن که گلدار هستن، به نور زیادی نیاز ندارن و تهویه هوا رو هم به خوبی انجام میدن. یه سری گیاهان هم هستن که ظاهر خیلی زیبایی دارن و فضای خونه رو شیک و لاکچری می کنن. توی این مقاله میخوام گیاهان برگ پهن رو بهتون معرفی کنم تا اگه طرفدار این مدل گیاهان آپارتمانی هستید، دست به کار بشید و واسه سال جدید یه تغییر اساسی توی خونه بدید. تا پایان همراه من باشید...

bargpahn8

برگ انجیری

یکی از محبوب ترین و زیباترین گیاهان برگ پهن آپارتمانی، گیاه برگ انجیری هست که ظاهر زیبای اون باعث شده تا در خیلی از خونه ها، مراکز اداری و... هم دیده بشه. البته این گیاه جزو گیاهان سمی به حساب میاد و باید از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور باشه چون خوردن برگهای اون باعث التهابات پوستی میشه.

bargpahn1

گیاه برگ انجیری با نور غیرمستقیم یا نور متوسط و همینطور با خاک غنی و دارای زهکشی مناسب رشد خوبی داره. توجه داشته باشید که آبیاری رو زمانی انجام بدید که خاک کمی خشک شده باشه و از آبیاری بیش‌ از حد خودداری کنید.

پرنده بهشتی

یک گیاه برگ پهن دیگه که ظاهر چشمگیر و زیبا و همینطور نام زیبایی داره، پرنده بهشتیه. برگ های این گیاه پهن و بزرگ هستن و گل این گیاه شبیه به پرنده ای در حال پروازه.

bargpahn2

گیاه پرنده بهشتی هم جزو گیاهان سمی هست و باید در نگهداری اون توجه و دقت کافی صورت بگیره. این گیاه به نور متوسط و غیر مستقیم نیاز داره و بهتره خاک اون هم زهکشی مناسب داشته باشه. در فصل گرما آبیاری بیشتر میخواد و توجه داشته باشید که گیاه تشنه نمونه.

بابا آدم

بابا آدم از گیاهان برگ پهنی هست که به آب و هوای نسبتا گرم و مرطوب نیازه داره و در این شرایط رشد خوبی خواهد داشت. برگ های پهن و براق بابا آدم جلوه زیبایی به دکوراسیون خونه شما می بخشه و به همین خاطر هم از محبوبیت زیادی برخورداره.

bargpahn5

گیاه بابا آدم که به اون فیلگوش هم میگن به نور متوسط و غیرمستقیم نیاز داره و بهتره برگ های اون رو به طور روزانه با آب پاش مرطوب کرد.

فیکوس

گیاه فیکوس در انواع مختلف و با برگ های زیبا و جذاب، محیط کار و زندگی شما رو خاص و دیدنی میکنه. این گیاه در انواع سبز، سیاه، شرابی، ابلق، آلاستیکا، لیراتا و... وجود داره که هر کدوم زیبایی مخصوص به خودشون رو دارن.

bargpahn4

گیاه فیکوس به نور زیاد نیاز داره و در فضای باز رشد بهتر و بیشتری نسبت به محیط بسته خواهد داشت. معمولا خاک گیاه فیکوس از نوع سنگین و باغچه ای هست و آبیاری اون وقتی انجام میشه که سطح خاک خشک شده باشه.

bargpahn6

دیفن باخیا

یکی دیگه از گیاهان برگ پهن که از قدیم مورد توجه بسیاری از خانواده ها قرار داره، گیاه دیفن باخیاست که با برگ های پهن و دو رنگ خودش جلوه زیبایی به فضای شما می بخشه.

bargpahn9

گیاه برگ پهن دیفن باخیا به نور متوسط و محیط نسبتا مرطوب نیاز داره و با رشد خوب و منظم، جزو گیاهان کم دردسر آپارتمانی به حساب میاد.

کروتون

کروتون گیاه برگ پهن آپارتمانی هست که با برگ های رنگین کمانی و زیبای خودش، از محبوبیت زیادی برخورداره. رنگ های گیاه کروتون طیفی از سبز، زرد، نارنجی، قرمز و زرشکی رو شامل میشه که همین موضوع جذابیت زیادی رو برای این گیاه به همراه آورده.

bargpahn10

گیاه برگ پهن کروتون نیاز به نور متوسط داره و بهتره جای اون ثابت باشه و تغییر پیدا نکنه. رطوبت متوسط هم نیاز گیاه کروتون برای داشتن رشد مناسبه. اگر محل نگهداری کروتون خشک هست، روزانه برگ های این گیاه رو اسپری کنید و وقتی سطح خاک گلدان خشک شد اون رو آبیاری کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی