|

سبزه دقیقه نودی که خیلی زود سبز میشه / اینو بکاری یه پلک بزنی سبز شده انقدر که فرزه

اگر شما از دست خانومایی هستید که تا دقیقه نود وقتتون پره سبزه رو نمیکارید، پس حتم به سراغ بذر کنجد برید که واسه اینجور موقع ها عالیه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- کمتر خونه ای تو عید پیدا میشه که اصلا هیچ جوره سفره هفت سین نداشته باشه. شاید هم اصلا وجود نداره نمیدونیم! به نظر من که همه خونواده های ایرانی حتی شده خیلی خیلی فسقلی، سفره هفت سین می چینن و یا اینکه از مدل های آماده کوچیک میخرن. تو خیلی از خونه ها هم که می بینیم خانوم خونه کلی سلیقه به خرج داده و سفره هفت سین فکر شده و خوشگل چیده.

اما جدا از این موضوع که خب کلیات بود، میدونیم که سفره هفت سین همونطور که از اسمش هم مشخصه، از هفت تا سین تشکیل شده که هر کدوم از سین ها نماد خاصی هستند و مفهوم مخصوص به خودشون رو دارند. بعضیاشون قابلیت جابجایی دارند و برخیشون هم پایه ثابت سفره هستند. مثلا سبزه از اون پایه ثابت هاست که خیلی هم قلدرانه و خوشگل مکیشینه یه جای خوب. همیشه یکی از جاهای خیلی خوب و مناسب تو سفره هفت سین، مخصوص سبزه در نظر گرفته میشه چرا که سبزه هم خیلی خوشگله و هم نشونه سبز بودن زندگی و سفره هستش. 

Untitled

اما هر سال خیلی از خانوما هستن که دلشون میخواد خودشون سبزه بکارن و از اون سبزه سیخ سیخی های تکراری بازار نخرن. آخه میدونید که سبزه ها از بذر های مختلفی روییده میشن و خیلی حبوبات و غلات و سبزیجات رو میتونیم به عنوان سبزه برای کاشت انتخاب کنیم که هر کدوم قیافه های مختلفی دارند. 

چه بذرهایی که قابلیت سبزه شدن دارند؟

مثلا ماش،عدس، نخود، لوبیا، جو، گندم،خاکشیر، گاودونه و حتی هسته های پرتقال و نارنج و… هم مورد استفاده قرار میگیرند و میتونن به خوشگلیه هر چه تمام سبز بشن. اما خب در جریانید که کاشت این دونه ها هر کدوم قلق خاصی داره و تایم مخصوص به خودشون رو هم میخوان!

خب از اونجایی که خیلی از خانوما ممکنه یهو تازه دقیقه نود بتونن سبزه بکارن و دلشون هم نمیخواد سبزشون کچل باشه و خوب روییده باشه، نمیدونن چه کنن! که در اینجا ما به شما یه سبزه دقیقه نودی رو میخوایم آموزش بدیم تا بکارید و لذتش رو ببرید.

1874960284-talab-org

نحوه کاشت سبزه کنجد؛ سبزه دقیقه نودی

دانه کنجد خام از دست دانه هایی محسوب میشه که رشد سریعی داره و به درد سبزه عید دقیقه نودی میخوره. 8 روز یا همون حدود یک هفته قبل از عید میتونید این سبزه رو به سفره هفت سین خود برسونید. این سبزه در واقع رشد کمی داره و میتونه راحت تا سیزده بدر سرحال باقی بمونه. تنها کافیه تا کنجدها رو به مدت چند ساعت داخل آب بخیسانید. تقریبا 7 الی 8 ساعت کافیه.

فقط یادتون نره که پیشنهاد می کنیم برای تهیه این سبزه بهتره که از کنجد سیاه استفاده نمایید، چرا که این نوع کنجد رشد نسبتا تندی داره و لفتش نمیده.

Untitled

دانه ها رو از آب خارج کنید

بعد دانه ها رو از داخل آب در بیارید و با یه پارچه خیس دیگه بپوشونید. بعد از دو تا چهار روز می بینید که دانه ها جَوونه زدن.

تو این مدت اجازه ندین که پارچه ها خشک بشن و همچنان اونها رو مرطوب نگه دارید. دانه ها رو داخل پارچه و جایی که نور کافی داشته باشن نگه دارید. 

4ddeb71de5ad0b284c5ed42ff86ef71cU47gh7U4PKVYkeSL0

دانه ها رو به اون ظرف خوشگله انتقال بده

در این مرحله شما باید دانه ها رو به ظرف دلخواهی که میخواین انتقال بدین و بعد دانه ها رو با اب پاش کمی مرطوب کنید. سپس روی ظرف رو با پلاستیک بپوشونید و در نهایت نیز بعد از دو الی چهار روز پلاستیک رو برداشته و اجازه بدین تا سبزه به رشد خودش ادامه بده. 

تو این مدت یادتون نره که روزانه یا هر دو روز یکبار دانه ها رو آبپاشی کرده و ظرف سبزتون رو هم تو محلی که نورگیر باشه قرار بدید.

558100

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی