|

5 نشانه سوء استفاده عاشقانه و حرفه ای / اینجوری راحت میفهمی شلغم فرض میشدی یا نه

گاهی وقتها حس می کنیم فردی داره ازمون سو استفاده عاطفی یا شغلی میکنه اما مطمئن نیستیم ک در این مطلب با دونستن نشونه هاش مطمئن میشیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- خب همه ما به نوعی در این دنیا زندگی می کنیم و با افراد در ارتباط هستیم. کم یا زیاد به درونگرا یا برونگرا بودنمون بستگی داره. شاید فردی شاغل باشه اما خیلی با آدما هم صحبت نشه و فردی هم اصلا شاغل نباشه اما هزار تا دوست و رفیق داشته باشه. همه ما در روابط مختلف کاری و عاطفی هستیم که خب این باعث میشه تا با آدما هم صحبت بشیم و باهاشون رفت و آمد کنیم.

اما گاهی یکسری اتفاقات و رفتار ها می بینیم که حس می کنیم داره ازمون سو استفاده میشه! عاطفی و حرفه ای هم نداره، ممکنه در هر شرایط تو چنین موقعیتی قرار بگیریم اما از حسی که داریم مطمئن نباشیم که آیا این واقعا سو استفاده تلقی میشه یا نه عادیه! 

خب در اینجا باید بگیم خانوم یا آقای محترم، اینکه شما مورد سو استفاده قرار گرفتین یا خیر یکسری نشونه ها داره که قراره در این مطلب با این نشونه ها آشنا بشیم. پس با برای دونستن اونها با ما همراه باشید.

سو استفاده عاطفی و کاری

1- فرد دائم از شما درخواست هایی داره بدون تلاش برای جبران!

البته این بدین منظور نیست که شما و فرد مدام باید در حال حساب کتاب و جمع زدن کارهایی باشید که برای همدیگه انجام میدین! اما رابطه شما حساب آمازون یا بازی فوتبال نیست! چرا که اگر شما فردی هستید که وقتی به تقویم نگاه می کنید یادتون نمیاد این فرد آخرین بار کی براتون کاری انجام داده و لطفی در حقتون داشه، پس به احتمال قوی شما دارین مورد سو استفاده قرار میگیرین و بس! قرار نیست همه چیز همیشه یک طرفه باشه!

سو استفاده عاطفی و کاری

2- مدام کوچیک ترین کاری که براتون کردن یادآوری میکنن!

در واقع حقیقت اینه که هر کدوم از شما وقتی حساب کتاب کارهایی که برای فرد مقابل رو به طور دقیق داشته باشید، باید این رو یه نشونه منفی در نظر بگیرید. فرد اگر دائم در گوش شما میخونه "هرکار میکنم فقط به خاطر توئه) پس احتمالا یه جای کار در حال لنگیدنه! چرا که این جمله مشهور یک استعاره منفیه و به معنای واقعی فرد همش در حال یادآوری کردنه کارهاییه که براتون انجام داده! 

سو استفاده عاطفی و کاری

3- معمولا لطف هایی میکنه که بی دردسر باشه

به نظر من که حتی خودشیفته ترین افراد هم این رو متوجه میشن که شما در قبال هیچ، کاری رو انجام نمیدین. پس برای اینکه شما رو بتونن نگه دارند یک سری کارها براتون انجام میدن که براشون هزینه خاصی نداشته باشه! مثلا اینکه فقط در کلام به شما محبت می کنند نه در عمل! در واقع رفتار با عملشون تفاوت داره و مثلا به طور مثال بلیط کنسرتی که خودشون نمیتونن برن رو به شما میدن. یا شاید هم قول های پوچی بهتون میدن که ما رو به نشونه های نه چندان خوبی میرسونه.

سو استفاده عاطفی و کاری

4- ذره ای به خود زحمت نمیدن تا شما رو بشناسن، همه چیز تو اونها خلاصه میشه!

یکی از مهمترین نشونه هایی که فریاد میزنه این رابطه تو خطره اینه که شما همه چیز رو درباره اونها میدونید، اما او حتی ساده ترین پرسش ها درباره خود یا زندگیش رو نمیده و چیزی هم در رابطه با شخص شخصی شما نمیدونه! یعنی براش مهم نبوده که بدونه! او همچنین بیشتر تمایل داره که از ضمیر "من" به جای "ما" استفاده کنه.

5- وقتی از نگرانی هاتون میگین براشون اهمیتی نداره!

در این مورد اینکه فرد به حرفهای شما گوش بده و اهمیت بده، خیلی مهمتر از اینه که فقط بهتون اجازه بده صحبت کنید! معنیش اینه که چیزی که شما میگین رو باید جدی بگیره و تایید کنه و در پاسخ هم موارد مثبتی رو به شما بگه براتون کمک کننده باشه نه اینکه به در و دیوار نگاه کنه و پاسخ خاصی هم نداشه باشه! 

از طرفی هم وقتی حس میکنه در حق شما کار بدی انجام داده باید از شما عذرخواهی کنه و معذرت خواهیشم جوری باشه که واقعی باشه، نه اینکه مثلا فقط بگه "متاسفم که ناراحت شدی"! 

سو استفاده عاطفی و کاری

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی