|

شیرینی کره ای یه طعم عالی از تردی و لطافت / بهترین انتخاب برای پذیرایی عید نوروز

شیرینی کره ای از اون نوع شیرینی های خشکه که در عین سادگی پر از عطر و طعم و لطافته. در این مقاله دستور پخت شیرینی کره ای رو باهم مرور میکنیم.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- دنیای بی نهایت شیرینی پزی، جذابیت خاصی داره وقتی عطرها و مزه ها در هم آمیخته میشن و خاطرات دور و زیبا رو زنده می کنن! میشه با مواد اولیه مختلف و متنوع و دستورهای پیچیده، مزه های خوب به وجود آورد ولی نکته جالب اینه که با مواد اولیه خیلی ساده و دستور پخت راحت هم میشه مزه های بهشتی ساخت! شیرینی ساق عروس، شیرینی کشمشی و شیرینی نارگیلی توی این دسته قرار میگیرن. شیرینی کره ای ساده هم از اون نوع شیرینی های خشکه که در عین سادگی پر از عطر و طعم و لطافته. توی این مقاله می خوایم دستور پخت شیرینی کره ای رو باهم مرور کنیم که اتفاقا برای پذیرایی عید نوروز هم بسیار مناسبه. تا پایان همراه ما باشید...

shirini-karei6

مواد لازم برای تهیه شیرینی کره ای ساده

کره 100 گرم

آرد یک و نیم پیمانه

پودر بادام 2 تا 3 قاشق غذاخوری

پودر قند نصف پیمانه

تخم مرغ یک عدد

وانیل نوک قاشق چایخوری

بیکینگ پودر یک قاشق غذاخوری

نمک نوک قاشق چایخوری

shirini-karei3

طرز تهیه شیرینی کره ای ساده

مرحله اول

کره رو در دمای محیط قرار بدید تا کاملا نرم بشه. سپس پودر قند و وانیل رو به کره اضافه کرده و با همزن برقی به مدت سه دقیقه مخلوط کنید. یک تخم مرغ کامل به این مخلوط اضافه کرده و دو دقیقه دیگه هم بزنید.

مرحله دوم

آرد رو به همراه نمک، بکینگ پودر و وانیل مخلوط و الک کرده و کم کم به مخلوط کره و پودر قند اضافه کنید. با همزن دستی مواد رو مخلوط کنید و وقتی غلظت خمیر زیاد شد از دست و نوک انگشتان دست برای هم زدن و مخلوط کردن استفاده کنید.

مرحله سوم

آنقدر هم بزنید و ورز بدهید تا به یک خمیر نرم و لطیف برسید. اگر خمیر از حد انتظار شل‌ تر بود، مقداری آرد اضافه کنید و اگر خمیر سفت شده بود، کمی کره مذاب به خمیر اضافه کنید.

shirini-karei5

مرحله چهارم

وقتی خمیر به کیفیت دلخواه رسید، خمیر شیرینی کره ای رو داخل نایلون بذارید و یک ساعت داخل یخچال استراحت بدید.

مرحله پنجم

بعد از تمام شدن این مدت، یک سطح صاف رو آردپاشی کنید، خمیر رو پهن کرده و روی اون قالب بزنید.

مرحله ششم

فر رو از قبل با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 15 دقیقه روشن کنید تا گرم بشه. کف سینی فر رو کاغذ روغنی پهن کنید و شیرینی های کره ای قالب زده رو روی اون بچینید. دقت کنید که شیرینی ها روی سینی با فاصله مناسب قرار بگیرن تا داخل فر به هم نچسبن.

shirini-karei1

مرحله هفتم

زمان پخت شیرینی ها معمولا بین 15 تا 20 دقیقه ست. این مدت زمان به اندازه و ضخامت شیرینی ها بستگی داره. بعد از خاموش کردن فر، سینی رو خارج کنید و بعد از خنک شدن شیرینی ها، اونها رو داخل ظرف دلخواهتون بچینید. برای تزیین این شیرینی میتونید از شکلات مذاب، پودر قند، مارمالاد یا هر چیز دیگه ای که دوست دارید، استفاده کنید. نوش جان

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی