|

دوس داری چشمات قابی باشه که از ذهن هیچ کسی بیرون نمیره / سایه زدن حرفه ای رو یاد بگیر

در این مقاله در پاسخ به این سوال که چطور سایه چشم بزنم این پروسه رو به صورت گام به گام بهتون توضیح دادیم که تو این کار حرفه ای بشید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- آرایش و میکاپ خوب میتونه تا حد زیادی نواقص موجود توی چهره ی شما رو پوشش بده چرا که در اصل هدف از آرایش کردن باید این باشه که اشکالات پوشش داده بشه و زیبایی ها بولد بشه و بیشتر به چشم بیاد نه این که از خودتون یه فرد دیگه بسازید طوری که وقتی آرایش رو پاک میکنید هیچ احدی نتونه تشخیص بده که شما همون آدم هستید که خب اصلا دیگه دوره ی این مدل آرایش کردن هم گذشته و همه به دنبال نچرال به نظر رسیدن هستن ولی خب موضوعی که در این بین باید بهش حسابی دقت بدید تا بتونید یه آراش خوب داشته باشید برخورداری از لوازم آرایشی خوب هست مثلا در صورتی که پوستتون چرب هست و کانسیلر میخواهید باید به سراغ بهترین کانسیلرها برای پوست چرب برید تا از این طریق هم سلامتی پوستتون رو و هم زیباییش رو تضمین کنید.

بنابراین مهم هست که شما لوازم خوب و با کیفیت داشته باشید ولی کار همین جا تموم نمیشه بعد از لوازم آرایشی میرسیم به ابزاری که با اون ها میکاپ انجام میدید مثلا براش هایی که از اون ها برای میکاپ استفاده میکنید باید سالم و البته تمیز باشن تا آرایشتون حرفه ای تر باشه که خب در خصوص تمیز کردن براش های آرایشی در مقالات قبلی براتون صحبت کردیم که میتونید با خود اون براش های خودتون و به بهترین شکل ممکن بشورید و تمیز کنید و اصلا بهونه ای برای کثیف نگه داشتن و استفاده کردن اون ها نداشته باشید. خب تا اینجای کار دو عامل برای این که بتونیم خوب آرایش کنیم رو بهتون گفتیم حالا عامل بعدی چی میتونه باشه خب عامل بعدی مهارت هست که به مرور زمان و با تمرین به دست میاد که خب ما هم در این مقاله میخواهیم یه مهارت شما رو تقویت کنیم که اون سایه زدن هست و به اون دسته از خانوم هایی که این سوال رو دارن که چطور سایه چشم بزنم چندتا ترفند خوب برای این منظور بگیم، پس با ما همراه باشید.

چطور سایه چشم بزنم

پالت سایه رو درست انتخاب کنید

در ابتدا برای این که یه میکاپ خوب با سایه داشته باشید باید یه پالت سایه ی درست و مناسب با توجه به رنگ پوست و رنگ چشمتون انتخاب کنید و از زدن سایه هایی که رنگشون بهتون نمیاد خودداری کنید.

براش خوب داشته باشید

خب احتمالا یه دلیلی وجود داره که نقاش ها با دستشون نقاشی نمیکنن چون برای خلق یه اثر خوب لوازم کار مناسب نیازه و حالا شما هم برای این که یه آرایش خوب داشته باشید نیازمنده براش های خوب هستید تا با استفاده از اون ها بتونید یه آرایش فوق العاده داشته باشید پس انتخاب درست اون ها رو در اولویت قرار بدید و درصورتی که براشتون خوب نبود اون رو عوض کنید.

چطور سایه چشم بزنم

برای زیر سازی پرایمر بزنید

یکی مراحل مهم در سایه زدن که اولین مرحله هم هست استفاده از پرایمره؛ در اصل پرایمر باعث میشه که سایه ی چشم موقع مواجه با گرما و رطوبت لیز نخوره و به قولی نماسه که این یعنی شما مدت زمان طولانی تری میتونید اون رو داشته باشید. پس پشت پلک و هر جایی که قراره سایه بخوره رو با پرایمر آماده کنید و یه پایه ی صاف برای آرایشتون و زدن سایه بسازید.

کانسیلر رو یادتون نره

بعد از استفاده کردن پرایمر نوبت به زدن کانسیلر میرسه که هم باید پشت پلمک و هم زیر چشم و برای از بین بردن گودی و سیاهی های اون استفاده کنید تا سایه ی چشمتون برجسته تر و شیک تر به نظر بیاد.

چطور سایه چشم بزنم

برید سراغ اصل کاری

حالا وقت زدن سایه ی چشم و اضافه کردن رنگ ها به چشمتون رسیده و بیشتر سایه ها رو میشه در اصل با چهار تا سایه زد: سایه با رنگ خنثی برای پلک، سایه برای چین پشت پلک، سایه به رنگ تیره برای گوشه ی بیرونی چشم و سایه روشن برای برجسته کردن استخوان ابرو و گوشه داخلی چشم.

سایه چشمتون رو فید کنید

تفاوت یه سایه ی حرفه ای و معمولی وقتی معلوم میشه که سایه به خوبی فید شده باشه که برای این کار شما باید از یه براش نرم استفاده کنین و براش رو خیلی آروم توی قسمت هایی که میخواهید فید بشه به شکل دورانی بکشید و مرز های موجود بین رنگ ها رو از بین ببرید. پس در این مرحله هم انتخاب براش خوب خیلی مهمه که باید حسابی بهش دقت کنید.

چطور سایه چشم بزنم

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی