|

طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی / دیگه پول به شیرینی فروشی نده این کیک واسه جشن تولد عالیه

توی این مقاله طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی رو یاد میگیری که بافت خیلی سبکی داره و خیلی هم پف میکنه. این کیک واسه جشن های صمیمی هم خیلی مناسبه.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- اگه کمی حوصله، ذوق و خلاقیت داشته باشی میتونی انواع زیادی از کیک ها و شیرینی ها رو توی خونه بپزی. اگر تا حالا تجربه این کار رو نداری باید بگیم که درست کردن شیرینی هایی مثل شیرینی نخودچی، شیرینی نارگیلی و... و کیک هایی مثل کیک هویج و گردو، کیک یزدی و... توی خونه خیلی راحته و حس خیلی خوبی هم داره! یکی دیگه از کیک های عالی خونگی، کیک اسفنجی شکلاتی هست که توی این مقاله طرز تهیه اون رو بهتون آموزش میدیم. این کیک بافت سبکی داره و خیلی پف میکنه و واسه جشن ها هم خیلی مناسبه. پس این دستور عالی رو از دست نده.

cake-shokolati-4

مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی

آرد 2 پیمانه

شکر یک پیمانه

شیر یک پیمانه

تخم مرغ 4 عدد

روغن مایع دو سوم پیمانه

وانیل یک دوم قاشق چایخوری

بکینگ پودر 2 قاشق مرباخوری

پودر کاکائو 3 قاشق غذاخوری

cake-shokolati-8

طرز تهیه کیک اسفنجی

مرحله اول

زرده ها و سفیده های تخم مرغ رو جدا می کنیم. دقت کنید که زرده تخم مرغ وارد سفیده ها نشه. سفیده ها رو با همزن برقی و دور تند اونقدر می زنیم تا رنگش کاملا سفید بشه و اگر ظرف رو برگردونید، از ظرف نریزه. سپس اون رو داخل یخچال می ذاریم.

مرحله دوم

فر رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم بشه. به یک قالب با قطر 20 سانت و ارتفاع حداقل 6 سانتی متر نیاز داریم. اون رو با روغن مایع چرب کنید و کنار بذارید.

cake-shokolati-5

مرحله سوم

زرده های تخم مرغ رو همراه شکر و وانیل با همزن برقی می زنیم تا کرم رنگ بشه. روغن و شیر رو به آرومی اضافه کرده و همچنان هم می زنیم تا کاملا مخلوط بشن.

مرحله چهارم

آرد، پودر کاکائو و بکینگ پودر رو با هم مخلوط کرده و دو تا سه بار الک می کنیم و اون رو کم کم و در چند مرحله به مخلوط زرده و شیر اضافه کرده و با دور کند همزن می زنیم.

cake-shokolati-3

مرحله پنجم

سفیده تخم مرغ رو به مایه کیک اضافه کرده و مواد رو با لیسک به آرومی و به شکل دورانی در یک جهت مخلوط می کنیم تا یکدست بشه.

مرحله ششم

مایه کیک رو داخل قالب ریخته کمی تکون میدیم تا سطح کیک صاف بشه. اون رو داخل فر می ذاریم و حدود 45 دقیقه زمان میدیم تا کیک بپزه.

cake-shokolati-2

مرحله هفتم

بعد از پخت کیک، قالب رو از فر خارج می کنیم و وقتی خنک شد اون رو برش می زنیم و داخل ظرف مناسب می ذاریم. نوش جان.

در این مقاله طرز تهیه کیک اسفنجی شکلاتی رو بهتون آموزش دادیم که امیدواریم بپزید و از خوردنش لذت ببرید. اگه به شیرینی پزی علاقمند هستید اینجا میتونید مطلبی در مورد نکات مهم شیرینی و کیک پزی توی خونه بخونید و ازش استفاده کنید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی