|

طرز تهیه کیک اسفنجی لطیف با پف زیاد / با این دستور کیک تولد هم خودت توی خونه درست کن

کیک اسفنجی خیلی راحت و سریع درست میشه و مثل اسمش بافت خیلی سبکی داره و خیلی خوب پف میکنه. توی این مقاله طرز تهیه این کیک رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- پختن شیرینی و کیک در منزل، سرگرمی جذاب خیلی از خانوما و آقایون به حساب میاد که هم می تونه یه عصرونه دلپذیر رو واسه اعضای خانواده فراهم کنه و هم واسه وقتی که مهمون داری، از نظر اقتصادی به صرفه میشه. کیک و شیرینی خونگی از نظر سلامتی هم مطمئن هستن و می تونی با خیال راحت، یه تیکه کیک خوشمزه مثل کیک سیب و دارچین یا کیک لیمو رو با چای و قهوه عصرونه ت بخوری! کیک یزدی و دونات هم گزینه های خوبی هست مخصوصا واسه بچه ها. کیک اسفنجی هم یکی دیگه از کیک های ساده و پایه هست که میشه به شکل های مختلف تزئین و خوشمزش کرد. کیک اسفنجی خیلی راحت و سریع درست میشه و مثل اسمش بافت خیلی سبکی داره و خیلی خوب پف میکنه. توی این مقاله طرز تهیه این کیک رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

cake-esfanji-4

مواد لازم برای تهیه کیک اسفنجی

آرد 2 پیمانه

شکر یک پیمانه

شیر یک پیمانه

تخم مرغ 4 عدد

روغن مایع دو سوم پیمانه

وانیل یک دوم قاشق چایخوری

بکینگ پودر 2 قاشق مرباخوری

cake-esfanji-5

طرز تهیه کیک اسفنجی

مرحله اول

آرد و با بکینگ پودر مخلوط کرده و دو تا سه بار الک می کنیم و کنار می ذاریم.

مرحله دوم

زرده ها و سفیده های تخم مرغ رو جدا می کنیم. دقت کنید که زرده تخم مرغ وارد سفیده ها نشه. سفیده ها رو با همزن برقی و دور تند اونقدر می زنیم تا رنگش کاملا سفید بشه و اگر ظرف رو برگردونید، از ظرف نریزه. سپس اون رو داخل یخچال می ذاریم.

مرحله سوم

فر رو با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم بشه. به یک قالب با قطر 20 سانت و ارتفاع حداقل 6 سانتی متر نیاز داریم. اون رو با روغن مایع چرب کنید و کنار بذارید.

cake-esfanji-6

مرحله چهارم

زرده های تخم مرغ رو همراه شکر و وانیل با همزن برقی می زنیم تا کرم رنگ بشه. روغن و شیر رو به آرومی اضافه کرده و همچنان هم می زنیم تا کاملا مخلوط بشن.

مرحله پنجم

حالا مخلوط آرد و بکینگ پودر رو کم کم و در چند مرحله به مخلوط زرده و شیر اضافه کرده و با دور کند همزن می زنیم.

مرحله ششم

سفیده تخم مرغ رو به مایه کیک اضافه کرده و مواد رو با لیسک به آرومی و به شکل دورانی در یک جهت مخلوط می کنیم تا یکدست بشه.

cake-esfanji-7

مرحله هفتم

مایه کیک رو داخل قالب ریخته کمی تکون میدیم تا سطح کیک صاف بشه. اون رو داخل فر می ذاریم و حدود 45 دقیقه زمان میدیم تا کیک بپزه.

مرحله هشتم

بعد از پخت کیک، قالب رو از فر خارج می کنیم و وقتی خنک شد اون رو برش می زنیم و داخل ظرف مناسب می ذاریم.

کیک اسفنجی در تمام دنیا یک کیک پایه محسوب میشه و با تزئین خامه، میوه و مغزهای مختلف، از اون کیک های مناسبتی مثل تولد، ازدواج و... درست میکنن. نوش جان.

cake-esfanji-3

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی