|

طرز تهیه کوکو سیب زمینی به 3 روش / بهت میگم چیکار کنی کوکو ترد و خوشمزه بشه

کوکو سیب زمینی یکی از کوکوهای معروفه که به شکل های مختلف درست میشه. در این مقاله سه روش پخت عالی از کوکو سیب زمینی رو یاد میگیری.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- کوکوها غذای خوشمزه ای هستن و میشه گفت با هر ماده غذایی میتونیم کوکو درست کنیم. انواع گوشت ها، حبوبات، سبزیجات و... قابلیت تبدیل شدن به کوکو رو دارن. از کوکو سبزی محبوب قلب ها گرفته تا کوکو لوبیا سبز، کوکو بادمجون و کدو و... کوکو سیب زمینی هم یکی دیگه از کوکوهای معروفه که به شکل های مختلف درست میشه. در این مقاله سه روش پخت عالی از کوکو سیب زمینی رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

kuku-shekampor6

کوکو سیب زمینی خام

مواد لازم برای کوکو سیب زمینی خام

سیب زمینی متوسط 4 عدد

تخم مرغ 3 عدد

پیاز متوسط یک عدد

زعفران یک قاشق غذاخوری

آرد سفید یک قاشق غذاخوری

جعفری و گشنیز یک قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به اندازه کافی

روغن به اندازه کافی

kooku-sibzamini5

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام

سیب زمینی ها رو پوست می گیریم و با رنده ریز، رنده می کنیم. پیاز رو هم پوست گرفته و رنده می کنیم و آب اضافه سیب زمینی و پیاز رنده شده رو کاملا می گیریم. اونها رو داخل یک کاسه ریخته و تخم مرغ ها رو به اون اضافه می کنیم. نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و زعفران دم کرده رو هم اضافه کرده و کاملا مخلوط می کنیم.

سپس جعفری و گشنیز خرد شده رو به مخلوط سیب زمینی، پیاز و تخم مرغ اضافه کرده و خوب هم می زنیم. ماهیتابه مناسبی روی حرارت متوسط گذاشته و داخل اون روغن مخصوص سرخ کردنی می ریزیم. وقتی روغن داغ شد، قالب سیلیکونی یا فلزی رو داخل تابه می ذاریم و با قاشق مایه کوکو رو داخل قالب می ریزیم. وقتی کاملا خودش رو گرفت قالب رو برمی داریم.

kooku-sibzamini6

اجازه می دیم یک سمت کوکو سیب زمینی خام با حرارت ملایم بپزه و کاملا سرخ بشه، سپس اون رو برمی گردونیم تا سمت دیگه کوکو هم کاملا سرخ و برشته بشه.

کوکو سیب زمینی پخته

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی پخته

سیب زمینی بزرگ ۴ عدد

تخم مرغ  2 عدد

نمک و زردچوبه یک قاشق چایخوری

فلفل سیاه نصف قاشق چایخوری

روغن به مقدار لازم

طرز تهیه کوکو سیب زمینی پخته

برای درست کردن کوکو سیب زمینی پخته اول باید سیب زمینی ها رو بپزید. وقتی پخت و کمی خنک شد با استفاده از رنده یا گوشت کوب اونا رو له کنید.  در این مرحله تخم مرغ ها رو اضافه کنین و هم بزنین. نمک و ادویه ها رو بریزید و حسابی مخلوط کنین.

kukusibzamini-3

داخل یه ماهیتابه روغن بریزید و بذارید خوب داغ بشه. مقداری از مواد رو بردارید و داخل دست شکل بدین و داخل ماهیتابه بذارین تا سرخ بشه. دو طرفش رو سرخ کنین و روی حوله کاغذی بذارین تا روغن اضافی خارج بشه.

کوکو سیب زمینی شکم پر

مواد لازم برای کوکو سیب زمینی شکم پر

سیب زمینی ۴ عدد بزرگ

تخم مرغ  2 عدد

گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم

پیاز یک عدد

جعفری خرد شده ۲ قاشق غذا خوری

رب گوجه فرنگی یک قاشق غذاخوری

نمک 2 قاشق چایخوری

فلفل سیاه  نصف قاشق چایخوری

زردچوبه یک قاشق چایخوری

پودر سیر و آویشن به میزان دلخواه

روغن به مقدار لازم

kuku-shekampor7

طرز تهیه کوکو سیب زمینی شکم پر

برای درست کردن کوکو سیب زمینی شکم پر، اول باید سیب زمینی ها رو بپزید. وقتی پخت و کمی خنک شد با استفاده از رنده یا گوشت کوب اونا رو له کنید. تخم مرغ ها رو اضافه کنین و هم بزنین. جعفری خرد شده، نصف نمک و ادویه ها رو بریزید و حسابی مخلوط کنین.

برای تهیه سس گوشتی، ابتدا پیاز رو نگینی خرد و داخل روغن سرخ کنین تا طلایی بشه. گوشت چرخ شده رو اضافه کنین و هم بزنین تا رنگ گوشت تغییر کنه. باقیمونده نمک و ادویه ها رو اضافه کنین. بعد از یک دقیقه تفت دادن رب گوجه فرنگی رو اضافه کنین و یک دقیقه دیگه روی حرارت هم بزنین و تمام.

kooku-sibzamini4

داخل یه ماهیتابه روغن بریزید و بذارید خوب داغ بشه. مقداری از مخلوط سیب زمینی رو بردارید و داخل دست باز کنین. کمی از مواد گوشتی رو روی سیب زمینی ریخته و دوبار کمی از مواد سیب زمینی را روی اون می ذاریم و اطراف کوکو رو صاف می کنیم تا یکدست بشه. باید در این مرحله دست هاتون رو با آب خیس کنین تا مواد به دستتون نچسبه.

کوکوهایی که داخل دستتون شکل دادین آروم داخل ماهیتابه بذارین تا سرخ بشه. دو طرفش رو سرخ کنین و روی حوله کاغذی بذارین تا روغن اضافی خارج بشه. این کار رو تا تموم شدن مواد سیب زمینی و سس گوشتی ادامه بدین.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی