|

کوکو سیب زمینی یه غذای ساده اما فوق العاده! / طرز تهیه سریع با فوت و فن خوشمزه شدن

کوکو سیب زمینی رو به روش های مختلف میشه درست کرد. در این مقاله طرز تهیه این کوکو رو با سیب زمینی خام بهتون آموزش میدیم.

لینک کوتاه کپی شد
2

شایانیوز- کوکوها با تنوع بسیار زیادی که دارن، هم می تونن نقش یه شام کامل رو بازی کنن، هم به عنوان پیش غذا روی میز بیان و هم یه صبحونه حسابی باشن! تازه اگه عاشق کوکو باشید، از اون به عنوان ناهار هم استقبال می کنین! دستور کوکوهای زیادی وجود داره که می تونین طبق سلیقه خودتون انتخاب کنین و بپزین، مثل کوکو شیرین، کوکو سبزی، کوکو ذرت، کوکوی بادمجون و... با خیلی از سبزیجات و گوشت ها هم می تونین کوکوی مورد علاقه خودتون رو ابداع کنین و از این ترکیب کردن مواد با هم لذت ببرید. در این مقاله طرز تهیه کوکو سیب زمینی با سیب زمینی خام رو بهتون آموزش میدیم تا پایان همراه ما باشید.

kooku-sibzamini4

مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی خام

سیب زمینی متوسط 4 عدد

تخم مرغ 3 عدد

پیاز متوسط یک عدد

زعفران یک قاشق غذاخوری

آرد سفید یک قاشق غذاخوری

جعفری و گشنیز یک قاشق غذاخوری

نمک، زردچوبه و فلفل سیاه به اندازه کافی

روغن به اندازه کافی

این میزان مواد برای 4 نفر کافیه و تو میتونی بسته به تعداد نفراتی که میخوای واسشون کوکو سیب زمینی خام درست کنی، این مقدارها رو کم و زیاد کنی.

kooku-sibzamini6

طرز تهیه کوکو سیب زمینی خام

مرحله اول

سیب زمینی ها رو شسته و پوست می گیریم. سپس با رنده ریز، رنده می کنیم. پیاز رو هم پوست گرفته و رنده می کنیم و آب اضافه سیب زمینی و پیاز رنده شده رو کاملا می گیریم.

مرحله دوم

پیاز و سیب زمینی رو داخل یک کاسه ریخته و تخم مرغ ها رو به اون اضافه می کنیم. نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و زعفران دم کرده رو هم اضافه کرده و کاملا مخلوط می کنیم.

kooku-sibzamini5

مرحله سوم

در این مرحله جعفری و گشنیز خرد شده رو به مخلوط سیب زمینی، پیاز و تخم مرغ اضافه کرده و خوب هم می زنیم.

مرحله چهارم

ماهیتابه مناسبی روی حرارت متوسط گذاشته و داخل اون روغن مخصوص سرخ کردنی می ریزیم. وقتی روغن داغ شد، مایه کوکو رو داخل تابه می ریزیم و سریع با قاشق مایه کوکو رو در ماهیتابه پخش کرده و سطح اون رو با پشت قاشق صاف می کنیم.

kooku-sibzamini2

مرحله پنجم

اجازه می دیم یک سمت کوکو سیب زمینی خام با حرارت ملایم بپزه و کاملا سرخ بشه، سپس اون رو به چهار یا شش قسمت مساوی برش می دیم و برمی گردونیم تا سمت دیگه کوکو هم کاملا سرخ و برشته بشه.

مرحله ششم

کوکو سیب زمینی خام رو میشه به صورت قالبی و یا با قاشق هم سرخ کرد. به این صورت که قالب رو داخل روغن بذارید و وقتی داغ شد از مایه کوکو با قاشق داخل اون بریزید و سطحش رو کاملا صاف کنید. وقتی یک طرف کوکو سرخ شد، برگردونید تا سمت دیگه هم سرخ بشه.

برای درست کردن کوکو با قاشق هم وقتی روغن داغ شد، از مایه کوکو با قاشق بردارید و داخل روغن بریزید و اون رو با پشت قاشق شکل بدید.

kooku-sibzamini1

فوت و فن خوشمزه شدن کوکو سیب زمینی خام

-برای اینکه کوکو سیب زمینی شما سبک باشه و خوب پف کنه بهتره که تخم مرغ ها رو در ظرف جداگانه هم بزنین و وقتی حجم اون زیاد شد به سیب زمینی رنده شده اضافه کنید.

-داخل مایه کوکو سیب زمینی میتونید از سبزیجات خشک معطر مثل نعنا، شوید، ریحان، آویشن و گشنیز و همینطور پودر سیر و پیازچه خرد شده استفاده کنین.

-کوکو سیب زمینی در کنار سالادی از کاهو، گوجه، خیار، فلفل دلمه ای و لیموی تازه، ترکیب بی نظیری میسازه که ازش سیر نخواهید شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی