|

طرز تهیه پنکیک / خیلی راحت و سریع یه میان وعده جذاب توی خونه درست کن

پنکیک یه خوراکی جذابه که چون شیرینی کمی داره، همراه سس شکلاتی، مربا، مارمالاد یا عسل و میوه های تازه بسیار خوشمزه و خواستنیه!

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- شیرینی پزی دنیای جذابی داره که خیلی ها در تمام دنیا بهش مشغولن و ازش لذت می برن. از کیک و شیرینی های پیچیده با تزئینات شگفت انگیز تا شیرینی ها و دسرهایی ساده با مواد اولیه محدود همه و همه پر طرفدارن و هر کس با توجه به ذائقه خودش اونها رو انتخاب میکنه. حالا یا آماده ش رو از فروشگاه ها میخره و یا خودش حوصله و سلیقه به خرج میده و توی خونه میپزه! یکی از شیرینی های جذاب که هم می تونه صبحونه باشه، هم عصرونه و هم میان وعده، پنکیکه! یه خوراکی جذاب که چون شیرینی کمی داره، همراه سس شکلاتی، مربا، مارمالاد یا عسل و میوه های تازه مثل موز و توت فرنگی بسیار خوشمزه و خواستنیه! در این مقاله طرز تهیه پنکیک رو بهتون آموزش میدیم. تا پایان همراه ما باشید.

Pancake1

مواد لازم برای تهیه پنکیک

آرد سفید یک و نیم پیمانه

شیر یک لیوان

تخم مرغ  یک عدد

روغن مایع یک قاشق غذاخوری

شکر یک قاشق غذاخوری

نمک یک چهارم قاشق چایخوری

بکینگ پودر یک قاشق چایخوری

وانیل نوک قاشق چایخوری

Pancake3

طرز تهیه پنکیک

مرحله اول

تخم مرغ رو داخل یک ظرف گود می شکنیم و با چنگال هم می زنیم تا کاملا باز و یکدست بشه. سپس شکر، نمک و وانیل رو به تخم مرغ اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله دوم

در این مرحله شیر رو هم اضافه می کنیم و هم می زنیم تا کاملا مخلوط و یکدست بشن.

مرحله سوم

آرد رو با بکینگ پودر مخلوط کرده و سه بار الک می کنیم. سپس اون رو به مخلوط تخم مرغ و شیر اضافه کرده و هم می زنیم تا کاملا مخلوط بشن.

Pancake2

مرحله چهارم

وقتی مواد پنکیک کاملا با هم مخلوط شد، روغن مایع رو اضافه کرده و هم می زنیم. سپس حدود 10 تا 15 دقیقه زمان میدیم تا مایه پنکیک در محیط آشپزخونه بمونه.

مرحله پنجم

یک تابه نچسب روی حرارت می ذاریم تا داغ بشه. سپس با یه ملاقه کوچیک از مایه پنکیک برمی داریم و به شکل دایره داخل تابه می ریزیم. کمی زمان می دیم تا سرخ بشه و بعد برمی گردونیم تا سمت دیگه پنکیک هم سرخ بشه. (مایه پنکیک لطیفه و سریع برشته میشه پس باید حواسمون باشه تا نسوزه.)

Pancake8

مرحله ششم

تمام مایه پنکیک رو به همین شکل داخل تابه سرخ می کنیم و کنار می ذاریم. تا پنکیک ها گرمه روش سس شکلات، عسل و هر ماده شیرین دیگه ای که دوست دارید بریزید و همراه میوه هایی مثل موز، توت فرنگی، تمشک و... نوش جان کنید.

Pancake5

در این مقاله، طرز تهیه پنکیک رو آموزش دادیم تا بتونید خیلی راحت یه میان وعده عالی توی خونه درست کنید و لذت ببرید. اگر به آشپزی و شیرینی پزی علاقه دارید، صفحه آشپزی سایت شایانیوز رو از دست ندید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی