|

هفته مهم و حساس برای بازارهای مالی جهان

اقتصاد آمریکا در ماه اوریل حدود 266 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده و این یک عملکرد کاملا مایوس کننده به شمار می رود.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در حالی که آمارهای مایوس کننده اشتغال در آمریکا طی ماه آوریل بسیاری از تحلیلگران اقتصادی را شگفت زده کرده، به نظر می رسد بازارهای مالی طی روزهای آینده منتظر انتشار آمارهای مهم و حساس آمریکا از جمله نرخ تورم است.

آمارهای جدیدی که روز جمعه منتشر شد نشان داد که اقتصاد آمریکا در ماه اوریل حدود 266 هزار فرصت شغلی جدید ایجاد کرده و این یک عملکرد کاملا مایوس کننده به شمار می رود.

کارشناسان اقتصادی قبلا پیش بینی کرده بودند که اقتصاد ایالات متحده در این مدت حداقل یک میلیون فرصت شغلی جدید ایجاد کرده باشد.

این گزارش موجب شد تا برخی از سرمایه گذاران در انتظارات خود درباره اقدام فدرال رزرو آمریکا برای متوقف کردن سیاست های انبساطی پولی در شرایط کنونی، تجدیدنظر کنند. 

آمارهای تورم آمریکا قرار است چهارشنبه منتشر شود. اگر نرخ تورم آمریکا فراتر از پیش بینی ها افزایش یابد، می تواند بار دیگر گمانه زنی ها درباره متوقف شدن سیاست های انبساطی پولی فدرال رزرو را تشدید کند. 

برخی تحلیلگران اقتصادی پیش بینی می کنند که شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا طی ماه اوریل با رشد 0.2 درصدی روبرو شده است. این رقم در ماه مارس نیز با افزایش 0.6 درصدی همراه شده بود. ولی نرخ تورم آمریکا نسبت به آوریل سال گذشته بیش از 3.6 درصد افزایش خواهد یافت. 

این رقم در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد 2.6 درصدی روبرو شده بود.

پیش بینی می شود شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا به استثنای سوخت و مواد غذایی با رشد 0.3 درصدی روبرو شود.

مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا بر این باورند که هرگونه افزایش تورم در شرایط کنونی کاملا موقتی خواهد بود. 

شاخص قیمت تولیدکننده در اقتصاد آمریکا نیز پنجشنبه اعلام خواهد شد.دیگر آمار مهمی که قرار است روز جمعه منتشر شود، خرده فروشی در آمریکا خواهد بود. 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی