|

نشریه معتبر بین المللی خبر داد:

بارگشت نفت ایران به بازارهای جهانی زودتر از موعد

با توجه به آغاز مذاکرات هسته ای به نظر می رسد ایران رسما می تواند نفت خام خود را زودتر از پیش بینی ها به بازارهای جهانی بازگرداند.

لینک کوتاه کپی شد

نشریه Oil and Gas Journal  اعلام کرده است که با توجه به آغاز مذاکرات هسته ای بین تهران و 5 قدرت جهانی در وین، تهران می تواند زودتر از پیش بینی ها نفت خام خود را به بازارهای جهانی بازگرداند. این نشریه معتبر به نقل از شرکت کپلر که متخصص در زمینه تجزیه و تحلیل مسائل نفتی است، نوشت: با توجه به آغاز مذاکرات هسته ای بین ایران و قدرت های امضا کننده توافق هسته ای و همین طور ایالات متحده، در شهر وین، به نظر می رسد ایران رسما می تواند نفت خام خود را زودتر از پیش بینی ها به بازارهای جهانی بازگرداند.

بر اساس گزارش نشریه Oil and Gas Journal  ، آغاز مذاکرات یک نشانه مثبت برای اتفاقاتی است که در آینده رخ خواهد داد: تهران و واشنگتن می توانند پشت میز مذاکره بنشینند. اگر این اتفاق رخ دهد، آن ها می توانند به توافقنامه ای بر سر برنامه هسته ای ایران دست یابند، حدود 2 میلیون بشکه نفت خام ایران نیز به کل تولید اوپک اضافه خواهد شد.

مذاکرات وین اوایل هفته گذشته آغاز شد و به گفته حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، این مذاکرات یک موفقیت بوده است و میتواند فصل جدیدی را در تلاش های مربوط به نجات توافق هستهای باز کند. هم تهران و هم دولت جدید آمریکا نشان داده اند که آماده آغاز مذاکره بر سر لغو تحریمها و بازگشت صنعت نفت ایران به فعالیت عادی هستند.

ولی با این حال هر دو طرف اعلام کرده اند که طرف دیگر باید گام نخست را در این مسیر بردارد: ایران خواستار آن است که آمریکا اول تحریم ها را بردارد پیش از آنکه غنی سازی اورانیوم را متوقف کند و آمریکا نیز می خواهد ایران گام نخست را بردارد و پیش از لغو تحریم ها غنی سازی اورانیوم را متوقف کند.  این مساله برای هر دو طرف اهمیت زیادی دارد که زودتر اختلافات خود را حل و فصل کنند. ایران برای انتخابات آماده می شود و اگر دولت فعلی با یک دولت محافظه کارتر جایگزین شود، مذاکرات سخت تر خواهد شد.

اگر ایران بتواند نفت خود را زودتر از پیش بینی به بازارهای جهانی بازگرداند، این مساله یک مشکل بزرگ نیز برای اوپک به شمار میرود. ایران پیش از این نیز بیشتر از آمارهای رسمی اقدام به صادرات نفت خود کرده است و عمده محموله های نفتی این کشور به چین صادر شده است. با لغو تحریمها تنها نفت صادراتی ایران شفاف تر خواهد شد. از سرگیری صادرات نفت ایران به مشتریان هندی نیز تولیدکنندگان آمریکایی را به دردسر بزرگی خواهد انداخت. بسیاری از مشتریان هندی نفت ایران به خاطر تحریمهای آمریکا مجبور شده اند تا واردات از ایران را متوقف کنند.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی