|

ظرفایی که نباید با ماشین ظرفشویی شست / زحمت بکش این ظرفارو با دست بشور بانو جان

ماشین ظرفشویی یکی از لوازم بسیار پر استفاده در هر آشپزخونه محسوب میشه که البته خیلی از لوازم هم نباید داخلش قرار بگیره.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دیگه تو هر خونه ای که میریم می بینیم یکی یدونه ماشین ظرفشویی دارن و خیلی راحت و سریع ظروف رو میشورن، بدون اینکه خانوم خونه در مواقع عادی و یا به خصوص تو مهمونی ها دست به ظرف بزنه! البته که پیشرفت علم خب برای همین موقع هاست دیگه! اگر قرار بر این باشه که ماشین ظرفشویی ساخته شده و ما هم توانایی خریدش رو داریم، اما نخریم و بزاریم وقتی مهمون میاد یه کوه ظرف کثیف برامون جمع بشه، خب این اصلا درست نیست! در واقع ماشین های ظرفشویی این قابلیت رو دارند تا به جز ظرف و قابلمه و ماهیتابه، خیلی از دیگر لوازم به مانند اسباب بازی ها و روشنایی ها رو هم بشورن و تمیز مثل روز اول تحویل تون بدن.

اما از طرفی هم با این حال، ماشین ظرفشویی نیز حساسیت های خاص خودش رو داره و اگر قرار باشه ما هر چیزی که دم دستمون اومد رو داخلش بزاریم و دکمه روشن رو بزنیم که نمیشه! احتمالا بعد از مدتی با خراب شدنش روبرو خواهیم شد و اینجاست که نمیدونیم از کجا و چجوری ماشین جانمون اوف شده! در اینجا باید بگیم ما باید ماشین ظرفشویی رو با حواس جمعی بیشتری دوست بداریم و مواظبش باشیم تا از آسیب هایی که ممکنه بهش وارد بشه جلوگیری کنیم. یکسری از لوازم هستن که به هیچ عنوان نباید داخل ماشین ظرفشویی قرار گرفته و شسته بشن، چرا که باعث خرابی ماشین خواهند شد و یا خودشون آسیب می بینن.

ظرفایی که نباید با ماشین ظرفشویی شست

ظروف اکریلیک و پلاستیکی؛ ظرفارو هر مدلی نچین!

ماشین ظرفشویی اتوماتیک به عنوان وسیله ای کاربردی و کارآمد در آشپگزخونه محسوب میشهکه با استفاده از این دستگاه هوشمند، خیلی آسوده و با خیال راحت میشه انواع مختلف ظرف رو بشویید. این دستگاه قابلیت هایی رو داره که گسترده تر از دیگر دستگاه ها مواردی به مانند قابلمه ها و تابه ها رو هم بشوره، و یا با قرار دادن عناصری به ماند اسباب بازی ها و وسایل روشنی رو هم تمیز و براق تحویل تون بده! اما از طرفی نباید این لوازم به هر شکل و شمایلی داخل ماشین گذاشته باشه و به نحوه چیدمانش باید خیلی دقت کنید. از طرفی هم از گذاشتن ظروف اکرلیک و پلاستیکی داخل این ماشین خودداری داشته باشید. 

ظرفایی که نباید با ماشین ظرفشویی شست

چاقو و وسایلی که برش میدن

چاقو ها و یا هر وسیله ای که تیز هستش نباید با ماشین ظرفشویی شسته بشن. چرا که محتوای شوینده در ماشین ظرفشویی باعث میشه تا لبه تیز و برنده چاقو خراشیده شده و از عمرش کاسته بشه. همچنین گرمایی که چرخ های خشک کردن و شستوش، باعث ترک خوردن و یا شل شدن دسته های چاقو خواهد شد. به جهت حفظ عمر تیزی و چاقو ها تویه میشه حتما چاقو و چنگال رو با دست بشویید و با استفاده از آب گرم و صابون اونها رو شسته و در نهایت با دستمال و یا پارچه میکروفایبر خشک شون کنید. اگر هم دیگه خیلی واحب بود بزارین داخل ماشین ظرفشویی، حداقل چاقو ها رو با فاصله مناسب از هم قرار داده تا از احتمال تماسشون کم کنید.

ظرفایی که نباید با ماشین ظرفشویی شست

ظرف هایی مثل چدن، استیل و تفلون

مراقبت از ظروفی که تفلون هستن هم خیلی نیاز به توجه بیشتری داره. میدونید که ظروف تفلون خیلی غیر چسبنده هستن، در حالی که بعضی از مواد ممکنه باعث چسبیدن اونها بشه. به جهت تمیز کردن ظروف تفلونی که خراب هم نشن میتونید از مایع ظرفشویی ملایم و همچنین اسفنج نرم استفاده نمایید. از طرفی هم به جهت خراشیده نشدن ین ظروف بهتره که از قاشق چوبی استفاده نمایید. توصیه ما به شما اینه که این ظرفارو با دست بشویید نه ماشین ظرفشویی.

در نهایت نیز به جهت نگهداری و حفظ بهتر از ظروف اکریلیک و پلاستیکی، بهتره که از شستشوی دستی کمک گرفته و این لوازم رو بشویید. چرا که ماشین ظرفشویی ممکنه تغییر شکل اونها شده و آسیب این شکلی بهشون بزنه. همچنین، در صورت استفاده از ماشین ظرفشویی، اگه از دمای مناسب آب و همچنین برنامه شستشو استفاده نمایید ممکنه که ظروف شما دچار تغییر رنگ نشن و به خوبی تمیز بشن.

ظرفایی که نباید با ماشین ظرفشویی شست

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی