|

مسابقات اوپن آمریکا 2023؛ صعود جوکوویچ و آلکاراس به نیمه نهایی

با اتمام یافتن مرحله یک چهارم پایانی مسابقات گرند اسلم اوپن آمریکا، چهره چهار تنیسور راه‌یافته به مرحله نیمه نهایی این بازی‌ها مشخص شد.

لینک کوتاه کپی شد

در روز نهم این رقابت‌ها، نواک جوکوویچ که سابقه سه قهرمانی در این مسابقات را دارد در سه ست متوالی و با نتایج 6-1، 6-4 و 6-4 برابر تیلور فریتز از کشور میزبان به پیروزی رسید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ این اسطوره برای چهل‌وهفتمین بار طعم حضور در مرحله نیمه نهایی یک گرند اسلم را بچشد و از رکورد راجر فدرر با 46 نیمه نهایی عبور کند.

در دومین بازی مرحله یک چهارم پایانی در بخش مردان، فرانسس تیافو و بن شلتون، هر دو از ایالات متحده آمریکا به مصاف هم رفتند که این بن شلتونِ 21 ساله بود که توانست با حساب 3-1 و با نتایج 6-2، 3-6، 7(9)-6(7)، 6-2 از سد هم‌وطنش بگذرد تا حریف جوکوویچ در دور نیمه نهایی شود. بن شلتون، جوان‌ترین تنیسور آمریکایی از سال 1992 و پس از مایکل چانگ است که توانسته به مرحله نیمه نهایی این تورنمنت راه پیدا کند.

دنیل مدودف و آندری روبلف هر دو از روسیه برگزارکنندۀ سومین دیدار مرحله یک چهارم پایانی مسابقات گرند اسلم آمریکا بودند که در پایان این مدودف بود که توانست در سه ست متوالی و با نتایج 6-4، 6-3 و 6-4 برابر روبلف به پیروزی برسد تا برای راه‌یابی به فینال به مصاف کارلوس آلکاراس از اسپانیا، قهرمان دورۀ قبل این مسابقات برود.

در آخرین بازی از مرحله یک چهارم پایانی نیز، کارلوس آلکاراس، مرد شماره یک تنیس جهان و قهرمان دوره قبل این رقابت‌ها به مصاف حریف نام‌دار خود الکساندر زورف آلمانی رفت که در پایان این آلکاراس جوان بود که توانست در سه ست پیاپی و با نتایج 6-3، 6-2 و 6-4 برابر حریف آلمانی‌اش به برتری برسد و به عنوان آخرین تنیسور راهی دور نیمه نهایی شود.

نتایج مرحله یک چهارم پایانی مسابقات اوپن آمریکا 2023 در بخش مردان

نواک جوکوویچ 3-0 تیلور فریتز

بن شلتون 3-1 فرانسیس تیافو

آندری روبلف 0-3 دنیل مدودف

کارلوس آلکاراس 3-0 الکساندر زورف

رکوردشکنی نواک جوکوویچ در رسیدن به مرحله نیمه نهایی مسابقات گرند اسم تنیس

بازی‌های مرحله نیمه نهایی مسابقات اوپن آمریکا 2023 در بخش مردان

نواک جوکوویچ - بن شلتون

دنیل مدودف - کارلوس آلکاراس

چهار تنیسور مرد راه یافته به مرحله نیمه نهایی اوپن آمریکا 2023
تنیسورهای مرد و زن راه یافته به مرحله نیمه نهایی اوپن آمریکا 2023

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی