|

یحیی با پرسپولیس چه کرد که اینقدر راحت الدحیل را برد؟

تصمیم کاملا شجاعانه از سوی یحیی کمک زیادی به برتری تیمش در مسابقه با الدحیل کرد.

لینک کوتاه کپی شد

پرسپولیس با ارنج خوب و یک بازی تهاجمی توانست الدحیل را شکست دهد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از خبرآنلاین؛ پرسپولیس فصل پیش در یکی از حیاتی‌ترین بازی‌های خود در تهران (بازی برگشت با سپاهان) تصمیم گرفت با دو هافبک دفاعی به میدان برود و به نوعی احتیاط بیشتر را در دستورکار خود قرار داد اما همین ترس عامل اصلی باخت تیم‌شان در این مسابقه شد. اما این آخرین باری بود که یحیی به این شیوه تیمش را ارنج کرد و در واقع او تا پایان فصل پیش و همچنین بازی با فولاد در اهواز از یک هافبک دفاعی در ترکیب تیمش بهره برد و نتیجه آن را با موفقیت‌ها و بردهای پی در پی دید.

در اهواز یحیی به این دلیل از سرلک و ریگی همزمان بازی گرفت که این ارنج را قبل از بازی با النصر استفاده کرده باشد. در حقیقت یحیی از آن مسابقه هفته چهارم تیمش به فکر بازی با تیم پرستاره عربستانی‌ها بود. اما این ترکیب محتاط در مقابل النصر جواب نداد و به نوعی یحیی ترس را در وجود خودش و شاگردانش در این بازی حساس با این ارنج انداخت و مصدومیت مهدی ترابی نیز این ترس را در بین سرخپوشان بیشتر کرد تا مقابل النصر یک تیم دست و پا بسته باشند.

اما برای بازی با الدحیل یحیی خیلی با خودش کلنجار رفت که در غیاب سرلک محروم ریگی را به‌عنوان تنها هافبک دفاعی به‌کار گرفته و سروش رفیعی تهاجمی را به میدان بفرستد یا اینکه سینا اسدبیگی را جایگزین میلاد کرده و همچنان با دو هافبک دفاعی به میدان برود. در این میان شاید وقتی او دید ترابی و امیری را آماده در اختیار ندارد سعی کرد برای افزایش روحیه تهاجمی تیمش سروش را به خط میانی ببرد و از بازیکنان دونده و باانگیزه‌ای مثل امید عالیشاه و سلمانی و همچنین شهاب زاهدی از ابتدا استفاده کند. یک تصمیم کاملا شجاعانه از سوی یحیی که کمک زیادی به برتری تیمش در این مسابقه کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی