|

عملکرد قطر در جام ملت‌ های آسیا شگفت‌ انگیز است!

قهرمان دوره قبل جام ملت‌های آسیا یک رکورد خارق‌العاده را ثبت کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی قطر شب گذشته با پیروزی دو بر یک مقابل فلسطین به مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا رسید. قطر ابتدا یک گل از فلسطین دریافت کرد اما توانست دو گل بزند و پیروز شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ با این پیروزی قطر راهی مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا 2023 شد. حریف قطر در مرحله بعدی هم ساعتی پیش مشخص شد. میزبان این دوره از مسابقات در مرحله یک چهارم نهایی باید با ازبکستان بازی کند. ازبک‌ها با شکست دادن تایلند به این مرحله رسیدند.

رسیدن به مرحله یک چهارم نهایی برای میزبان مسابقات و مدافع عنوان قهرمانی موفقیت چندان بزرگی نیست. چون هدف اصلی آنها تکرار قهرمانی دوره قبل است اما قطر تا همین جا هم یک رکورد عجیب و غریب را به ثبت رسانده است.

پیروزی مقابل فلسطین یازدهمین پیروزی متوالی قطر در جام ملت‌های آسیا بود! این تیم 3 بازی مرحله گروهی مقابل لبنان، تاجیکستان و چین را با برد پشت سر گذاشته بود. این یعنی 4 پیروزی متوالی در جام ملت‌های آسیا 2023.

قطری‌ها در دوره قبلی جام ملت‌ها هم که سال 2019 در امارات برگزار شد عملکرد بی‌نظیری داشتند. آنها در مرحله گروهی لبنان، کره شمالی و عربستان را شکست دادند. در مرحله یک هشتم هم از سد عراق گذشتند.

قطر در مرحله یک چهارم مقابل کره جنوبی قرار گرفت و این تیم را شکست داد. در نیمه نهایی هم اماراتِ میزبان چاره‌ای جز شکست مقابل قطر نداشت. عنابی‌ها در فینال از سد ژاپن گذشتند و قهرمان شدند.

7 پیروزی متوالی در 2019 و 4 پیروزی متوالی در 2023 باعث شده قطر به رکورد کم‌نظیر 11 پیروزی متوالی در جام ملت‌ها برسد. نکته جالب این است که قطر در 2015 استرالیا با 3 شکست مقابل امارات، ایران و بحرین از مسابقات حذف شده بود!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی