|

حالا ایران آقای فوتبال آسیاست

تیم ملی ایران از نظر تعداد پیروزی در تقابل رودررو برابر ژاپن از این تیم سبقت گرفت.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی ایران با برتری برابر ژاپن به حمع ۴ تیم برتر آسیا صعود کرد. این پیروزی اهمیت تاریخی هم داشت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال 360، تیم ملی ژاپن تنها تیم آسیایی بود که ایران در مصاف با آن آمار بهتری نداشت که حالا با این برد، ایران از تیم قدرتمند ژاپن هم سبقت گرفت.

۷ برد مقابل ۶ پیروزی

پیروزی تیم ملی مقابل ژاپن، هفتمین برد ایران برابر ژاپن در طول تاریخ بود. آخرین برتری ایران برابر ژاپن در مقدماتی جام‌جهانی ۲۰۰۶ اتفاق افتاد که ایران در بازی رفت در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید. تیم ملی در ۷ مصاف قبلی برابر ژاپن تنها یک برد داشت و این روند طولانی ناکامی برابر ژاپن، باعث شد تا این تیم از نظر آماری به تیم ملی برسد ولی پیروزی حساس مقابل ژاپن باز هم ایران را از این قدرت مطرح فوتبال آسیا پیش انداخت.

نیمه دوم زمان طلسم‌شکنی

آمار تیم ملی برابر ژاپن در جام ملت‌های آسیا تعریفی نداشت و ایران نه تنها برابر این تیم به پیروزی نرسیده بود، بلکه گل هم نزده بود. ایران در نیمه اول بازی با ژاپن با یک گل از حریف عقب افتاد و به نظر می‌رسید که سناریوی تقابل‌های قبلی در جام ملت‌های آسیا در حال تکرار است. در نیمه دوم اما ورق برگشت و تیم ملی برای اولین‌بار در این تورنمت به ژاپن گل زد و در دقایق پایانی نخستین برد ایران رقم خورد. ایران برای اولین‌بار توانست در برابر ژاپن در بازی‌ای که گل اول را خورده به پیروزی دست یابد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی