|

تکیف قهرمان لیگ این هفته روشن می شود؟!

هفته بیست و پنجم لیگ در حالی آغاز می‌شود که خیلی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند تنها دو دیدار حساس و مهم دارد.

لینک کوتاه کپی شد

در شروع هر فصل یا در آغاز هر تورنمنتی در فوتبال ایران ۴ تیم استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور مدعیان بالقوه قهرمانی هستند و به طور طبیعی تقابل این چهار تیم با یکدیگر در هر برهه از زمان و در هر ورزشگاهی که باشد، مهمترین بازی آن هفته یا آن دور از تورنمنت خواهد بود. اصلاً فرض کنید یک تورنمنت دوستانه و همان بازی اول مثلاً در اهواز یا شیراز و فرض کنید که دو تیم از این چهار تیم بدون نفرات اصلی خود در بازی اول به هم بخورند، اگر در آن دیدار دیگر دو تیم هر کجای دنیا باشند باز در محافل فوتبالی طرفداران فوتبال ایران نگاهشان به این مسابقه خواهد بود!

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی؛ حالا تصور کنید در یک هفته از لیگ برتر این چهار تیم دو به دو با یکدیگر روبرو شوند! خیلی طبیعی خواهد بود که همه نگاه‌ها به این دو مسابقه و اتفاقات ریز و درشت قبل و بعد از آن خواهد بود. حال به برهه حساس زمانی نگاه کنید که در فاصله ۶ هفته تا پایان فصل این چهار تیم در شرایطی هستند که باید بازی‌هایشان را ببرند!

این هفته تراکتور در تبریز میزبان استقلال خواهد بود و پرسپولیس در ورزشگاه آزادی پذیرای سپاهان، استقلال و پرسپولیس در رتبه‌های اول و دوم جدول ۵۳ و ۵۲ امتیاز دارند و کوچکترین لغزش هر کدام به معنی سنگین‌تر شدن شانس قهرمانی طرف مقابل است. سپاهان و تراکتور هم به ترتیب با ۴۵ و ۴۰ امتیاز در پله‌های سوم و چهارم جدول نشسته و چه برای کسب سهمیه آسیا و چه کورسوی امید برای رسیدن به کورس قهرمانی، به این سه امتیاز نیاز حیاتی دارند. حالا توقع هواداران میلیونی تیم‌ها و پیروزی در جدال حیثیتی با بزرگان تهرانی به کنار!

اما اگر تصور کنید که هفته بیست و پنجم تنها در این دو مسابقه خلاصه می‌شود، اشتباه کرده‌اید! دیدارهای این هفته سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت با تقابل شمس آذر و پیکان در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین آغاز می‌شود. شمس آذر در پله هشتم با ۳۱ امتیاز و پیکان در رتبه دوازدهم با ۲۵ امتیاز اما ویژگی این دو تیم نزدیکی آنها در جدول دور برگشت است که هر دو جز نیمه بالایی جدول و تیم‌هایی هستند که این هفته‌ها خوب نتیجه گرفته‌اند.

روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت هم که دو دیدار بالای جدولی‌ها در تبریز و تهران برگزار می‌شود، شاهد این پنج مسابقه نیز خواهیم بود؛ هوادار در تهران میزبان صنعت نفت است، هوادار که مثل پیکان ۲۵ امتیاز دارد و صنعت نفت که با ۱۶ امتیاز قعرنشین جدول است. صنعت نفتی که تنها باید شش بازی باقیمانده را ببرد و امیدوار به از دست دادن امتیاز توسط ۲ تیم خوزستانی دیگر در پایین جدول و نساجی مازندران باشد!

به استقبال هفته مرگ و زندگی در لیگ برتر/ تک تک این ۲۴ امتیاز حیاتی است

مس و گل گهر دربی استان کرمان را برگزار می‌کنند. دو تیمی که آخر هفته قبل در جام حذفی حریفان رودررو را بردند و به جمع هشت تیم برتر رسیدند. مس دور برگشت با نویدکیا ۱۵ امتیاز گرفته و در پله سوم جدول است، آن هم بدون باخت! گل گهر هم که از ابتدای فصل یکی از شش تیم برتر جدول بود و هنوز هم با ۳۴ امتیاز در رتبه ششم نشسته است.

ذوب آهن در فولادشهر پذیرای نساجی خواهد بود. ذوب آهن که بعد از ۴ شکست، طلسم ناکامی در خانه را هفته قبل برابر آلومینیوم شکست و پیروز شد تا در پله هفتم جدول قرار گیرد. نساجی هم که با ۳ امتیاز برتری نسبت به تیم قعرنشین در پله پانزدهم دیگر کاندیدای اصلی سقوط به لیگ پایین‌تر است.

استقلال خوزستان که دور برگشت با نتایج خوب احیا شده، در پله چهاردهم با ۲۰ امتیاز فاصله میلیمتری با منطقه خطر سقوط دارد و برای ادامه اوج‌گیری باید در خانه ۳ امتیاز را مقابل ملوان حفظ کند. ملوان که خود با ۳۸ امتیاز تیم پنجم جدول است، ملوان که سه قهرمانی جام حذفی دارد و به جمع هشت تیم برتر این فصل رسیده برابر استقلال خوزستان با سابقه قهرمانی لیگ پانزدهم!

و بالاخره دیدار آلومینیوم مقابل فولاد در ورزشگاه امام خمینی اراک که همین آخر هفته قبل در ضیافت پنالتی شاهد جشن صعود شاگردان مجتبی حسینی بود. فولاد با عبدالله ویسی در ۴ بازی ۲ مساوی و ۲ باخت آورده و با ۲۱ امتیاز در رتبه سیزدهم، کافی است یک شکست دیگر را متحمل شود آن وقت در صورت پیروزی نساجی و استقلال خوزستان این فولاد خواهد بود که به رتبه پانزدهم و منطقه خطر سقوط منتقل می‌شود. این بازی برای خوزستانی‌ها بازی مرگ و زندگی است!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی