|

شاخص‌ترین بازیکنان این فصل جام‌حذفی: وریا، شیمبا و فروزان

وریا غفوری، لوسیانو پریرا، محسن فروزان و... بازیکنانی بودند که در صدر شاخص‌های آماری این فصل از جام حذفی قرار گرفتند.

لینک کوتاه کپی شد

سی و چهارمین دوره جام‌حذفی با قهرمانی فولاد خوزستان به پایان رسید  و استقلال هم برای دومین دوره پیاپی در فینال بازی‌ها ناکام ماند. بسیاری از ترین‌های این فصل از جام‌حذفی به این دو تیم اختصاص داده شده است. به بهانه پایان این فصل از جام حذفی، بازیکنانی که در صدر شاخص‌های آماری این مسابقات قرار گرفته‌اند مرور شده است.

شیمبای آقای گل

در این فصل از جام‌حذفی بازیکنی بیشتر از ۳ گل نزد. لوسیانو پریرا که بهترین گلزن خارجی تاریخ لیگ برتر است و سابقه آقای گلی در یک دوره را دارد در دیدار نخست فولاد در برابر ماشین‌سازی هت‌تریک کرد و با همان ۳ گل بهترین گلزن جام‌حذفی شد.

جام‌حذفی همیشه محل مناسبی برای نمایش تیم‌های سطح پایین‌تر و بازیکنان ناشناخته بوده در کنار پریرا، بازیکن ۳ گله دیگری هم حضور دارد. علیرضا استواری از تیم سوهان محمد قم هم ۳ گل به ثمر رسانده است. این بازیکن هم مثل شیمبا در بازی اول تیمش هت‌تریک کرد.

بهترین پاسورها؛ این ۴ نفر

از دیدارهای مرحله یک شانزدهم نهایی که تیم‌های لیگ برتری وارد رقابت‌ها شدند حداکثر پاس گلی که یک بازیکن داد ۲ پاس گل بود که ۴ بازیکن موفق به ثبت این آمار شدند. احمد عبدالله‌زاده که پنالتی قهرمانی فولاد را به ثمر رساند یکی از ۴ بازیکن است. سعید آقایی از پرسپولیس، میلاد زکی‌پور از گل گهر و یاسین سلمانی از سپاهان ، دیگر بازیکنان این لیست هستند.

وریا غفوری و سیاوش یزدانی رکوردار بیشترین دقایق بازی

استقلال و فولاد، ۲ فینالیست جام‌حذفی با ۵ بازی، بیشترین مسابقه را در این فصل برگزار کردند. این دو تیم از نظر دقایق بازی هم وضعیت مشابهی داشتند که ۲ دیدارشان از جمله بازی فینال به وقت اضافه و ضربات پنالتی کشیده شد. در تیم فولاد بازیکنانی نظیر لوسیانو پریرا و موسی کولیبالی حضور داشتند که در هر ۵ بازی برای این تیم به میدان رفتند ولی تعویض شدند. در استقلال اما وریا غفوری و سیاوش یزدانی در تمام دقایق دیدارهای تیم‌شان بازی کردند و با ۵۱۰ دقیقه بازی رکوردار این دوره از جام حذفی شدند.

رکوردهای دروازه‌بانی در انحصار دروازه‌بان‌های فولاد

محسن فروزان در دیدارهای جام حذفی به نیمکت تبعید شد ولی در ۲ بازی حساس فولاد مقابل سپاهان و استقلال برای ضربات پنالتی وارد زمین شد و در مجموع با مهار ۳ پنالتی هم نقش به سزایی در قهرمانی فولاد داشت و هم رکورد بیشترین مهار ضربه پنالتی را در این فصل به نام خود کرد. فولاد در لیگ این فصل یکی از بهترین تیم‌ها در زمینه بسته نگه داشتن دروازه بود و این روند را در جام حذفی هم ادامه داد تا احسان مرادیان با ۳ کلین‌شیت رکورددار جام‌حذفی شود

وریا آقای پنالتی

در دیدارهای جام‌حذفی که سرنوشت بازی پس از تساوی در ۱۲۰ دقیقه در ضربات پنالتی مشخص خواهد شد، نقش پنالتی‌زن‌ها بسیار کلیدی خواهد بود. مهران موسوی از فولاد تنها بازیکنی است که هر ۲ پنالتی خود را در انتهای بازی تبدیل به گل کرد. وریا غفوری از استقلال هم وضعیت مشابهی دارد با این تفاوت که این بازیکن ۲ پنالتی هم در جریان بازی برابر گل‌گهر به ثمر رساند تا با این آمار بهترین پنالتی‌زن جام‌حذفی شود.

منبع: فوتبال 360

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی