|

ترفندای تمیز کردن ماکروفر مثل هلو تو گلو / بیا تا بهت بگم انقدر راحتن حالشو میبری

ماکروفر کمک دستیته ولی تمیز کمردنش عاصیت کرده؟ خب بیا تا با این ترفندا جیرینگی و راحت تمیزش کنی! آخه این روشا خونگی هستن.

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز- یکسری لوازم تو خونه هستند که خب نیاز ضروری خونه و خونه می باشند مثل یخچال فریزر، اما یکسری از اونها هم هستند که پنجاه پنجاه ضرورین یعنی این جوری که اگه تو یه خونه باشن خب وجودشون خیلی بهتره و اگر تو یه خونه ای نباشن اون خونه و خونواده لنگ نمیمونن. مثلا ماکروفر از دست وسیله های دومی می باشد که وجودش تو آشپزخونه واقعا عصای دسته و میتونه در طبخ و گرم کردن سریعتر غذا کمک کننده باشه. 

اما آشپزخونه از اونجایی که یه فضای خدماتی محسوب میشه و همه کارا توش یا پختنی هستن و یا شستنی و تمیز کردنی و نگهدارنده، خب کثیف کاری های زیادی هم داره. مثلا یکیش همین ماکروفر جان که گفتیم خیلی خوبه ها، ولی به همون میزان هم تمیز کردنش خانوم خونه رو عاصی میکنه و این قسمتش واقعا بده. اما هر دردی درمونی هم داره که با توجه به یکسری موارد میتونه درست بشه. اگر شما هم با مشکل تمیز کردن ماکروفر روبرو هستید پس حتما با ادامه مطلب ما همراه باشید تا با روشای خونگی این مشکل رو حل کنیم.

تمیز کردن ماکروفر

با سرکه راحت و روال ماکروفر رو تمیز کنید

تمیز کردن ماکروفر به وسیله سرکه خیلی معروفه و البته کارساز. سرکه به دلیل اونچه که در ساختارش داره میتونه برای رفع آلودگی‌ ها و چربی‌ های داخل مایکروفر عملکرد خوبی داشته باشه و شما بانوی خونه میتونید از این محلول فوق العاده واسه تمیز کردن حتی باقی لوازم آشپزخانه مثل یخچال، فر، اجاق‌ گاز … نیز استفاده داشته باشید.

برای تمیزکردن مایکروفر با سرکه، اول بادی مقداری از سرکه سفید رو داخل ظرفی بریزید و به مدت ۳ تا ۶ دقیقه اون رو داخل ماکروفر قرار دهید تا بتونه کثیفی‌ ها و آلودگی‌ هایی چسبیده داخل ماکروفر چسبیدن رو نرم کنه.

بعد که یه 6 دقیقه ای گذشت درب مایکروفر رو باز کنید و با استفاده از اسفنج و محلول سرکه سفید دست بکار بشید بقیه قسمت های مایکروفر رو به خوبی تمیز کنید.

تمیز کردن ماکروفر

آبلیمو و سرکه چربی زدای ماکروفر

از دیگر روش های معجزه گر سرکه اینه که این پاک کننده جذاب رو با آبلیمو مخلوط کنید تا ببینید بعد از گذاشتن آن درون ماکروفر چه غوغایی بپا خواهد شد.

برای درست کردن این تمیز کننده ابتدا ظرفی بردارید و سرکه  آبلیمو رو درش ترکیب کنید. بعد مثل روش قبلی ظرف درون ماکروفر قرار داده و اجازه بدین یه 5 دقیقه ای داخل موندگار بشه.

وقتی کار دستگاه تموم شد بین 3 تا 5 دقیقه درب آن را به هیچ وجه باز نکنید و اجازه بدید که محلول بخار شده همه کثیفی های چسبیده به دستگاه رو ذوب کنه. در نهایت هم توسط یک دستمال تمیز کثیفی ها رو از داخل ماکروفر پا کرده و به ظاهر دلخواه خود برسید.

تمیز کردن ماکروفر

با جوش شیرین لکه ها سرتق ماکروفر رو پاک کن

بعضی از لکه ها به خصوص اون دست از لکه چربی های سرتق خیلی سخت پاک میشن و میتونن جلوه زشتی هم به دستگاه بدن که به مرور زمان بدتر هم خواهد شد. برای تمیز شدن این لکه ها استفاده از جوش شیرین نیز یکی از راهکار های مناسب می باشد

اینبار شما یک پودر دارید و اون رو باید به خمیر تبدیل کنید که خب برای رسیدن به آن باید با آب مخلوط بشه تا جایی که خمیری شکل شه. سپس این ترکیب خمیری ساخته شده رو بر روی لکه های سرسخت و مقاوم بزنید و صبر کنید تا خمیر زرد رنگ بشه! در نهایت نیز لکه ها رو با استون یا لاک پاک کن تمیز کنید.

البته که استفاده از جوش شیرین روش دیگه ای هم داره و اون اینه که جوش شیرین و آب رو مخلوط کنید سپس داخل ماکروفر اجازه بدین یه 5 دقیقه ای گرم بشه. درست به مانند روش های قبلی بعد از تموم شدن کار دستگاه یه 5 دقیقه ای دربش رو باز نکنید تا بخار موجود داخل دستگاه چربیارو از بین ببره.

تمیز کردن ماکروفر

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی