|

کثیفی لپ تاپ رو مخته ولی تمیز نمیکنی که اوف نشه؟ با این ترفندا حمومش کن حتی کیبورد رو

احتمالا برای شما هم پیش اومده که کثیف شدن لپ تاپ رو مخ بوده اما خب نمیدونستین چطور تمیزش کنین که در این مطلب کامل یاد میگیرن.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- این روزا دیگه با توجه به اینکه خیلی از کارا شدن سیستمی و خانوم و آقا هم نمیشناسه، خب استفاده از کامپیوتر زیاده. اما اونچه که میشه همه جا در دسترس شما باشه و همون کارای سیستم رو هم انجام میده لپ تاپ هستش. لپ تاپ دیگه شده عصای دست خیلی از مشاغل که گاهی اونقدر مشغله زیاد میشه که یادمون میره تمیزش کنیم و یهو می بینیم خیلی کثیف شده. البته که این کثیف شدنه این مدلیه که مثلا ممکنه در حالت عادی خیلی خودش رو نشون نده و درست وقتی که نور میوفته روش خودش رو نمایان کنه و تازه اون موقعست که می بینید ای دل غافل، چقد این بیچاره کثیف شده و خبر نداشتید!

پس بیاین و این وسیله پر کاربرد رو تمیز کنید، اما نه همنیجوری با یه دستمال خیس و کشیدنش رو همه جای لپ تاپ! بلکه اصولی به طوری که هم ریز به ریزش پاکیزگی رو حس کنه و هم آسیبی به هیچ کجای لپ تاپ نرسه!

تمیز کردن لپ تاپ2

با محلول تمیز کننده دست به کار شوید (کیبورد و صفحه)

این کثیفی ها هم میتونن لکه باشن و هم گرد و غبار. اگر مشکل شما لکه هستش بهتره که با شیشه پاک کن و یا ترکیبش با آب مقطر اقدام کنید اما نه به این شکل که پیس پیس به صورت مستقیم بزنید خیر! بلکه توسط یک دستمال کمی خیس شده از محلول این عمل رو انجام بدید.

تمیز کردن لپ تاپ

پس از تمیز شدن لکه ها به سراغ کیبود برید. با استفاده از همون دستمال نمدار قبلی صفحه کیبورد رو به آرومی تمیز کنید و دستمال رو بر روش بکشید. دقت داشته باشید که به هیچ عنوان روی کیبورد اسپری نکنید چرا که طولانی مدت ممکنه کیبورد شما آسیب ببینه چرا که میون دکمه های کیبورد فضای خالی هست و امکان نفوذ وجود داره.

قطعا در اینجا به ذهنتون میاد که چطور زیر دکمه ها رو تمیز کنیم؟ که خب در پاسخ باید گفت با استفاده از هوای فشار قوی و یا سشوار با باد سرد و ملایم این کار رو انجام بدید تا هر آنچه که اون زیر میرا هست به بیرون ریخته بشه. اگر حرفه ای هستید هم میتونید لپ تاپ رو ب صورت کج کنید تا کثیفی های زیر صفحه بیرون ریخته بشن و در صورتی که به جای کلمات کاملا واقف هستید و شجاعت و دانش لازمه رو دارید، میتونید کلمات رو دربیارید و بعد زیرشون رو تمیز کنید و دوباره جای گذاری داشته باشید.

تمیز کردن لپ تاپ3

دریچه فن و بلندگو لپ تاپ اینجوری غبار روبی میشن

قطعا بعد از گذشت مدتی، می بینید که دریچه فن و بلندگو  لپ تاپ رو گرد و غبار گرفته، که خب در این شرایط نیز پیشنهادی برای شما داریم.  با وسیله ای جزئی مثل گوش پاک کن به راحتی میشه از این مشکل رها شد و گرد و غبار رو تمیز کرد، اما اونچه که باید توجه داشت اینه که گوش پاک کن خیس نباشه تا آب رو داخل لپ تاپ و یا بر روی برد سخت افزار نریزه.

از دیگر روش هایی که در این راه میشه استفاده کرد چسب های مخصوص می باشد که میتونید با کمک ازشون گرد و غبار فن و بلندگو رو تمیز کنید.

تمیز کردن لکه از روی بدنه های آلومینیومی و یا فلزی لپ تاپ

یکسری از لپ تاپ ها هستند به مانند Mscbook Apple که از بدنه ای آلومینیومی و یا فلزی هستند که به راحتی توسط عرق انسان لکه دار و آلوده خواهند شد و نیاز اساسی به تمیز کردن دارند.

برای پاک کردن چنین رخدادی میتونید از محلول سرکه و آب استفاده کنید و یا با استفاده از پولیش های مخصوص تمیز کاری رو انجام بدید.

دقت کنید که شما دارید از سرکه و آب و پولیش استفاده می کنین پس باید خیلی با ملاحظه این حرکت رو بزنید. 

تمیز کردن لپ تاپ6

در انتها و در زمانی که لپ تاپ رو به خوبی تمیز کردین و حالا لپ تاپی تمیز و پاکیزه دارید، بهتره که برای کثیف نشدنه دوبارش اقدامات لازم رو داشته باشید.

1- دست های خود را بشویید: قطعا برای داشتن لپ تاپی تمیز نمیشه با دستان آلوده و روغنی و … این انتظار رو داشت.

2- مورد دیگه اینکه از خوردن غذا و موارد دیگه بالا سر لپ تاپ خودداری کنید چرا که میریزه روش!

3- از کیف و یا قاب لپ تاپ غافل نشید: اینجوری کمتر خط و خش می بینه.

4- محافظ صفحه کلید و لپ تاپ: اینجوری کمتر آسیب می بینه.

تمیز کردن لپ تاپ1

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی