|

شیشه ها سیمانی و رنگی شدن نمیدونی چه کنی؟ با این ترفندا تمیز کن برق شیشت چشارو بگیره

همیشه تمیز کردن شیشه و پنجره ها کار دشواریه به خصوص که اگه لکه های خاص باش که در این مطلب با پاک کردن انواع اونها آشنا خواهیم شد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- قطعا زیبایی یه خونه تنها به لوکس و گرون بودن وسایلش نیست و اونچه که میتونه حسی دلپذیر و آروم به اهالی اون خونه بده تمیز بودنش نیز هست. این تمیز بودنه هم باز تنها به جارو زدن و شستن ظروف و گردگیری داخل خونه اکتفا نمیشه و باید دقت داشته باشید یک قسمت دیگر در خونه شما وجود داره که میتونه تاثیر بسیاری بر کثیفی کل خونه داشته باشه، گرچه که فکر کنید تو چشم نیست ئو از دید خارجه!

بله درسته روی سخن ما پنجره و شیشه های خونه هستش که تو طول سال هم گرد و غبار زیادی روش میشینه و هم باد و بارون و برف باعث کثیف تر شدن هرچه بیشترش میشه!  اگر فکر می کنید که پنجره ها پشت پرده هستند و تاثیر زیادی در ظاهر و نشستن گرد تو خونه ندارن، پس سخت در اشتباهید! 

اگر تا به حال این چنین فکر میکردین که پس دست از این تفکر بردارید و دست به کار بشین، اگر هم از قبل قصد تمیز کردن رو داشتید اما راه حل خوب تمیز کردنش رو نمی دونید پس با این مطلب و ترفند ها حتما همراه باشید.

تمیز کردم پنجره

چجوری شیشه رو تمیز کنیم؟

شیشه به راحتی لکه و غبار رو نشون میده. پس اگر این وظیفه نه چندان محبوب به گردن شما افتاده، بهتره که از دستمال کاغذی و یا دستمال پارچه ای که پرز میده استفاده نکنید. روزنامه گزینه خوبیه و پارچه نخی بدون پرز هم که انتخابی ایده آل!

به عنوان محلول نیز شیشه پاک کن عالیه اما اگر قصد این رو دارید که از موارد طبیعی بهره ببرید، پس بدونید که سرکه سفید و آبلیمو پیشنهادات خوبی هستند. سرکه سفید و یا آبلیمو رو با مقداری آب گرم مخلوط و اسپری کنید و سپس با دستمال نخی و یا روزنامه باطله اقدام به تمیز کردنش کنید، البته پیش از اینکه قطرات خشک بشن و لک بندازن!!

تیمز کردن شیشه 1

ناپدید کردن رنگ روغن خشک شده از رو شیشه

اگر خونه ای نوساز دارید و یا خودتون اقدام ره رنگ زدن کرده ایت و رنگ روغن به شیشه چسبیده، بهتره که تو همون لحظات اول که هنوز خشک نشده با دستمال پاکش کنید.

اما اگر هم پاک شد و کار از کار گذشته بود اصلا نگران نباشید چرا که با استفاده از آب و مایع ظرفشویی و دستمال و کاردک به خوبی میتونید از دستش خلاص بشید.

ابتدا کمی مایع ظرفشویی و آب ولرم رو مخلوط کنید و بر روی رنگ بمالید تا کمی نرم شود. سپس با استفاده از کاردک یا چاقو و هر وسیله تیز دیگه، به آرومی رنگ رو از روی شیشه جدا کنید و مراقب باشید خط و خش به شیشه وارد نشه و در نهایت نیز لکه نهایی رو با دستمال پاک کنید.

تمیز کردن شیشه3

تمیز کردن چربی از روی شیشه

قطعا تو آشپرخونه یکسری باگ و کثیف کاریا وجود داره مثل چسبیدن چربی به در و دیوار و شیشه. پس اگر با این موضوع روبرو شدید بهترین راه حل الکل سفید هستش که با مخلوطش در آب گرم و اسپری بر روی محل مورد نظر، میتونید به راحتی اقدام به پاک کردنش داشته باشید.

الکل سفید یک پاک کننده قوی چربی و ضدعفونی کننده شیشه می باشد.

تمیز کردن شیشه5

تمیز کردن سیمان از روی شیشه به این شکل

اگر در خانه بنایی دارید احتمالا با مشکل چسبیدن سیمان بر روی پنجره ها روبرو شده اید. اگه بله پس برای پاک کردنشون یهتره که از سرکه سفید و یک اسفنج و دستمال و البته دستکشی پلاستیکی به مانند دستکش آشپزخونه کمک بگیرید. 

ابتدا سرکه رو بجوشانید تا کاملا داغ بشه و با همون داغیش بر روی سیمان اسپری کنید. بین 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا سیمان کمی تا قسمتی نرم بشه و بعد دوباره سرکه رو اسپری کنید و با اسفنج سیمان رو از روی شیشه پاک کنید. در صورتی که با یک بار انجام این کار سیمان پاک نشد، چند بار تکرار کنید تا به خوبی محو بشه و در نهایت با یک دستمال بدون پرز و تمیز شیشه رو مثل روز اول تحویل بگیرید.

تمیز کردن پنجره11

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی