|

سوار ماشین زمان بشوید؛ انتشار تصویر زنان ایرانی در نشریات مد و فشن جهان

shayanews

این مجله لباس زنان ایرانی مسلمان ارمنی زرتشتی و همچنین لباس زنان ایرانی را در خانه و خارج از خانه، و در تابستان و زمستان نشان میدهد

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- بعد از عبور از دوره ای تاریخی صنعت مد پایش را به زندگی انسان کشاند و با سرعتی عجیب و باور نکردنی توانست جای خود را برای همیشه در زندگی انسان باز کند. انسان از دیرباز به شکلی کاملا ذاتی میل به زیباتر شدن داشته و این از طراحی لباس ها در کتیبه ها و تندیس های باقی مانده از اعصار پیشین نیز مشهود است.

اما اگر بخواهیم در صفحات تاریخ قدم جلوتر بگذاریم به تاریخچه مد و مجلاتی میرسیم که همیشه الهام بخش دانش آراستگی در مردم بوده اند. 

8

یکی از این مجلات ماهنامه هارپرز است. مقاله ای در ماه مه ۱۸۸۷  بر اساس سفر تهران تا بغداد تهیه شد و لباس زنان ایرانی، مسلمان، ارمنی زرتشتی و همچنین لباس زنان ایرانی را در خانه و خارج از خانه، و در تابستان و زمستان نشان می دهند.

مجله مد و فشن هارپرز بازار اولین مجله‌ ی مد آمریکایی است که با انتشار مطالب آموزنده، طبقه متوسط و بالای جامعه‌‌ ی آمریکا را هدف قرار داده است.

9

تاریخچه هارپرز

مجله هارپرز بازار Harper’s Bazaar قدیمی‌ ترین مجله مد و فشن ایالات‌ متحده آمریکایی است. این مجله نیز مانند بسیاری از مجلات معتبر حوزه صنعت مد و فشن توسط انتشارات هرست منتشر می‌شود. هارپر و برادران، مجله مد Harper’s Bazaar را در سال 1867 منتشر کردند که این مجله در ابتدا به صورت هفته‌‌ نامه منتشر می‌ شد. ولی بعد از گذشت زمان به صورت ماهنامه نه تنها در امریکا بلکه در 32 کشور جهان توزیع می‌ شود. می‌ توان گفت یکی از تاثیر گذارترین مجلات دنیای مد مجله هارپرز بازار است.

تصاویر زیر مواردی هستند که در زمان گذشته در این نشریه منتشر شده اند و لباس زنان ایرانی مسلمان، ارمنی، و زرتشتی و همچنین زنان ایرانی را در خانه و خارج از خانه، و در تابستان و زمستان نشان می دهد.

اکنون دست به دست ما بدهید تا به دل تاریخ بزنیم. زمانیکه زنان ایرانی با پوششی زیبا آهسته آهسته پایشان را به دنیای مد گذاشتند.

 

2

لباس داخل خانه در تابستان 

3

حرکت زنان در شب با فانوس 

4

لباس زن مسلمان (با روبنده بالا زده) خارج از خانه 

7

لباس داخل خانه در زمستان 

6

زنان زرتشتی 

5

لباس زن ارمنی

برای سوار شدن به ماشین زمان و گشتن در کوچه پس کوچه های گذشته، مهمان تاریخانه ما باشید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی