|

ماجرای ازدواج زینب دختر سردار سلیمانی زینب چه بود؟

ازدواج زینب سلیمانی دختر سردار با فرزند رئیس شورای اجرایی حزب‌الله نشان از روابط مستحکم بین دو کشور دارد، وجود پیش زمینه روابط بین…

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- صبح دیروز اخباری مبنی بر ازدواج دختر سردار سلیمانی زینب با فرزند رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان در شبکه های اجتماعی منتشر شد. بعد از گسترش خبر و قبل از اینکه خانواده سردار واکنشی نشان دهند رسانه های هم به نقل از صفحه اینستاگرام زینب مغنیه، خواهر عماد مغنیه این خبر را بازنشر دادند. البته بسیاری از رسانه های هنوز نتوانستند صحت یا عدم صحت قطعی این خبر را تائید کنند و منتظر تائید خانواده سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی هستند.

ازدواج زینب سلیمانی با فرزند رئیس شورای اجرایی حزب‌الله ، نشان از روابط مستحکم بین دو کشور دارد، وجود پیش زمینه روابط بین خانواده سردار و صفی الدین امکان قطعی بودن خبر ازدواج را بیشتر می کند.

اولا منتشر کننده خبر یعنی خانم مغنیه خواهر یکی از چهره های نزدیک به سردار سلیمانی بودند. عماد مغنیه در سال ۱۳۸۷ در دمشق و پس از دیدار با قاسم سلیمانی به شهادت رسید.

از طرف دیگر خبر ازدواج زینب سلیمانی به عنوان شخصی که پس از شهادت سردار سخنرانی های متعدد و دیدارهای مهمی داشت با فرزند پرنفوذ‌ترین مقام حزب‌الله لبنان پس از سید‌حسن نصرالله منتشر شده است که غیر منطقی به نظر نمی رسد.

ماجرای ازدواج زینب دختر سردار سلیمانی زینب چه بود؟

روابط خوب زینب سلمانی با حزب الله لبنان

زینب سلیمانی به نمایندگی از خانواده سردار شهید سلیمانی در مراسم یادبود مفصل حزب‌الله لبنان برای فرمانده سابق سپاه قدس شرکت کرد و با سید حسن نصرالله نیز دیدار داشت.

دختر سردار شهید اسلام زبان عربی را با لهجه لبنانی و روان صحبت می‌کند که علاوه بر توانایی او می تواند خبر از حضور او در لبنان و یا هم صحبتی با خانواده های اعضای حزب الله باشد. او دانش آموخته رشته علوم انسانی است و به زبان انگلیسی هم مسلط است.

زینب سلیمانی به همراه برادر و سردار سلیمانی

بیشتر بخوانید:

(عکس) ازدواج زینب سلیمانی با رضا صفی الدین؛ هاشم صفی‌الدین کیست؟
نام زینب سلیمانی و سیدرضا صفی‌الدین با نشان قلب و عشق؛ دختر سردار سلیمانی ازدواج کرد؟

خانواده همسر دختر سردار سلیمانی

به اهمیت چهره ای مثل دختر سردار سلیمانی در کشور شااره شد. اما پدر داماد، سید هاشم صفی‌الدین هم رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان است.

ماجرای ازدواج زینب دختر سردار سلیمانی زینب چه بود؟

شورای اجرایی، حزب‌الله مهم‌ترین نهاد پس از مقام دبیرکل است که می‌تواند دبیرکل جدید را پس از مرگ یا برکناری دبیرکل قبلی تعیین کند. هاشم صفی‌الدین که خود روحانی شیعه است و دروس حوزوی خود را در قم خوانده است، نسبت فامیلی هم با سید حسن نصرالله دارد و پسرخاله او است.

علاوه بر هاشم عبدالله صفی‌الدین، برادر هاشم صفی‌الدین نیز سال‌ها است که به عنوان نماینده حزب‌الله لبنان در ایران حضور دارد.

عبدالله صفی‌الدین، نماینده حزب‌الله لبنان در ایران در مراسم ترحیم مادر سردار شهید قاسم سلیمانی

واکنش ها به ازدواج زینب دختر سردار سلیمانی با سیدرضا صفی‌الدین

با اینکه هنوز خبر این ازدواج قطعی نشده است اما کاربران در فضای مجازی به این خبر واکنش نشان دادند. بسیاری از کاربران اصولگرا این خبر را به فال نیک و به عنوان تحکیم روابط ایران و حزب الله لبنان دانستند. همچنین برخی کاربران با انتقاد از کسانی که در زندگی شخصی افراد دخالت می کنند نوشتند ایراد به ازدواج زینب سلیمانی قبل از سالگرد پدر مانند حرف های نادرستی بود که به همسر شهید حججی زده شد در صورتی که این ازدواج بین دو خانواده در مسیر همان راهی است که سردار سلیمانی ادامه می داد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی