|

حقیقت ترسناک حزب الله لبنان برای رژیم صهیونیستی

«در این گزارش، به یک حقیقت ترسناک و کمتر شناخته شده حزب الله لبنان برای اسرائیل اشاره می شود.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در روزهای اخیر و همزمان با تشدید تنش ها میان حزب الله لبنان و رژیم صهیونیستی در مجاورت مرزهای مشترک لبنان و فلسطین اشغالی، بسیاری از ناظران و تحلیلگران مسائل راهبردی از قریب الوقوع بودنِ جنگ و درگیری گسترده میان دو طرف و تجاوز سراسری ارتش رژیم اشغالگر قدس به لبنان خبر می دهند.

حزب الله لبنان از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون، صدها حمله موشکی و پهپادی را به مناطق شمالی اراضی اشغالی و به طور خاص مراکز نظامی و جاسوسی صهیونیست ها انجام داده و به یک چالش بزرگ برای این رژیم در بحبوحه جنگ غزه تبدیل شده است. در این راستا، برخی تحلیلگران صهیونیست به دولت نتانیاهو هشدار می دهند که جنگ با حزب الله لبنان می تواند سناریوهای وحشتناکی را برای اسرائیل نوید دهد. دلیل این مساله نیز روشن است: زیرا حزب الله لبنان بیش از 150 هزار موشک در اختیار دارد و البته که توان رزمی و عملیاتی آن نیز قابل توجه است و می تواند بحران های جدی را برای اسرائیل در ابعاد مختلف ایجاد کند.

در این رابطه کافی است به این مساله توجه داشته باشیم که حزب الله لبنان از توان پهپادی قابل ملاحظه ای نیز برخوردار است و در عین حال، نیروهای کماندویی آن با نام "رضوان" نیز به واسطه تبحر و مهارت بالای خود در نبردهای زمینی، می توانند چالش های جدی را برای رژیم اسرائیل ایجاد کنند. با این حال، یک نکته مهم در مورد توانمندیهای حزب الله لبنان این است که تهدیدات این جنبش علیه اسرائیل، صرفا به توان موشکی، پهپادی و یا مهارت های شبه نظامیان آن خلاصه نمی شود.

در این زمینه یک حقیقت ترسناک دیگر نیز در مورد حزب الله وجود دارد که صهیونیست ها قویا در مورد آن نگرانی و دغدغه دارند. آن مساله نیز معمای تونل های زیرزمینی حزب الله لبنان است. تاکنون تحلیل و تفسیرهای مختلفی در مورد شبکه تونل های زیرزمینی جنبش حماس ارائه شده است. شبکه تونلی که غربی ها از آن با عنوان "متروی حماس" یاد می کنند و بخش های مختلف نوار غزه را از زیر زمین به یکدیگر متصل می کند. با این همه، حزب الله لبنان نیز از شبکه تونلی پیشرفته ای برخوردار است که کمتر به آن پرداخته شده است.

در این رابطه برخی از تحلیلگران ارشد نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی تاکید دارند که برخی از تونل های حزب الله لبنان، به عمق اراضی اشغالی راه دارند و در صورت وقوع سناریوهای آخرالزمانی و آغاز جنگ میان اسرائیل و حزب الله لبنان، می توانند غافلگیری و شوک های جدی را به رژیم اشغالگر قدس تحمیل کنند.

اساسا همین موضوع نیز بوده که سبب شده تا به امروز، بیش از 200 هزار نفر از ساکنان شمال فلسطین اشغالی از ترس اینکه مبادا با نظامیان حزب الله لبنان جلوی دربِ خانه خود مواجه شوند، اقدام به ترک خانه هایشان در منطقه مذکور کرده اند. موضوعی که صهیونیست ها حداقل تا به اینجای کار نتوانسته اند هیچ راه علاج موثری را برای آن بیابند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی