|

رونمایی از یک سناریوی آخرالزمانی در عمق اراضی اشغالی فلسطین

«برخی منابع در موساد از احتمال مهاجرت 4 میلیون صهیونیست از فلسطین اشغالی خبر داده اند.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- وضعیت اراضی اشغالی در دوره زمانی پس از هفتم اکتبر سال 2023 با دوره قبل از آن، تفاوت های بنیادینی داشته و دارد. حتی برخی کارشناسان و تحلیلگران صهیونیست تاکید دارند که اسرائیل باید دوره قبل از هفتم اکتبر و اجرای عملیات طوفان الاقصی و متعاقبا آغاز جنگ غزه را به کل فراموش کند و خود را با واقعیت‌های تازه ای وفق دهد و سازگار کند.

پس از عملیات هتفتم اکتبر و آغاز جنگ غزه، بی ثباتی و آسیب پذیری جدی امنیت سرزمین‌های اشغالی بیش از پیش جلوی چشم افکار عمومی جهان و به ویژه صهیونیست های ساکن در فلسطین اشغالی قرار گرفت. در این راستا، حزب الله لبنان نیز تاکنون بیش از 4 هزار راکت و موشک را به مناطق شمالی فلسطین اشغالی شلیک کرده و موجی از ناامنی را در این مناطق سبب شده است. به نحوی که به اذعان خودِ منابع صهیونیست، در نتیجه حملات حزب الله لبنان به شمال فلسطین اشغالی، بیش از 200 هزار صهیونیست از این مناطق فرار کرده اند.

موضوعی که خود خسارات و هزینه های سنگین اقتصادی و اجتماعی سیاسی را روی دست صهیونیست ها گذاشته است. با این همه، به تازگی برخی منابع آگاه در موساد هشدارهای قابل تاملی را در مورد سناریوهای سیاه و تاریکی که پیش روی اسرائیل قرار دارد، مطرح کرده اند. به طور خاص، نشریه میدل ایست مانیتور در گزارشی با اشاره به برخی منابع در موساد اعلام کرده که تداوم روند بحرانی کنونی در فلسطین اشغالی می تواند منجر به مهاجرت معکوس 4 میلیون صهیونیستِ ساکن در فلسطین اشغالی شود.

افرادی که با هزاران وعده و وعید برای داشتنِ یک زندگی خوب و رویایی عازم اراضی اشغالی شده و پاسپورت صهیونیست ها را گرفته اند، اما اکنون با واقعیت هایی رو به رو هستند که کاملا با پیش فرض های آن ها متفاوت است. ساکنان فلسطین اشغالی مدت هاست که آرامشی ندارند. حتی قبل از آغاز جنگ غزه نیز شاهد بودیم که چندین دور عملیات های شهادت طلبانه از سوی جوانان فلسطینی در عمق اراضی اشغالی انجام شد که موجی از وحشت را در این اراضی ایجاد کرد. با این همه، حال که اسرائیل با محور مقاومت در منطقه درافتاده، حجم چالش‌ها علیه آن نیز به نحو بی سابقه ای افزایش پیدا کرده اند.

اکنون ساکنان فلسطین اشغالی نه از حیث امنیتی نه اقتصادی و نه اجتماعی، وضعیت باثباتی را تجربه نمی کنند و همین مساله آن ها را در مهاجرت معکوس و بازگشت به سرزمین های اصلی شان بیش از پیش ترغیب کرده است. این در حالی است که وخیم شدن بیش از پیش وضعیت امنیتی صهیونیست ها موجب شده تا بسیاری از در پیش بودن سناریوهای به مراتب بدتر برای این رژیم نیز در آینده نزدیک خبر دهند. معادله ای که در نوع خود می تواند خروج صهیونیست های ساکن در فلسطین اشغالی را تسریع کند و عملا در قامت سناریوی آخرالزمانی رژیم اشغالگر قدس ظاهر شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی