|

پیام مهم توقیف کشتی تجاری صهیونیستی در خلیج فارس چه بود؟

«در گزارش حاضر به اصلی ترین پیام توقیف کشتی تجاری اسرائیلی در خلیج فارس توسط ایران پرداخته می شود.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- مدت زمان زیادی از توقیف کشتی تجاری ام اس سی آریس در خلیج فارس توسط کشورمان نمی‌گذرد. رویدادی که همچنان جریان های سیاسی و رسانه ای منطقه ای و بین المللی به نحو گسترده ای به آن و پیام ها و تبعاتش می پردازند. کشتی مذکور متعلق به ایال اوفر، میلیاردر صهیونیست بوده و بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که تهران با این اقدام خود سعی داشته پالس های معناداری را به رژیم اشغالگر قدس برساند. موضوعی که حتی مورد تایید تحلیلگران صهیونیست نیز بوده است.

در این راستا، بسیاری به طور خاص نسبت به طرح این سوال اقدام می کنند که به راستی اصلی ترین پیام توقیف کشتی صهیونیستی توسط ایران چه بوده است؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که بیش از 98 درصد از تجارت خارجی صهیونیست ها از طریق دریا انجام می شود. از این رو، حمل و نقل دریایی از اهمیتی راهبردی برای اسرائیل برخوردار است. این در حالی است که از زمان آغاز جنگ غزه، انصارالله یمن به نحوی جدی در روند تجارت دریایی صهیونیست ها ایجاد اختلال کرده است.

از این رو، بندر راهبردی ایلات در جنوب اراضی اشغالی بارها هدف حملات موشکی و پهپادی انصار الله و گروه‌های مقاومت عراقی و سوری قرار گرفته و البته که انصار الله یمن ماه هاست تاکید کرده که هر کشتی تجاری اسرائیل و یا کشتی که عازم بنادر اراضی اشغالی باشد را در حمایت از ملت و مقاومت فلسطین هدف قرار خواهد داد. مساله‌ای که موجب شده تا بسیاری از کشتی هایی که به مقصد اراضی اشغالی حرکت می کنند و باید از دریای سرخ و تنگه باب المندب عبور کنند، تا حد زیادی راه و مسیر خود را کج کرده و مجبور شوند کل قاره آفریقا را دور بزنند و از این طریق به بنادر سرزمین های اشغالی برسند.

در کنار این ها، بندر حیفا نیز مدت هاست که در تیر رس مستقیم حزب الله لبنان قرار دارد و این جنبش تاکید کرده که در راستای حمایت از منافع ملی لبنان و ملت فلسطین، تردیدی به خود راه نمی دهد و می تواند هر لحظه این بندر راهبردی را نیز هدف قرار دهد. حال در این شرایط، ایران با اقدام اخیر خود در توقیف کشتی تجاری اسرائیلی در خلیج فارس، یک پیام مهم دیگر را به صهیونیست ها مخابره کرده و عملا به آن ها این نکته را فهماند که می تواند بیش از پیش رژیم اشغالگر قدس را در زمینه تجارت خارجی آن به نقطه خفگی و محدودیت برساند.

مساله ای که صهیونیست ها به هیچ عنوان توانایی مقابله با آن را ندارند و این موضوع می تواند، بحران های جدی را برای رژیم اشغالگر قدس به همراه داشته باشد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی