|

پشت پرده یک اقدام معنادار اسرائیل در جنگ غزه

«در گزارش حاضر، به پشت پرده یک اقدام عجیب ارتش اسرائیل در بحبوحه جنگ غزه پرداخته می شود.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ بیش از 6 ماه از آغاز جنگ غزه می گذرد. جنگی که تاکنون منجر به کشته، مجروح و مفقود شدن بیش از 100 هزار فلسطینی ساکن در نوار غزه شده و از منظر نرخ کشتار غیرنظامیان، عنوان خونین ترین و مرگبارترین جنگ قرن بیست و یکم جهان را یدک می کشد. آمارها و گزارش های رسمی از خسارات مهلک و جنگ افروزی اسرائیل در نوار غزه حکایت دارند. به عنوان مثال، گفته می شود که بیش از 70 درصد از خانه های شمال نوار غزه یا به کل ویران شده اند و یا آسیب های جدی را متحمل شده اند.

به گزارش شایانیوز؛ با این همه رژیم اشغالگر قدس در بحبوحه جنگ غزه دست به یک اقدام معنادار زده که در نوع خود، قابل تامل است. صهیونیست ها به نحو گسترده ای تاسسیسات مدنی نوار غزه نظیر بیمارستان های این منطقه را هدف قرار داده و نابود کرده اند. حتی برخی گزارش ها حاکی از این بوده اند که تجهیزات مدرن بیمارستانی در نوار غزه که به بیمارستان های این منطقه اهدا شده بوده اند نیز از سوی اسرائیل تخریب و نابود شده اند.

جالب تر از همه اینکه صهیونیست ها، حتی به آسفالت مناطق مختلف در نوار غزه و به طور خاص شهر غزه نیز رحم نکرده اند و آسفالت این مناطق را نیز ویران کرده اند. در این نقطه، این سوال پیش می آید که حقیقتا چرا اسرائیل باید این قبیل آسیب ها و خسارات را به نوار غزه وارد کند؟ آسفالت خیابان ها یا تجهیزات بیمارستانی در مراکز درمانی نوار غزه چه آسیبی به اسرائیل می رسانند که این رژیم چنین مصرانه سعی در نابودی آن ها داشته و دارد؟ در پاسخ به این سوال بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که بایستی یک گزاره مهم و راهبردی را مد نظر قرار داد. گزاره ای که مرتبط با اهداف کلان رژیم اشغالگر قدس از جنگ غزه است.

در این رابطه، ناظران و تحلیلگران معتقدند که اسرائیل از انجام اقدامات اینچنینی سعی دارد به هر نحو ممکن که شده، نوار غزه را به منطقه ای غیر قابل سکونت برای ساکنان آن تبدیل کند. دستورکاری که در نهایت می تواند از نظر ذهنی، به زعم صهیونیست ها، مردم نوار غزه را قانع به ترک خانه و کاشانه خود و پناهنده شدن به کشورهای همسایه نظیر مصر یا اردن مجاب و قانع کند. البته که در ابتدای جنگ غزه نیز اسنادی از وزارت اطلاعات صهیونیست به رسانه ها درز کرد که نشان می داد، هدف اصلی اسرائیل از کارزار نظامی گسترده آن علیه نوار غزه، اخراج کلیه ساکنان آن از این منطقه است.

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی