|

چالش‌های سفارش تولید محتوا در ایران چیست؟

مجموعه الو محتوا با در اختیار گرفتن بهترین‌ها در عرصه تولید محتوا موفق شده در این عرصه بیشترین بازدهی را برای صاحبان کسب و کار داشته باشد.

لینک کوتاه کپی شد

با توجه به پیشرفت و توسعه کسب و کارها در فضای مجازی و استفاده از اینترنت برای فروش و جذب مخاطب در زمینه‌های مختلف، تولید محتوا به عنوان تنها عامل ارتباط کاربر و فضای مجازی در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار داشته است. کار تولید محتوا به عنوان یک زمینه فعالیتی کاملا تخصصی و مهارتی، از جمله زمینه‌های خدماتی است که کارفرمایان می توانند با پرداخت هزینه، خدماتی چون تولید محتوا، بررسی رقبا، انتخاب کلمات کلیدی مناسب و ... را در این زمینه دریافت کنند. با این حال همانند سایر زمینه های خدماتی در ایران، تولید محتوا نیز از جمله مواردی است که کارفرمایان را دچار چالش‌هایی می‌سازد که گاهی، برخی از آنها بسیار آزاردهنده و البته مخرب هستند. در این مقاله قصد داریم شما را با چالش‌های سفارش تولید محتوا در ایران آشنا کنیم.

image_1640071277

تنوع تولیدکنندگان محتوا و عدم آشنایی با برندها

همانطور که اشاره کردیم، زمینه تولید محتوا، یک زمینه کاملا حرفه‌ای و تخصصی است که دریافت خدمات مناسب در این زمینه تضمین کننده پیشرفت و موفقیت سایت های اینترنتی است. در یک دهه گذشته، بازار محتوای ایران رشد زیادی را تجربه کرده است. توجه جامعه جهانی به تولید محتوا و اهمیت آن در کسب و کارهای مجازی و ورود بسیاری از کسب و کارها به فضای مجازی در ایران باعث شد که موضوع تولید محتوا بسیار مورد توجه قرار گیرد.

همین افزایش تقاضا و بازار با پتانسیل بالای تولید محتوا باعث شد حجم وسیعی از ارائه کنندگان این خدمات فعالیت را در این حوزه آغاز کنند که متأسفانه باید گفت همانند سایر بازارهای نوپا، در این بازار نیز سوء استفاده کنندگان و افراد غیر متخصص به امید رسیدن به درآمد بالا حضور دارند. فقط کافی است عباراتی مثل " سفارش تولید محتوا" یا " خدمات تولید محتوا" را در اینترنت سرچ کنید، با خیل عظیمی از نام های شناخته شده و ناآشنا در زمینه تولید محتوا روبه‌رو می‌شوید. برای کسانی که برای اولین بار قصد استفاده از چنین خدماتی را دارند انتخاب از میان این حجم تولید کننده محتوا بدون شناخت کافی کار بسیار چالش برانگیزی است.

در خوشبینانه‌ترین حالت کارفرما تلاش می کند تا با آزمون و خطا کار خود را پیش ببرد. این کار علاوه بر اتلاف وقت، هزینه و انرژی، ممکن است باعث آثار مخرب محتواهای غیر کارشناسی و غیراصولی روی سایت شوند. محتواهای کپی، بدون ارزش نگارشی و ... میتواند منجر به پنالتی شدن سایت اینترنتی شوند.

بازهم در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن (اگر محتوای کپی تحویل کارفرما نشود) استفاده از محتواهای فاقد ارزش از نظر فنی ( انتخاب کلمات کلیدی مناسب، انتخاب عنوان، پاراگراف بندی صحیح و ...) صرفا آرشیو سایت را پر می‌کند و عملا هیچ تأثیری در رشد و بهبود رتبه سایت یا جذب مخاطب نخواهد داشت. همین مسئله باعث می‌شود که کارفرما به نتایج دلخواه نرسیده و از اهمیت تولید محتوای سئو شده و اصولی غافل بماند. حتی ممکن است بسیاری از صاحبان کسب و کار به دلیل عدم کسب نتیجه دلخواه فعالیت در فضای مجازی را کنار بگذارند و از پتانسیل بالای آن بی‌نصیب بمانند.

پس باید گفت که یکی از چالش های پیش روی کارفرمایان انتخاب یک تولید کننده محتوای حرفه‌ای با پرسنلی کاملا متخصص و کاربلد است، تا در ازای هزینه و زمانی که صرف می‌شود، بهترین نتیجه و در سریع ترین زمان ممکن دریافت شود.

انتخاب یک مجموعه کاملا حرفه‌ای با ارائه خدمات مناسب و اصولی در این زمینه مستلزم تحقیق کردن، بررسی نمونه کارهای واقعی، تست کردن خدمات و شناخت دقیق از مجموعه تولید محتوا است. در چنین شرایطی انتخاب برای کارفرما بسیار ساده‌تر خواهد بود.

ناآگاهی کارفرما از مسائل روز دنیای سئو و تولید محتوا

از آنجایی که بازار سایت های اینترنتی استفاده از پتانسیل بالای این حوزه توسط کسب و کارها یک بازار بسیار نوپا است، اطلاعات کافی و دقیق در خصوص مسائل تخصصی و تأثیرگذار در این حوزه وجود ندارد. بسیاری از کارفرمایان که اقدام به راه اندازی سایت می کنند، با اصول محتوا نویسی یا مدیریت سایت هیچ آشنایی ندارند، بسیاری از این افراد به تجربیات نیروهایی که در این زمینه استخدام کرده‌اند اعتماد می‌کنند که متأسفانه در بسیاری از موارد عدم آگاهی کافی و به روز بودن اطلاعات در این زمینه باعث می شود که کارفرما با پافشاری روی یک سری قواعد منسوخ شده و قدیمی خود را از دریافت خدمات مناسب در زمینه تولید محتوا محروم کند.

به این ترتیب علاوه بر صرف وقت و هزینه برای دریافت محتوای مناسب، پایبندی به اصول منسوخ شده و قدیمی باعث می‌شود که چنین افرادی به نتایج دلخواه دست پیدا نکرده و در نهایت تولید محتوا یا فعالیت در اینترنت را بی‌نتیجه بدانند.

image_1640071312

توصیه می شود برای این که بتوانید از خدمات مناسب در این زمینه استفاده کنید، بهتر است از افراد ماهر و آشنا به مسائل روز دنیای اینترنت به ویژه موضوعات سئو و محتوا کمک بگیرید. در بسیاری از شرکت‌های خدمات تولید محتوا امکان مشاوره برای کارفرمایان در نظر گرفته شده است. استفاده از چنین امکانی به شما اجازه می‌دهد حتی اگر اطلاعات کافی در این زمینه ندارید بتوانید به انتخاب های بهتری دست بزنید.

به این نکته باید توجه داشت که تخصص و مهارت در تولید محتوا موضوعی نیست که آن را از خودتان توقع داشته باشید، اگرچه بسیاری از افراد ناآگاه توصیه می کنند که به جای دریافت خدمات در این زمینه، خود با صرف وقت اقدام به تولید محتوا کنید، اما باید بدانید که تولید محتوا یک زمینه کاملا تخصصی است که تنها افرادی که در این زمینه سال‌ها تجربه و مهارت کسب کرده اند موفق به ارائه بهترین‌ها خواهند بود. به طور مثال ممکن است شما به عنوان فردی که هیچ تخصصی در زمینه تولید محتوا ندارد، حتی ندانید نیم فاصله چیست و اهمیت آن در نگارش یک محتوای اصولی و سئو شده تا چه اندازه مهم است. اما همین مسائل ساده است که عامل اصلی تفاوت کیفیت محتوا و تأثیرگذاری آن در پیشرفت یک سایت خواهد بود.

محتوای سئو شده یا محتوای کاربر پسند

چالش دیگری که پیش روی کارفرمایان در زمینه تولید محتوا قرار دارد انتخاب از میان محتوای سئو شده و محتوای کاربرپسند است. بسیاری از تولیدکنندگان محتوا، به این مقوله به شکل ماشینی نگاه می‌کنند و تصور می کنند یک محتوای با کیفیت محتوایی است که در آن تنها به رعایت اصول سئو اکتفا شده باشد، این در حالی است که نباید فراموش کرد، محتوا پل ارتباطی کسب و کار با کاربر است، بنابراین هدف تولید محتوا تأمین نیاز و جلب رضایت مخاطب خواهد بود. کاملا واضح است که در کنار رعایت قوانین و اصول سئو محتوا، محتوای ارائه شده باید برای کاربر مفید و کاربردی باشد و نیازهای او برای جستجوی محتوا و رضایت او را تأمین نماید.

از جمله چالش های پیش روی کارفرما این است که با صرف هزینه بالا برای دریافت یک محتوای سئو شده و اصولی، نمی تواند مخاطب را راضی نگه دارد، چرا که عملا مخاطب با یک محتوای ماشینی روبه رو است که نمی‌تواند پاسخگوی نیاز او برای جستجو و کسب اطلاعات باشد. در نتیجه بعد از گذشت زمان و صرف هزینه‌های لازم، کارفرما به نتیجه دلخواه نخواهد رسید و دلسرد از دریافت خدمات محتوا کار روی سایت اینترنتی را رها می کند یا باید با صرف زمان و هزینه بیشتر همه چیز را از صفر شروع کند.

باید توجه کرد که یک محتوای با کیفیت محتوایی است که هم رضایت کاربر را جلب می‌کند و هم از نظر موتورهای جستجو یک محتوای بهینه و ارزشمند بوده و باعث بهبود رتبه سایت می‌شود.

قیمت تولید محتوا؛ کار غیرحرفه‌ای، دستمزد حرفه‌ای

یکی از بزرگترین مشکلات کارفرمایان در زمینه تولید  محتوا هزینه های این بخش است. معمولا کارفرما برای دریافت تولید محتوای اختصاصی قیمت بالایی پرداخت می کند. در واقع ارائه کنندگان خدمات تولید محتوا تابع هیچ قانون یا مقرراتی برای تعیین هزینه تولید محتوا نیستند. به همین دلیل کارفرما در مقام مقایسه قیمت‌ها در بخش های مختلف خدماتی تولید محتوا با قیمت های بسیار متفاوتی روبه رو می‌شود که این مسئله باعث سردرگمی بسیاری از کارفرمایان است. در واقع باید فکر کرد که این خدمات چه تفاوت‌هایی با هم دارند؟ چه عاملی تعیین کننده قیمت تولید محتوا است؟ 

این تنها بخشی از سوالاتی که است که کارفرما با آن مواجه می شود. پاسخ به این سوالات کمی دشوار است. در واقع باید گفت که هیچ نرخ واحدی برای ارائه خدمات تولید محتوا وجود ندارد. تولیدکنندگان سرشناس و برند در این زمینه با توجه به مسائلی مثل استفاده از نویسندگان متخصص، کارشناسان ویراستاری، کارشناسان سئو، هزینه های  آنالیز رقبا و ... هزینه تولید محتوا را محاسبه می‌کنند و بر همین اساس نیز با تولید محتوای سریع و با کیفیت رضایت مشتریان را جلب می‌کنند.

در مقابل برخی از فعالان عرصه تولید محتوا، با کمترین تخصص و توانایی در ارائه محتوای مناسب، با هزینه های غیر منطقی و غیر کارشناسی و از طرفی ارائه محتوای بی‌کیفیت تلاش همکاران صاحب تخصص در این زمینه را در سایه قرار داده و باعث نارضایتی کارفرمایان از هزینه‌ها و خدمات بی کیفیت می‌شوند.

image_1640071345

بسیاری از کارفرمایان در عرصه تولید محتوا با چالش قیمت های غیر کارشناسی و محتوای نامناسب روبه رو هستند که آنها را از آزمایش خدمات سایر همکاران در این عرصه منصرف می‌کند، این در حالی است که بسیاری از همکاران ما در عرصه تولید محتوا با همه توان و انرژی و همکاری مجموعه‌ای از نویسندگان، سئوکاران، ویراستاران و ... تلاش می‌کنند تا در زمینه تولید محتوا به شکل حرفه‌ای و اصولی فعالیت کنند.

چگونه چالش‌های تولید محتوا را پشت سر بگذاریم

حال که با اهمیت محتوا و تولید اصولی آن و همچنین چالش‌هایی که در این زمینه وجود دارد آشنا شدید، باید با روش های مقابله با این چالش‌ها نیز آشنا شوید. چگونه می توان از محتواهای استاندارد، اصولی و سئو شده استفاده کرد؟ چگونه به برندها و نام ها در عرصه تولید محتوا اعتماد کرد؟ بهترین راه انتخاب تولید کننده برتر محتوا در ایران چیست؟ در این بخش به سوالات شما پاسخ می‌دهیم.

سراغ با تجربه ها بروید

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید بررسی تجربه و میزان مهارت تولید کننده محتوا است. سراغ مجموعه‌هایی بروید که در این عرصه از تجربه بیشتری برخوردار هستند.

مشت نمونه خروار نیست!

شاید تنها جایی که مشت نمونه خروار نیست، عرصه تولید محتوا باشد. بهتر است که برای انتخاب بهترین‌ها در این عرصه چند مقاله تستی در خواست کنید. گاهی نیاز است که برای دریافت نتایج بهتر هزینه‌ای را صرف انتخاب بهترین‌ها کنید. هرگز تحت تأثیر نام‌ها یا تبلیغات قرار نگیرید. بهتر است خودتان دست به کار شوید و چند نمونه برای تست سفارش دهید. تنها یک یا دو مقاله نمی‌تواند نتیجه دلخواه را برای شما به همراه داشته باشد.

نمونه کار بخواهید

یکی دیگر از روش هایی که به شما کمک می‌کند تا بهترین‌ها را شناسایی کنید، بررسی مشتریان راضی این مجموعه ها است. از آنها بخواهید  نمونه کار واقعی ارائه کنند. می توانید صحت ادعاها را بررسی کنید. نباید فراموش کنید که تولید محتوا یک استراتژی دائمی است و شما همیشه به محتوای با کیفیت نیاز دارید. پس با صرف زمان مناسب برای شناسایی بهترین خدمات در این عرصه مشکل نداشته باشید.

واقع بین باشید

به یک نکته بسیار مهم توجه کنید و آن این است که تولید محتوا یک استراتژی زود بازده نیست، بنابراین نباید انتظار داشته باشید که محتوا برای سایت شما معجزه کند. تولید محتوای آنلاین با کیفیت در کنار بسیاری از مسائل دیگر از جمله سئو داخلی و خارجی سایت، سایر روش‌های بازاریابی دیجیتال و ... میتواند بازدهی خوبی داشته باشد. بنابر این بهتر است که در هر زمینه ها به صورت حرفه‌ای عمل کنید تا بازده زودتری را شاهد باشید.

الو محتوا، پایان چالش‌های تولید محتوا

مجموعه الو محتوا با در اختیار گرفتن بهترین‌ها در عرصه تولید محتوا موفق شده است در مدت زمان فعالیت خود در این عرصه بیشترین بازدهی را برای صاحبان کسب و کار به همراه داشته باشد. مجموعه ای از بهترین نویسندگان، سئوکاران، ویراستاران و مدیران در بخش تولید محتوا، الو محتوا (alomohtava.com) را به یک نام درخشان در عرصه تولید محتوا تبدیل کرده است. شما می‌توانید در چالش یافتن بهترین خدمات در زمینه تولید محتوا، الو محتوا را به عنوان یکی از بهترین‌های این عرصه در نظر داشته باشید. کارشناسان فنی ما آماده ارائه مشاوره در زمینه‌های مختلف خدمات محتوا به کارفرمایان و صاحبان کسب و کار در عرصه تولید محتوای با کیفیت هستند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی