|

چگونه بوی بد مدفوع گربه را از مبل پاک کنیم؟

. شما می توانید با راهکارهای ذکر شده در این مقاله، در کمترین زمان برای از بین بردن بو از مبل خود اقدام کنید.

لینک کوتاه کپی شد

مبلمان معمولا یکی از گران قیمت ترین وسایل در خانه های همه ماست. مشاهده مدفوع کردن گربه روی مبلمان باارزش، یک اتفاق وحشتناک است که هیچ صاحب گربه ای نمی خواهد با آن رو به رو شود. بسته به نوع پارچه رومبلی، ممکن است زمان زیادی نیاز باشد تا بوی بد مدفوع گربه از مبل شما خارج شود.

همچنین ناگفته نماند که مدفوع گربه کاملا بدبو است و تا زمانی که بوی آن کاملا از بین نرود، هیچ کس نمی خواهد روی مبل شما بنشیند!

بنابراین اگر این اتفاق برای شما افتاد، وحشت نکنید. شما می توانید با راهکارهای ذکر شده در این مقاله، در کمترین زمان برای از بین بردن بو از مبل خود اقدام کنید.

ارزیابی و اقدام سریع

برای خلاص شدن از بوی مدفوع گربه روی مبل، ارزیابی وضعیت و اقدام سریع مهم ترین گام است. هرچه سریع ‌تر مدفوع گربه را از مبل تمیز کنید، شانس بیشتری برای از بین رفتن بوی آن دارید.

برخی از محصولات پاک کننده به طور اختصاصی برای خنثی کردن انواع بوها مفید هستند که در صورت وقوع چنین مشکلاتی در خانه، بهترین گزینه برای شما هستند. اما چنانچه با این مواد شوینده آشنایی ندارید و یا نمی خواهید که از این محصولات برای فرش های گران قیمت خود استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از خدمات قالیشویی تهرانو است.

نحوه خلاص شدن از شر بوی مدفوع گربه روی مبل

1.برای حذف مدفوع گربه قبل از ته نشین شدن سریع اقدام کنید

اولین قدم برای جلوگیری از باقی ماندن بوی مدفوع گربه روی مبل، حذف سریع آن است. از آن جایی که مدفوع گربه، بوی بسیار قوی دارد، بنابراین در اولین قدم سعی کنید اگر هنوز روی مبل شما مدفوع چسبیده، با دستمال کاغذی پاک کنید. اگر لکه را از قبل پاک کرده اید و اکنون تنها بوی مدفوع به مبل باقی مانده، به مرحله بعد بروید.

به هرحال در این مرحله مطمئن شوید که هیچ مدفوعی روی مبل باقی نمانده است.

2.کاناپه را با آب گرم پاک کنید

آب گرم یک راه عالی برای از بین بردن مدفوع گربه و یا احیا کردن لکه جهت از بین بردن بوی آن است. توجه داشته باشید که اگر پارچه رومبلی شما بوی مدفوع گربه گرفته، بدون شک هنوز مدفوعی روی سطح و یا در اعماق الیاف رومبلی وجود دارد. بنابراین اگر سطح مبل تمیز و فاقد مدفوع است، باید به کمک آب، باقی مانده مدفوع فرو رفته در عمق الیاف یا آب مدفوع باقی مانده در الیاف را مرطوب کنید تا بتوانید آن را تمیز کنید.

گرما به از بین بردن باقی مانده های مدفوع گربه کمک می کند، بنابراین بهتر است در این مرحله از آب گرم استفاده کنید. برای تمیز کردن مبل با آب گرم، ابتدا یک دستمال یا پارچه تمیز یا دستمال کاغذی را بردارید و خیس کنید. سپس سعی کنید به آرامی محل لک شده قبلی را پاک کنید. پس از اینکه محل را تمیز کردید، بلافاصله آن را با یک حوله تمیز، خشک کنید.

اگر هنوز لکه وجود دارد، مرحله بعدی را بررسی کنید یا هر چه سریع تر از خدمات قالیشویی پیروزی استفاده کنید.

3. از یک خوشبو کننده پارچه استفاده کنید

امروزه بسیاری از انواع خوشبو کننده های محیط که برای انسان و حیوان بی ضرر است و حاوی بوهای خوشایند است، تولید شده و در دسترس هستند. البته دقت کنید که بوهای لیمو، اسطوخودوس یا مرکبات معمولا با ذائقه گربه ها جور نیست و می توانید با استفاده از آن ها، باعث شوید تا گربه شما دیگر در آن مکان خرابکاری نکند. همچنین این خوشبو کننده ها برای خوشبو کردن پارچه رومبلی کاربرد دارند و به خوبی بوی مدفوع گربه را از بین می برند.

4.از جوش شیرین استفاده کنید

اگر نگران سلامتی گربه خود هستید و نمی خواهید از خوشبو کننده ها استفاده کنید و یا با وجود استفاده از خوشبو کننده، هنوز پارچه رومبلی شما بوی مدفوع گربه می دهد، می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین یک خوشبو کننده عالی است که به از بین بردن بوهای نامطبوع کمک می کند. همچنین جوش شیرین فاقد روغن‌ است و بنابراین به خوبی می تواند رطوبت را جذب کند.

5. تا مدتی استفاده از مبل را محدود کنید

پس از تمیز کردن مبلمان با روش های گفته شده، بهتر است حداقل برای چند ساعت، دسترسی به مبل را محدود کنید. این کار به مبل شما اجازه می دهد تا به گردش هوا در پارچه رومبلی بپردازد و از انتقال لکه به لباس یا گربه تان، جلوگیری کند. بهتر است در این مدت زمان، مبل خود را بپوشانید تا خارج از دسترس و حتی دید شما باشد.

چنانچه پس از خشک شدن کامل، بوی مدفوع گربه همچنان از مبل استشمام می شود، بهتر است با قالیشویی نارمک تماس بگیرید.

استفاده از خدمات قالیشویی به صورت مستقیم از کارخانه

جهت ارتباط مستقیم با کارخانه قالیشویی توحید بدون واسطه می توانید از طریق شماره های مجموعه توحید اقدام کنید. همچنین می توانید با مراجعه به سامانه این مجموعه، از خدمات خشکشویی مبلمان در منزل یا محل کار خود بهره مند شوید. قالیشویی محدوده پیروزی با استفاده از دستگاه های مکانیزه و خشک کن گازی، خدمات خود را به صورت 24 ساعته ارائه می دهد.

انواع فرش های ابریشم و ماشینی، در قالیشویی محدوده نارمک تهران با سطح کیفیت بالا توسط تکنسین های مجرب شستشو داده می شوند.

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید ارائه دهنده حرفه ای کلیه خدمات قالیشویی و مبل شویی است. همچنین موکت شویی با دستگاه نیز از دیگر خدمات ما به مشتریان مان است. سرویس دهی به تمام نقاط از نزدیک ترین شعبه به مشتریان، باعث شده تا بتوانیم حتی در ایام تعطیل سال نیز خدمات رسانی خود را تسریع بخشیم.

ما به عنوان واحد نمونه سال از سمت اتحادیه قالیشویان، با نرخ های مصوب و بهره مندی از نیروهای کارکشته، می توانیم خدمات باکیفیتی را به شما ارائه نماییم. ما سال هاست که در زمینه شستشوی حرفه ای فرش و موکت فعالیت داریم و امروز به پشتوانه همین تجربیات، توانسته ایم بهترین قالیشویی تهران لقب بگیریم.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی