|

علائم پوسیدگی دندان و روش های خانگی درمان / کمبود این ویتامینا دندان رو پوسیده میکنه

اگر مطمئن هستید و یا شک دارید که دندان های شما دچار پوسیدگی شده، پس حتما با این مطلب همراه باشید تا درمان های خانگی رو یاد بگیریم.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- دندان یه قسمت به شدت مهم در بدن انسانهاست. زیبا و سفید بودن و البته سالم بودنشون اهمیت زیادی داره و عضویه که با خیلی چیزها در ارتباطه اما در عین حال تا آخر عمر باید واسمون کار کنه! در میون مشکلاتی که برای دندان به وجود میاد، پوسیدگی دندان از عارضه هایی محسوب میشه که به دلایل مختلفی همچون بالا رفتن سن و رعایت نکردن درست بهداشت و البته داشتن رژیم غذایی نادرست ممکنه به وجود بیاد. در این مرحله اگر درمان پوسیدگی انجام نشه و اقدامات لازمه صورت نگیره قطعا راه دشواری رو برای شما میسازه که در نهایت احتمال اینکه مجبور بشید اون دندان رو بکشید هست.

اما اگر از افرادی هستید که مراجعه به پزشک براتون دشواره، پس با این مطلب همراه باشید تا با روشای خونگی یه کارای درست حسابی براشون انجام بدیم.

Untitled

چی میشه که پوسیدگی دندان رخ میده؟

اما اگر بخوایم به طور علمی بررسی داشته باشیم باید گفت در واقع در پوسیدگی دندان سطح و مینای دندان یا همان لایه خارجی دندان دچار آسیب و خرابی می‌شود. ناگفته نمونه که کمبود ویتامینی های A و D باعث پوسیدگی دندان میشه.

حالا که با پوسیدگی دندان آشنا شدیم پس بهتره بدونیم که این عرضه دقیقا چجوری به وجود میاد. یکی از اصلی ترین دلایل پوسیدگی دندان عدم بهداشت دهان و دندان مثل مسواک نزدن نیز هست و همچنین دندان هایی که در گذشته پر بودند احتمال پوسیدگی و سوراخ شدنشون نیز هست. 

خشک بودن دهان میتونه از دیگر علل ها باشه که خب چون بزاق دهان کمتر ترشح میشه به وجود میاد چرا که در واقع بزاق دهان باعث میشه تا باکتری ها کمتر بر روی پلاک دندان تشکیل بشن.

ضعیف بودن جنس دندان ها و یا بیماریهای زمینه ای که گاهی باعث پوسیدگی دندان ها میشه. چرا که برخی کلا جنس دندان هایی نازک دارند که خب طبیعیه زودتر دچار پوسیدگی بشن و برخی هم به دلیل مثلا بیماری سرطان به این عارضه گرفتار میشن که خب در هر حالت حس خوبی نیست.

علائم-پوسیدگی-دندان-طی-درمان-ارتودنسی-min

چجوری بفهمیم دچار پوسیدگی دندان شدیم؟ علائم چیست

اما پوسیدگی دندان به دلیل اینکه ممکنه کامل تو دید نباشه، باعث میشه تا فرد متوجه این امر نشه. پس چجوری باید فهمید؟

از نشانه های پوسیدگی دندان میشه به درد دندان، حساس شدن دندان‌ها، بوی بد دهان یا حساسیت زیاد دندانی در خوردن غذاهای و نوشیدنی‌های مختلف اشاره کرد که گزینه هایی کاملا واضح هستند. البته که گاهی این علائم به شکل های دیگری هم ظاهر میشن، مثل التهاب لثه و دندان.

ایجاد درد و سیاه شدن دندان و شکسته شدن آن نیز از نشونه های پوسیدگی می باشد .

00

روش های درمانی تخصصی چیاست؟

همونطور که در ابتدای متن هم اشاره شد این مشکل میتونه راه حل های مختلفی داشته باشه. از راه های تخصصیش میشه به این موارد اشاره داشت که با تشخیص پزشک انتخاب میشه: پر کردن دندان، روکش دندان، عصب کشی دندان و البته کشیدن دندان است.

درمان خانگی

مخلوط پودر کلسیم و منیزیم: دو قرص نام برده رو از وسط باز کنید و به میزان کافی پودرشون کنید تا کاملا نرم بشن و با هم مخلوط. از این پودر روزی یکبار برای مسواک زدن خود استفاده کنید چرا که در نهایت میتونن کمک خوبی به برطرف کردن پوسیدگی دندان شما داشته باشند.

آبگوشت استخوان: به طور کلی که خب آبگوشت استخوان به دلیل داشتن مواد معدنی، ویتامین و چربی‌های مفید برای بدن خیلی مفیده، اما جالبه که از آبگوشت استخون میتونید برای تقویت مو، پوست، ناخن و دندان هم استفاده کنید چرا که برای همشون مفیده. این آبگوشت کلسیم زیادی داره و به همین علت میتونه پوسیدگی رو ازبین ببره. برای تهیه آن بهتره که از گوشت بره یا گوشت گاو استفاده کنید و در آب بجوشانید تا اینکه غلیظ بشه. برای مزه دار شدنش که مضر نباشه میتونید بهش نمک و فلفل یزنید و حالا آبگوشت شما آمادست.

آب نمک: بله آب نمک یه روش سادست که میتونه به جهت جلوگیری از پوسیدگی دندان و بهبودیش کمک کنه. نمک میتونه باکتری ها رو از دهان از بین ببره. این محلول را در دهان خود غرغره کنید تا باکتری ها نیست و نابود شوند.

روغن میخک: خود میخک و تمامی فراورده‌ های میخک مثل روغن میخک برای درمان پوسیدگی و همچنین کنترل درد دندان خیلی مفید هستند. روغن میخک دارای یک عنصری به اسم اوژنول هستش که این عنصر به صورت مسکن میتونه عمل کنه. همچنین این روغن از رشد ویروس، قارچ و باکتری جلوگیری میکنه. برای استفاده از این روغن میخک بهتره که مقداری از روغن میخک رو روی انگشت بریزید سپس انگشت خود را به دندان پوسیده و یا حفره دندان بمالید. برای انجام این کار میتونید از گوش پاک کن تمیز هم استفاده داشته باشید. این کار را بهتره در حدود دو یا سه بار در روز انجام بشه تا نتیجه خوبی داشته باشه.

336

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی