|

تفاوت در ضد سرقت با درب پیوت

این مقاله توضیحاتی در مورد در ضد سرقت و درب پیوت خواهد داد تا بتوانید با آگاهی بیشتری خرید خود را نهایی نمایید.

لینک کوتاه کپی شد

شما تا کنون برای ساختمان خود چه نوع درب‌هایی تهیه کرده‌اید یا قصد خرید چه نوع درب‌هایی را دارید؟ هر ساختمان از انواع مختلف درب مانند در ضد سرقت، درب ورودی ساختمان، درب اتاقی، درب پارکینگ و... بهره می‌برد. دو نوع از محصولاتی که بسیار محبوب هستند و فروش آنها فوق العاده است، در ضد سرقت و درب پیوت می‌باشد. شرکت دژ که یکی از بزرگترین و برترین تولیدکنندگان انواع درب در تهران و سطح کشور محسوب می‌شود، در ادامه توضیحاتی در مورد این دو نوع محصول خواهد داد تا بتوانید با آگاهی بیشتری خرید خود را نهایی نمایید.

در ضد سرقت

از نام در ضد سرقت مشخص است که از ورود سارق به ساختمان جلوگیری می‌کند یعنی مانع از سرقت می‌شود. ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که ساختار درب ضد سرقت چگونه است که می‌تواند از ورود افراد متفرقه و سارقین به داخل ساختمان جلوگیری کند؟ این محصول دارای استراکچر داخلی می‌باشد؛ در واقع ورقه سرتاسری فولادی در داخل در ضد سرقت به کار می‌رود تا ایمنی آن را بالا برد؛ به همین دلیل در ضد سرقت از نظر امنیت فوق العاده عالی عمل می‌کند و در برابر فشار، تخریب، ضربه و اهرم شدن مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می‌دهد. جالب است بدانید که در استراکچر محصولات لوکس و بسیار عالی علاوه بر ورق سرتاسری، از قوطی‌کشی نیز استفاده می‌شود.

این محصول علاوه بر بدنه قدرتمند، دارای قفل‌های بسیار مستحکم و بی‌نظیری است. این قفل‌ها در انواع مختلفی تولید و عرضه می‌شوند و در حقیقت این قفل‌ها نیز ضد سرقت می‌باشند. اگر می‌خواهید بدانید که بهترین انواع قفل در ضد سرقت کدام است، باید به قفل هوشمند یا دیجیتال اشاره کنیم. قفل هوشمند خود دارای چند نوع کارتی‌، رمز دار‌، اثر انگشت، تشخیص چهره و... است. برخی از این قفل‌های دیجیتال چند مدل از این خصوصیات هستند یعنی ممکن است یک قفل هوشمند هم کارتی باشد و هم با رمز باز شود. از انواع دیگر در ضد سرقت می‌توان به قفل مرکزی، چنگکی، گاوصندوقی و... اشاره کرد.

درب پیوت

اگر نام درب لولا محوری را شنیده باشید، می‌دانید که درب Pivot چیست. این محصول بسیار زیبا است و در ساختمان‌های مدرن از آن استفاده می‌شود. مهمترین نکته‌ای که باید در مورد درب پیوت بدانید این است که بازشوی آن نسبت به سایر انواع درب متفاوت است. در این کالا به جای لولاهای معمولی از لولاهای محوری استفاده می‌شود. یعنی این محصول به صورت چرخشی باز و بسته خواهد شد؛ به این صورت که لولاهای این درب در قسمت بالا و پایین محصول قرار خواهند گرفت. این لولاها فاصله حدوداً ۲۵ سانتی‌متری از چهارچوب دارند. حالا که می‌دانید بازشوی این مدل چگونه است، متوجه می‌شوید که ظاهر این محصول چقدر زیبا و شیک می‌باشد.

کاربرد درب پیوت

این محصول یکی از انواع درب ورودی ساختمان محسوب می‌شود یعنی در بخش ورودی ساختمان نصب خواهد شد. گاهی از درب پیوت به عنوان درب لابی و یا درب‌های داخلی نیز بهره می‌برند. به عنوان مثال درب پیوت می‌تواند برای کلوزت روم ( اتاق لباس ) که فضای شیک و زیبایی دارد، انتخاب مناسبی باشد. باید بدانید که این کالا می‌تواند علاوه بر چوب، با شیشه نشکن نیز تولید شود. کاربرد اصلی این درب پیوت، در ورودی ساختمان‌های بزرگ و ویلاها است. از آنجا که گفتیم کاربرد آن در ورودی ویلاها است، ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که آیا می‌توان از این درب در مناطق مختلف مرطوب مانند شمال کشور نیز استفاده کرد؟ در پاسخ باید بگوییم بله زیرا جنس رویه درب پیوت چوبی از نوعی است که بتواند در شرایط آب و هوایی مختلف دوام بیاورد یعنی در برابر نور شدید خورشید و یا در معرض بارش برف و باران مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

تفاوت درب پیوت با در ضد سرقت

حالا که تا حدی با این دو محصول آشنا شدید، بهتر است آنها را با یکدیگر مقایسه خواهیم کرد.

  • پیش از هر چیز باید در مورد ابعاد در ضد سرقت و درب پیوت اطلاعاتی کسب کنید؛ زیرا این مورد یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های این دو محصول محسوب می‌شود. در حالت کلی برای ابعاد در ضد سرقت استانداردهایی در نظر گرفته شده است. عرض این محصول 105 و ارتفاع آن 210 سانتی‌متر است. ابعاد دیگری که برای این نوع به کار می‌رود ۱۱۰در ۲۱۰ سانتی‌متر، ۱۱۵در ۲۱۰ سانتی‌متر و ۱۱۵ در ۲۱۵ سانتی‌متر است.

اما ابعاد درب پیوت چگونه است؟ این محصول محدودیت ابعاد ندارد و اصولاً در مواقعی به کار می‌رود که به علت ابعاد بزرگ نمی‌توان از درب‌های دیگر استفاده نمود. اکثر درب‌ها در ارتفاع بیش از 270 سانت‌متری تولید نمی‌شوند اما درب پیوت را می‌توان با ارتفاع تا 4 متر تولید کرد! حداقل عرضی که برای این کالا در نظر گرفته می‌شود نیز 140 سانتی‌متر است.

  • تفاوت دیگر این دو، میزان مقاومت آنها است. در ضد سرقت در برابر ضربه، فشار و... مقاومت بالایی از خود نشان می‌دهد زیرا هم دارای استراکچر داخلی مستحکمی است و هم از قفل‌های ضد سرقت بهره می‌برد. اما مدل‌های پیوت دارای استراکچر داخلی خاصی نیست و مقاومت آن به اندازه ضد سرقت نخواهد بود.
  • همان‌طور که پیشتر ذکر شد، کاربرد آنها نیز با هم متفاوت است. تفاوت دیگر آنها در ظاهر است. هر دو نوع درب، زیبا هستند اما باید بدانید که در ضد سرقت در انواع کلاسیک و مدرن تولید می‌شود که می‌تواند با دکوراسیون داخلی شما هماهنگ شود و محیط داخلی را زیباتر کند. درب پیوت غالباً ساده، شیک و مدرن است و برای هر محیطی مناسب خواهد بود.
  • معمولاً برای حرکت آزادانۀ در ضد سرقت مشکلی پیش نخواهد آمد زیرا ابعادی استاندارد دارد اما هنگام خرید درب پیوت باید دقت کنید که این محصول فضای کافی برای حرکت آزادانه آن وجود داشته باشد.

به وب‌سایت فروشگاه اینترنتی دژ مراجعه نمایید و از انواع محصولات متنوع این مجموعه دیدن کنید. درب‌های پیوت در بهترین کیفیت و در ضد سرقت در سه سری اکونومی، درجه یک و لوکس از محصولات دژ و همچنین در ضد سرقت ترک در این مجموعه به شما ارائه خواهد شد. فراموش نکنید که شما امکان سفارش‌سازی درب مورد نظر خود را در دژ خواهید داشت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی