|

امسال بهترین بازار سرمایه‌گذاری اقتصادی چیست؟

«با این هم نوسان در فضای اقتصاد، در چه بازاری سرمایه گذاری کنیم؟ این سوالی است که به آن پاسخ می دهیم.»

لینک کوتاه کپی شد
1

شایانیوز؛ اقتصاد ایران در سال های گذشته روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. در این راستا، با توجه به تشدید تحریم های خارجی علیه ایران و در عین حال، تشدید برخی نابسامانی و سومدیریت ها در اقتصاد داخلی، شاهد افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی کشورمان بوده ایم. معادله ای که تشدید تورم را نیز به همراه داشته و سبب شده تا طیف های گسترده ای از مردم کشورمان، حفظ ارزش دارایی های خود را به عنوان یک هدفگذاری مهم و محوری در دستورکار داشته باشند.

به گزارش شایانیوز؛ از این رو، بسیاری این سوال را مطرح می کنند که خریدِ چه چیزی و یا حضور در چه بازاری می تواند به بهترین نحوف ارزش دارایی آن ها را حفظ کند و یا حتی حدی از سود را برایشان تضمین کند؟ در این رابطه، برخی به بازارهای ارز و طلا، و برخی به بازار مسکن و خودرو و برخی دیگر نیز به بازار بورس و رمزارزها روی آورده و از این طریق سعی دارند تا جای ممکن به مقابله با امواج تورمی علیه کشورمان بپردازند. با این همه، همچنان سوال اصلی و محوری که ذهن بسیاری از افکار عمومی را به خود مشفول کرده، یعنی اینکه بهترین بازار برای سرمایه گذاری اقتصادی کجاست، با قوت سری جای خود باقی است.

در پاسخ به این پرسش باید گفت که شواهد میدانی حاکی از این هستند که بازار طلا، بازار مطمئن‌تری در قیاس با دیگر بازارها است. طلا از دیرباز یکی از مهمترین ابزارهای پس انداز و ذخیره سازی ثروت توسط بشر بوده است. در شرایط کنونی نیز طلا، پشتوانه بسیاری از بانک های مرکزی در اقصی مقاط جهان است و هر کشور که ذخایره طلایی بزرگتری داشته باشد، قاعدتا از قدرت اقتصادی بیشتری نیز برخوردار می شود و بهتر می تواند معادلات اقتصادی مرتبط با خود را مدیریت کند.

با این همه، پس انداز طلا از سوی مردم، به طور خاص به این دلیل از ارزش و اهمیت بیشتری برخوردار است که قیمت طلا از چندین منبع تغذیه می شود. طلا در ایران هم  از نوسانات قیمت انس جهانی، هم افزایش قیمت دلار، و هم روند کلی تورم در اقتصاد ایران، اثر می گیرد و رشد قیمتی را ثبت می کند. به بیان ساده تر، مولفه‌های تقویت کننده قیمت طلا، هم داخلی و هم خارجی هستند. موضوعی که سرمایه گذاری در طلا را به یک سرمایه‌گذاری بسیار جذاب تبدیل می کند.

در عین حال، نباید فراموش کنیم که طلا در اقصی نقاط جهان، طالب و خواهان خود را دارد. اضافه بر همه این‌ها، در جهان کنونی، شاهد اوج گیری قابل توجه بحران های ایدئولوژیک و ژئوپلیتیک هستیم. از منظر تاریخی، طلا در بحبوحه تشدید تنش و درگیری ها، یکی از بهترین دارایی ها است و بیشترین نفع را به دارندگان خود می‌رساند. از این منظر، به نظر می رسد که طلا نه فق در ایران بلکه در جهان، یکی سرمایه گذاری امن و مناسب است.   

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی