|

هریس بدون حضور در انتخابات بر مسند کاخ سفید

زنی که می تواند رئیس جمهور آینده آمریکا شود

«در گزارش حاضر به شانس احتمالی قدرت گرفتن نخستین زن در کرسی ریاست جمهوری آمریکا پرداخته می شود.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز؛ سال 2024 میلادی بدون تردید یک سال مهم و سرنوشت ساز برای آمریکا است. در این سال، انتخابات ریاست جمهوری این کشور برگزاری می گردد. انتخاباتی که در یک سوی آن جو بایدن رئیس جمهور کنونی آمریکا از حزب دموکرات قرار دارد و در سوی دیگر نیز دونالد ترامپ رئیس جمهور اسبق و سیاستمدار جنجالی حزب جمهوریخواه، برای بازگشت به کاخ سفید تلاش می کند. بایدن از زمان حضور در کرسی ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020، نتوانسته در قامت یک رئیس جمهور کارامد ظاهر شود.

به گزارش شایانیوز، البته که خودِ وی نیز در موضع گیری های مختلف تاکید کرده که او بهترین گزینه آلترناتیو برای روی کار نیامدنِ دونالد ترامپ است. به بیان ساده تر، بایدن، هویت اصلی حضور خود در قدرت را در تقابل با ترامپ و نَه بر پایه مولفه کارآمدی تعریف می کند. طرح گمانه زنی های مختلف در مورد عدم سلامت فیزیکی و ذهنی بایدن نیز مزید بر علت شده تا او با راهی پر دست انداز در مسیر تداوم حضور در کرسی ریاست جمهوری آمریکا مواجه باشد. دست دادن های او با افراد خیالی و یا فراموش کردن نام سران کشورها و یا حتی افراد کابینه دولت خودش، همه و همه بایدن را به فردی نه چهدان مطمئن جهت ادامه مسوولیت به عنوان رئیس جمهور آتی آمریکا تبدیل کرده اند.

موضوعی که البته در نتایج نظرسنجی های مختلف در این کشور نیز نمود و بازتاب پیدا کرده است و ترامپ در اغلب نظرسنجی ها از بایدن جلوتر است. با این همه، جنجالی بودن و رویه های بعضا غیرمنطقی و خلاف منافع ملی ترامپ نیز موجب شده تا بایدن بتواند بخت های خود برای تداوم حضور در قدرت را تا حدی حفظ کند. اساسا همین روحیه جنجالی ترامپ بود که طیف های قابل توجهی از جمعیت آمریکا را به این درک رساند که بهتر است به حضور او در قدرت در سال 2020 خاتمه دهند.

با این همه، در بحبوحه رقابت های این دو نفر، هیچ بعید نیست که یک زن در نهایت بتواند رئیس جمهور آمریکا شود! در واقع، اگر بایدن بار دیگر بتواند در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود، بسیاری بر این باورند که به دلیل کهولت سن و مشکلات مختلف مرتبط با سلامتی وی، به احتمال زیاد او نخواهد توانست دوره ریاست جمهوری اش را به پایان برساند و فوت خواهد کرد. حال در این وضعیت، معاون رئیس جمهور مستقر که اکنون کامالا هریس است، در کرسی ریاست جمهوری آمریکا قرار می گیرد.

سناریویی که در صورت تحقق می تواند هریس را به نخستین زن در تاریخ آمریکا تبدیل کند که کرسی ریاست‌جمهوری کشورش را در اختیار گرفته است

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی