|

چرا "مرد دیوانه" محبوب است؟

«چرا دونالد ترامپ و ترامپیسم در آمریکا تا این حد محبوب هستند؟ در این گزارش به این سوال پرداخته می شود.»

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- در روزهای اخیر و همزمان با تبدیل شدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور اسبق آمریکا به نامزد اصلی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا، بسیاری از افکار عمومی و البته تحلیلگران، این سوال مهم و محوری را مطرح می کنند که به راستی علت محبوبیت ترامپ به خصوص در میان سیاستمداران و حامیان حزب جمهوری‌خواه در آمریکا چیست؟

به بیان ساده تر، دلیل اینکه ترامپ با کوله باری از پرونده های قضایی و اتهامات، همچنان از محبوبیت بالایی در حزب جمهوری‌خواه برخوردار است و رقیب جدی را پیش روی خود نمی بیند، چیست؟ به نظر می رسد در پاسخ به این سوال به طور خاص می تواند به 2 مولفه مهم و محوری توجه کرد.

اولا، الگوی کنش و رفتار دونالد ترامپ تا حد زیادی مطلوب نسل جوان کنونی آمریکا که همان نسل Z هستند، می باشد. نسل Z، نسلی هستند که از ابتدای تولد خود در تماس با ابزارهای دنیای دیجیتال بوده اند و اساسا با مقتضیات و امکانات این جهان یعنی شبکه های اجتماعی و دیگر امکانات دنیای دیجیتال در ارتباط بوده و هستند.

در عین حال، باید توجه داشته باشیم که زیست نسل Z در اتمسفر یک دنیای متفاوت، عملا رفتارها و جهان بینی متفاوتی را نیز برایشان به همراه دارد. در این راستا، این نسل در رفتارهای خود تا حد زیادی به جنجال گرایش داشته و البته برونگرا هستند. این ها همان ویژگی هایی هستد که دونالد ترامپ در آن ها استاد است.

به بیان ساده تر، الگوی کنشی و رفتاری دونالد ترامپ تا حد زیادی مطلوب نسل Z در آمریکا است و این مساله موجب می شود تا هم بخش قابل توجهی از جمعیت جوان آمریکا به ترامپ اقبال داشته باشند و هم سیاستمداران زیادی نیز ترامپ را به مثابه یک سیاستمدار محبوب در قالب معادلات سیاست داخلی آمریکا در نظر گیرند و روی او و پیروزی های احتمالی اش در میدان سیاست، شرط بندی کنند.

دوم اینکه ترامپ از همان نخستین روزهای حضور خود در دنیای سیاست، توانست برای خودش یک برَند سیاسی ایجاد کند. به نوعی که اکنون ترامپ و ترامپیسم به برندها و نشان هایی تبدیل شده اند که سیاستمداران مختلفی در اقصی نقاط جهان سعی دارند خود را به آن ها نزدیک کنند و از طریق این مساله توجه افکار عمومی را به سمت خودشان جلب کنند.

جالب است که حتی در درون حزب جمهوری‌خواه نیز شاهد بوده ایم که بسیاری از رقبای سیاسی ترامپ برای اینکه بتوانند از نردبان قدرت بالا بروند، همان رفتار هایی را از خود نشان می دهند که ویژگی های شخصیتی و رفتاری ترامپ است. در این رابطه به طور خاص می توان به ران دی سانتیس، فرماندار ایالت فلوریدا اشاره کرد که در بحبوحه انتخابات درون حزبی حزب جمهوری‌خواه اصلی ترین رقیب ترامپ بود با این حال، همین که او نسخه تقلید کننده و مقلد رئیس جمهور اسبق آمریکا بود بسیاری را واداشت تا او را کنار بزنند، دلیل این موضوع نیز روشن بود زیرا نسخه اصلی وجود داشت و نیازی به اقبال به سمت نسخه فِیک نبود!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی