|

میخوای شب یلدا سرت جلو فامیل بالا باشه؟ پس با این نوشیدنی های جذاب شب چله رو خفن کن

اگر شما هم واسه شب چله مهمونی دارین و نمیدونین چه خوردنی تهیه کنید که متفاوت تر از بقیه باشه، میتونید از این نوشیدنی های جذاب تهیه کنید.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- خب یلدای قشنگمون از رگ گردن نزدیکتره و دیگه داریم میرسیم به آخرای پاییز و تموم شدن این فصل زرد که خب باید بگیم فصلای خدا اونقدری قشنگی دارن که برای ورود به هر کدوم یه عالمه ذوق و شوق هست. مثلا ما ایرانی ها رسم داریم که آخرین شب پاییز رو جشن بگیریم و دورهم با اقوام و دوستان خوش باشیم. این خوش بودنه البته که یکسری آداب خاص خودش رو هم داره. مثلا اینکه برای شب یلدا لباس هایی به رنگ تم قرمز و سبز معموله و برای خوشمزه جات هم اکثرا اجین و هندوانه و انار و خرمالو و … گذاشته میشه که خب همه اینها باعث میشن تا این شب که طولانی ترین شب محسوب میشه قشنگیای خاص خودش رو داشته باشه.

اما بعضی از خانوما دلشون میخواد یکم متفاوت عمل کنن و به سبب میان و مثلا به جزو موارد گفته شده که تو هر سفره ای هست، یکسری خوراکی های دیگه هم اضافه میکنن که خب این برمیگرده به سلیقه و میزان هزینه ای که اون خونواده میخوان داشته باشند. پیشنهاد ما به شما اینه که نوشیدنی به سفرتون اضافه کنین که خب در برابر خیلی از خوراکی های دیگه خیلی هم هزینه بردار نیست، اما شیکی و خوشمزگی هیجان انگیزی داره. واقعا به ذهن هر کسی نمیرسه که نوشیدنی خاص درست کنه، که خب شما با این ترفند میتونید اون شب خفنه یلدا رو از آن خود کنید. پس با ادامه مطلب مت همراه بمونید.

نوشیدنی یلدا

اسموتی با هندوانه خیلی لاکچریه

اسموتی با هندوانه واقعا واسه شب یلدا جذاب و لاکچریه. اگر اهل درست کردن دسر و آبمیوه باشید حتما میدونید که با هندوانه میشه انواع اسموتی رو درست کرد و لذت برد. اما اگه اسموتی ساده میخواین، یکی از روش‌ های تهیه اسموتی ساده با هندوانه اینه که هندوانه رو خرد و پوست و هسته‌ های اونرو حتما جدا کنید. برشای هندوانه رو در یک ظرف قرار بدید و روی اونرو با سلفون بپوشونید. ظرف رو در فریزر قرار بدید تا برش‌ های هندوانه کاملا یخ بزنن. در اینجا بین 2 تا 4 ساعت زمان کافیه.

بعد هندوانه رو از فریزر بیرون بیاورید و داخل میکسر بریزید. بهش ماست و شیر و عرق بیدمشک اضافه نمایید و روشنش کنید تا هم بزنه تا وقتی که یه مخلوط یکدست داشته باشید. اسموتی هندوانه رو در لیوان بریزید و برش‌ های هندوانه رو به کناره لیوان بزنید تا خوشگل بشه.

نوشیدنی یلدا

نوشیدنی با قهوه و انار چه شود

معجون قهوه و انار از دست خوشمزه جات های به شدت محبوب در کافی شاپ های شب یلدا می باشد که به خاطر طعم خاص و دلچسبی که داره، به عنوان یه نوشیدنی رسمی و لاکچری پرطرفدار محسوب میشه. طرز تهیه معجون قهوه و انار خیلی راحته و میتونید اون رو در عرض چند دقیقه تو خونه درست کنید.

در اینجا برای تهیه معجون قهوه و انار،  باید آب انار رو تو یه لیوان بلند و مخصوص بریزید. بعد لیوان رو با یخ پر کنین و سپس شربت قهوه، قهوه اسپرسو و شیر رو اضافه نمایید. اگر به شربت قهوه ندارید میتونید قهوه اسپرسو رو به شکل غلیظ و در صورت اینکه دلتون بخواد با مقداری شکر قاطی کنید و به معجون اضافه کنید. در اخر چند تا دونه انار رو روی معجون بریزید و از طعم جذابش لذت ببرید. فراموش نکنید که معجون قهوه و انار رو نباید قبل از سرو کردن هم بزنین و مخلوطش نکنید. 

نوشیدنی یلدا

لیموناد هندوانه خوردی؟

لیموناد هندوانه یکی از انواع نوشیدنی مخصوص شب چله هستند که مواد اصلی اونها هندوانه، لیمو و نعنا می باشد. لیموناد هندوانه به دلیل آبدار بودن هندوانه و طعم خوشمزه ای که داره، و البته مواد مغذی فراوونش، خیلی محبوبه. برای طرز تهیه لیموناد هندوانه بهتره موادی که نیاز داره رو از قبل در یخچال بگذارید تا خنک بشه بعد هندوانه رو آماده و پوره کنین و بعد دیگر مواد رو به ترتیب بهش اضافه کنید. این نوشیدنی رو راحت 10 تا 15 دقیقه درست کنید و برای سرو تو مهمونی ها هم به شدت جذابه.

نوشیدنی یلدا

شربت زنجبیل واسه تویی که میخوای سنتی باشه

البته که از نوشیدنی های سنتی هم غافل نشیم و باید بگیم شربت زنجبیل واقعا برای شب یلدا که یه سنت قدیمیه میتونه خیلی خوب باشه، یه انتخاب فوق‌ العاده محسوب میشه. زنجبیل که هم خیلی مفیده و هم دارویی، به خاطر عطر خاص و طعم تند و تیزی که داره، ازش به عنوان مزه دار کردن انواع غذاها و نوشیدنی ها استفاده میشه.

اگر دوست دارین تا این شربت رو درست کنین، پس حتما از ترکیب طعم زنجبیل تازه با آب لیمو ترش نیز غافل نشید و حالشو ببرید. با این ترکیب میتونید یکی از خوش عطر و خوشمزه ترین شربت‌ های خونگی رو برای شب یلدا درست کنین و تحویل مهمونا بدین، که اتفاقا خیلی ساده و سریع هم آماده میشه

نوشیدنی یلدا

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی