|

از شلوغی کابینت ها کلافه و عصبی شدی؟ / بانو با این ترفندا آشپزخونه رو بهشت خودت میکنی

این روزا دنیایی از اکسسوری کابینت با تنوع زیاد توی بازارهست که اگه کاربردشون رو بدونی خیلی کمک میکنن تا فضای کابینت ها رو منظم و زیبا بچینی.

لینک کوتاه کپی شد

کابینت های آشپزخونه از اون قسمت های چالش برانگیز خونه هستن که اگه درست چیده نشن، زود به زود به هم میریزن و بی نظمی شون خیلی توی کیفیت کار اعضای خونه تاثیر میذاره. به عنوان خانوم خونه احتمالا برات پیش اومده که دنبال وسیله ای توی آشپزخونه میگردی اما پیداش نمی کنی و بعد از کلی گشتن از لای وسایل دیگه سر درمیاره و حسابی عصبیت میکنه! شاید خانه داری رو خوب بلد باشی ولی این بهم ریختگی کابینت ها، حرصت رو دربیاره. نگران نباش! در این مورد هم ترفندهایی هست که اگه به کار بگیری آشپزخونه هم نظم میگیره و کارت راحت تر از قبل میشه.

kitchenorganizing3

به کابینت ها طبقه داخلی اضافه کن

وقتی فضا کم داری چاره ای نداری جز اینکه ظروف رو داخل کابینت ها روی هم بچینی تا بالا و امان از اون روزی که از اون زیر یه ظرف رو بخوای! قبول دارم که برداشتنش خیلی سخته! ولی غصه نخور وسیله هایی ساخته شدن تا فضای کابینت رو برات طبقه بندی کنن و ظرف ها رو جدا از هم بچینی و دسترسی راحتی بهشون داشته باشی.

kitchenorganizing5

از میله ها و قفسه های نظم دهنده استفاده کن

دیگه این روزا ابزارهای مختلف کارها رو خیلی ساده کردن و اگه کمی جستجو کنی اکسسوری هایی رو پیدا میکنی که میتونن به کابینت ها خیلی نظم بدن. یکی از این وسیله ها میله های نظم دهنده هستن که میشه اونا رو به صورت عمودی توی کابینت ها نصب کرد و انواع سینی، قالب های کیک و شیرینی پزی و قابلمه ها رو به صورت عمودی و ردیفی گذاشت تا استفاده از اونا خیلی راحت تر بشه.

kitchenorganizing7

صفحه های گردان یه وسیله عالی

اگه تعداد زیادی شیشه ادویه، داروهای گیاهی، روغن و سس داری که نظم دادن بهشون سخته، از صفحه های گردان استفاده کن تا به راحتی به هر شیشه ای که میخوای دسترسی داشته باشی. این صفحه ها داخل کابینت قرار میگیرن و به راحتی میچرخن تا همه شیشه ها و ظرف ها در دسترس باشن.

kitchenorganizing8

از نظم دهنده های کشو غافل نشو

اگه توی مغازه هایی که اکسسوری آشپزخونه میفروشن چرخی بزنی، انواع و اقسام نظم دهنده های کشو و کابینت رو در اندازه و جنس های مختلف میبینی! نظم دهنده های کشو واقعا در چیدمان درست کابینت ها موثرن و کلی از شلوغی کشوها رو کم میکنن. به اندازه همه کشوهایی که توی آشپزخونه داری، نظم دهنده مناسب تهیه کن و از قرار گرفتن هرچیز سر جای خودش لذت ببر.

kitchenorganizing6

kitchenorganizing2

بسته بندی مواد خام رو توی سطل بازیافت بریز!

توی همه آشپزخونه ها، تنوع زیادی از مواد غذایی وجود داره که اگه اونا رو بسته های مقوایی یا پلاستیکی نگهداری کنی، کلی شلوغی و بی نظمی ایجاد میکنن. همون اول که خرید میکنی چیزایی مثل حبوبات، ماکارونی، سبزی خشک و... رو از داخل بسته بندی شون خارج کن و توی ظرف های مخصوص خودش قرار بده تا کابینت ها زیباتر و مرتب تر به نظر بیان.

kitchenorganizing1

سبدهای کوچیک و بزرگ برای کابینت زیر سینک

کابینت زیر سینک معمولا پر از مواد شوینده و بهداشتیه و خیلی شلوغ به نظر میرسه. با چند تا سبد مناسب که بتونه شوینده های شبیه به هم رو در کنار همدیگه قرار بده کلی کارات راحت تر میشه و برای پیدا کردن یه وسیله، نیازی نیست تا تمام کابینت زیر سینک رو خالی کنی.

kitchenorganizing10

توی این مقاله چند تا راهکار کاربردی برای نظم دادن به کابینت ها رو بهت گفتم. امیدوارم با انجام اونا، کابینت های تمیز و مرتبی داشته باشی و از کار کردن توی آشپزخونه‌ت لذت ببری...

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی